ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK UNIKNĄĆ POMYŁEK KTÓRE MOGĄ ZNISZCZYĆ TWOJĄ ORGANIZACJĘ


MITTELSTAEDT R.E.

wydawnictwo: HELION ONE PRESS , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 56.20 Twoja cena  53,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Katastrofy lotnicze, spektakularne porażki finansowe, awarie w elektrowniach jądrowych - drobne błędy, które przeoczono...

  • Wykrywaj potencjalne katastrofy odpowiednio wcześnie i zapobiegaj im
  • Wprowadź dobry plan zarządzania kryzysowego
  • Minimalizuj straty, kiedy wszystko sprzysięga się przeciwko Tobie

Martw się na zapas i szukaj problemów...

Co mają ze sobą wspólnego bankructwo Enronu, awaria w elektrowni jądrowej Three Miles Island i większość katastrof lotniczych? Do żadnego z tych wydarzeń nie doszłoby, gdyby nie przeoczono łańcucha poważnych błędów. Katastrofa - finansowa, kolejowa czy lotnicza - zaczyna się od serii błędów, która nie zostaje na czas wykryta i przerwana. Schematy błędów poprzedzających wypadki są podobne, niezależnie od branży. Najpierw pojawia się problem uważany za drobny: nikt nie łączy go z możliwymi konsekwencjami. Następnie ujawnia się kolejny problem, który w powiązaniu z poprzednim wywołuje poważne skutki. A potem jest już za późno: decydenci, kiedy wreszcie zaczynają doceniać powagę sytuacji, podejmują nieudolne próby naprawienia błędów, a gdy klęska staje się faktem, ukrywają prawdę i wzajemnie obarczają się winą.

W tej książce znajdziesz omówionych wiele takich przypadków i sposobów zapobiegania im. Zaobserwuj, jak inni popełniają niebezpieczne błędy i poznaj bohaterów szczęśliwie zażegnanych kryzysów:

  • Awaria w elektrowni atomowej Three Mile Island
  • Porażki finansowe: Enron, WorldCom i HealthSouth
  • Katastrofa promu Columbia
  • Porażka oponiarska Firestone
  • Wielka wpadka Intela: wprowadzenie wadliwego procesora
  • Skuteczne zarządzanie kryzysem: Johnson & Johnson i zatrucia Tylenolem
  • United Airlines: szczęśliwe lądowanie awaryjne w najgorszych możliwych warunkach

Ucz się na błędach innych i staraj się ich nie powtarzać. Od tego zależy przyszłość Twojej organizacji.


Robert E. Mittelstaedt jest dziekanem i wykładowcą W.P. Carvey School of Business na Uniwersytecie Stanowym w Arizonie, a także byłym dyrektorem Aresty Institute of Executive Education w Wharton School. Doradza firmom komercyjnym (IBM, Weirton Steel, Pfizer) i organizacjom rządowym (m.in. Nuclear Regulatory Commission).


Spis treści

Kilka słów o autorze

Wstęp

Rozdział 1. Koncepcja M3 oraz potrzeba zrozumienia własnych błędów

Schematy błędów i wzrost wykładniczy
Grzechy śmiertelne w biznesie - strategia, realizacja, kultura
Czy technologia może zwiększyć szanse powodzenia?
Przygotowanie intelektualne, schematy i znaki ostrzegawcze

Rozdział 2. Błędy realizacyjne

Pilotuj samolot - kolędy na bagnach
Coca-Cola - nie zmieniaj receptury, zmień dyrektora
American Express zaskakuje rynek kartą Optima, a Optima zaskakuje AmEx
Nieumiejętność uczenia się - Air Florida leci na północ
Umiejętności i niezwykłe szczęście pozwalają przerwać łańcuch błędów - Gimli Glider
Webvan - czy ktoś może przywieźć zakupy?
Dlaczego nie potrafimy się uczyć?
Spostrzeżenia

Rozdział 3. Błędy i sukcesy realizacyjne jako katalizatory zmian

Intel - ojciec wie lepiej
Tylenol - ulga w cierpieniu
Nie dolecimy do lotniska - zarządzanie zasobami załogi
New Coke - zrozumieć klientów i własne możliwości
Spostrzeżenia

Rozdział 4. Jak rozpoznać, że strategia jest błędna?

Xerox i PARC
Nowy wizerunek Motoroli - czy kot żyje dziewięć razy?
Kodak - firma, która przez 100 lat robiła wszystko, jak należy
Jak rozpoznać błędy strategiczne i zmiany w charakterze konkurencji?

Rozdział 5. Katastrofy o podłożu kulturowym i ich ukryte znaczenie dla biznesu

Titanic
Three Mile Island
NASA
Wspólne problemy kulturowe
Spostrzeżenia
Uwaga dotycząca dużych statków, dużych samolotów i elektrowni atomowych
Podobnie jest w biznesie

Rozdział 6. Kultury, w których dochodzi do "wypadków"

Krótkowzroczność jako śmiertelna choroba biznesu
Ford i Firestone - opony, które nie trzymały się drogi
Enron - żyjąc na krawędzi

Rozdział 7. Błędy jako katalizatory zmian w kulturze firmy

Fast food: klienci będą jedli to, co lubią - czy tego chcesz, czy nie
Szybka zmiana kultury w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych: nie ma drugiej szansy
Wielki Kanion zmienia zasady kontroli lotów powietrznych
Zderzenie z ziemią, gdy wszystko działa, jak należy
Sukces wynikający z kultury firmy: współpraca w niebezpieczniej sytuacji - United 232
Marketing związany ze zmianą kultury firmy
Firmy i branże, w których z różnych powodów potrzebna jest zmiana kultury

Rozdział 8. Prawa ekonomii w praktyce: przyczyny upadku całych gałęzi przemysłu

Światowy przemysł samochodowy - próba rzucenia wyzwania prawom ekonomii
Numer 1 lub 2 w branży - geneza koncepcji
Stare i nowe firmy: konwergencja, specjalizacja i ewolucja
Ekonomiczna wizja biznesu (model EBV)
Lot Ikara - zastosowanie EBV w warunkach niezdywersyfikowanej działalności i bezwzględnej konkurencji

Rozdział 9. Błędy nie są domeną wielkich korporacji. Łańcuchy błędów małych firm

Wybierz pomysł, a następnie zmień go
Planowanie błędów - biznesplan
Finansowanie - wybierz rodzaj trucizny
Operacje - klucz do sukcesu tkwi w procesie implementacji
Powstrzymanie sekwencji błędów w mniejszych firmach

Rozdział 10. Jak uczynić M3 częścią kultury sukcesu

Umiejętność oceny sytuacji i wiara we wczesne ostrzeżenia
Wykrywanie niebezpiecznych czynników i błędów strategicznych
Potrzeba błędów

Dodatek A Podsumowanie spostrzeżeń

Skorowidz

290 stron, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022