W jaki sposób zachęcić pracowników do kreatywności i przedsiębiorczości?
Jak wpłynąć na ludzi, żeby zaczęli postrzegać problemy nie jako
przeszkody na drodze do sukcesu, lecz jako możliwości wprowadzania innowacji?
Jak pobudzić leniuchów, aby stali się odważnymi badaczami?
Jakie techniki należy stosować w codziennej pracy, by jako szef być
przykładem, by inspirować i motywować ludzi do większej kreatywności?
Innowacyjne pomysły są podstawą rozwoju i powodzenia firmy. Twórcze
zarządzanie - jak przekonuje Paul Sloane - to umiejętność generowania nowych
pomysłów w pracy, pobudzania do kreatywności pracowników i jak najlepsze wykorzystanie
drzemiącego w nich potencjału.
Książka ta jest skierowana do menadżerów wszystkich rodzajów firm, którzy chcą
dzięki zawartym w niej praktycznym ćwiczeniom zwiększyć efektywność i podnieść
poziom oferowanych usług.
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1 Potrzeba innowacji
Rozdział 2 Charakterystyka twórczego lidera
Rozdział 3 Test innowacyjności
Rozdział 4 Murowanie fundamentów
Rozdział 5 Urzeczywistnianie wizji
Rozdział 6 Kwestionowanie własnych przekonań
Rozdział 7 Zadawanie dociekliwych pytań
Rozdział 8 Zmiana punktu widzenia
Rozdział 9 Wykorzystywanie nietuzinkowych pomysłów
Rozdział 10 Przyjmowanie, przystosowywanie, udoskonalanie
Rozdział 11 Zmiana zasad
Rozdział 12 Zwiększanie wydajności
Rozdział 13 Wdrażanie i ocena
Rozdział 14 Akceptowanie niepowodzeń
Rozdział 15 Jak wykorzystać zespół?
Rozdział 16 Organizacja sprzyjająca innowacjom
Rozdział 17 Sposoby na zdławienie kreatywności
Rozdział 18 Podsumowanie
Rozdział 19 Kurs przywództwa lateralnego
Załącznik A Ćwiczenia
Załącznik B Klucz odpowiedzi do łamigłówek
Bibliografia
Lektury zalecane
183 strony, A5, miękka oprawa