ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACJE BEZ WODZÓW


SIKORSKI C.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 32.50 Twoja cena  30,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nieszczęściem są przywódcy, którzy ulegają złudnemu przekonaniu, podobnie jak Stalin, Hitler lub Mao, że będą w stanie wszystko utrzymać pod kontrolą.
Peter Drucker, ojciec współczesnego zarządzania, 1909-2005

Publikacja odnosi się do głównych problemów nauki o zarządzaniu. Jest zatem adresowana do wszystkich, którzy występując w różnych rolach, z procesem zarządzania maja do czynienia, do kierowników i pracowników organizacji oraz studentów na kierunkach administracji, zarządzania i marketingu.

Fragment książki:

Albo reprezentujemy kulturę liberalną i decydujemy się brać sprawy we własne ręce oraz ponosić odpowiedzialność za skutki własnych działań, albo reprezentujemy paternalizm i oczekujemy opieki, bo przyjmujemy za oczywiste, że w trudnych chwilach ktoś, a zwłaszcza państwo, powinien przyjść nam z pomocą. Tymczasem moralna powinność spieszenia z pomocą komuś, kto jej potrzebuje, wcale nie oznacza, że moralne jest beztroskie oczekiwanie na tę pomoc z góry. Cóż, przypomina się mądra bajka - przypowieść o koniku polnym i mrówce. Otóż koników polnych jest u nas dostatek, gorzej z mrówkami.

Książka została skierowana do czytelnika, który nie jest w stopniu wystarczającym zaznajomiony z funkcjonowaniem władzy, jej mechanizmami oraz zmianami w organizacji. Ale skoro on (czytelnik) żyje w świecie organizacji i chciałby w sposób świadomy sprawniej w niej działać, ustrzec się przed manipulacją swoich zachowań, to powinien się z książką tą jak najszybciej zapoznać. Autor swoim prostym i ciekawym wywodem, stworzył kompendium niezbędnej wiedzy, potrzebnej nie tylko absolwentom szkół wyższych, ale każdemu człowiekowi, który chce świadomie kontrolować swoje zachowania w świecie organizacji.
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Gdański oraz Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk.


Prof. dr hab. Czesław Sikorski - kierownik Katedry Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz wykładowca na kilku innych wyższych uczelniach, a jednocześnie doświadczony praktyk. Od wielu lat zajmuje się działalnością doradczą, skoncentrowaną przede wszystkim na doborze kadry kierowniczej. Obecnie szkoli menedżerów w ramach unijnego programu EUROPHAMILI. Przedmiotem jego badań są społeczne problemy zarządzania, w szczególności procesy adaptacji kulturowej do zmian technicznych i organizacyjnych. Autor kilkunastu książek oraz licznych artykułów.


Spis treści

Wstęp

Rozdział I. Stosunki władzy w organizacji

1.1. Władza i autorytet
1.2. Przewodzenie a koordynowanie w organizacji
1.2.1. Fenomen przywództwa
1.2.2. Formy kierowania w organizacji
1.3. Funkcje kierownicze
1.3.1. Funkcje koordynacji
1.3.2. Funkcje przywództwa
1.4. Koncepcje przywództwa
1.4.1. Lider charyzmatyczny
1.4.2. Przywództwo partycypacyjne

Rozdział II. O potrzebie koordynacji demokratycznej

2.1. Przywództwo emocjonalne jako zagrożenie
2.1.1. Role przypisywane przywódcom przez podwładnych
2.1.2. Skutki ubezwłasnowolnienia pracowników
2.2. Pracownik jako podmiot niezależny
2.2.1. Wartość emancypacji
2.2.2. Cechy pracowników w koordynacji demokratycznej
2.2.3. Pułapki niezależności
2.3. Kulturotwórczy wpływ przywództwa racjonalnego

Rozdział III. Kultury niskiej i wysokiej tolerancji niepewności

3.1. Tolerancja niepewności jako wymiar kultury organizacyjnej
3.1.1. Kultura redukowania niepewności
3.1.2. Kultura radzenia sobie z niepewnością
3.2. Problem niepewności w relacjach władzy
3.2.1. Paternalizm a liberalizm
3.2.2. Hierarchia a kooperacja

Rozdział IV. Kultury identyfikacji kolektywnej i dystrybutywnej

4.1.Typ identyfikacji jako wymiar kultury organizacyjnej
4.1.1.Wartości jako instrument zarządzania
4.1.2. Identyfikacja w grupach pragmatycznych
4.2.Typ identyfikacji w relacjach władzy
4.2.1. Odkrywanie a kreowanie wartości
4.2.2. Sterowanie a autokreacja

Bibliografia
Indeks

172 strony, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022