Celem publikacji jest przedstawienie w kompleksowym, praktycznym ujęciu najnowszych
zagadnień z zakresu problematyki związanej z zarządzaniem jakością, tj.:
- wdrażania wymagań standardów zarządzania ISO 9001:2000, ISO 14001,
OHSAS/PN-N 18001;
- auditowania systemów zarządzania;
- wdrażania systemów w specyficznych sektorach;
- akredytacji laboratoriów badawczych.
Wszystkie prezentowane w monografii zagadnienia są poparte licznymi przykładami zarówno
z przedsiębiorstw polskich, jak i zagranicznych.
Publikacja jest adresowana do słuchaczy wydziałów ekonomicznych i zarządzania
wszystkich typów studiów, szkół wyższych oraz praktyków gospodarczych (menedżerów
przedsiębiorstw, którzy wdrożyli lub wdrażają systemy zarządzania jakością, tj.
ISO 9001:2000, ISO 14001, PN-N/OHSAS 18001, HACCP).
Spis treści (skrócony):
Wstęp
Rozdział 1. Systemowe podejście do jakości w oparciu o normy ISO serii 9000
1.1. Ewolucja w podejściu do zarządzania jakością
1.2. Struktura normy ISO serii 9000:2000
1.3. Podejście procesowe w implementacji standardów ISO serii 9000:2000
1.4. System zarządzania jakością w oparciu o wymagania standardu ISO 9001:2000
1.5. Audity systemów zarządzania
1.6. Doskonalenie systemu zarządzania jakością wg wymagań standardu ISO 9004:2000
1.7. Doskonalenie systemów zarządzania - przyczyny i osiągane korzyści w świetle
badań
Rozdział 2. System zarządzania środowiskowego
2.1. Przesłanki zainteresowania organizacji zarządzaniem środowiskowym
2.2. Standardy zarządzania środowiskowego serii ISO 14000
2.3. Planowanie
2.4. Wdrażanie i funkcjonowanie
2.5. Sprawdzanie
2.6. Przegląd wykonywany przez kierownictwo
Rozdział 3. Zarządzanie bezpieczeństem i higieną pracy
3.1. Europejskie standardy bezpieczeństwa i higieny pracy
3.2. Zarządzanie bezpieczeństem i higieną pracy
3.3. Wymagania standardu PN-N 18001:2004
3.4. OHSAS 18001 (Occupational Health i Series Assessment Safety)
3.5. Integracja systemów zarządzania jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwa i
higieną pracy
Rozdział 4. Zarządzanie jakością w poszczególnych sektorach
4.1. Systemy jakości w sektorze spożywczym
4.2. Standardy jakości w sektorze motoryzacyjnym
4.3. Standardy jakości w sektorze producentów urządzeń medycznych
4.4. Standardy jakości w sektorze lotniczym
4.5. Standardy zarządzania w sektorze telekomunikacyjnym
4.6. Wymagania AQAP
4.7. Zarządzanie konfiguracją
4.8. Wewnętrzny System Kontroli
4.9. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
4.10. Systemy jakości w laboratoriach
Literatura
375 stron, B5, miękka oprawa