Działalność na skalę globalną powoduje konieczność posiadania przez firmy coraz
większego potencjału ekonomiczno-organizacyjnego, którego zgromadzenie dla wielu
przedsiębiorstw staje się wręcz niemożliwe. To niewątpliwie stanowi doskonałe
podłoże dla nawiązywania różnorodnych form współpracy. W książce skupiono się na
partnerstwie strategicznym rozumianym jako współpraca o charakterze aliansu lub
pozyskania inwestora. Analizie zostały poddane te dwie formy współpracy, a jako
przedmiot badań wybrano polskie spółki giełdowe z branży telekomunikacyjknej i
farmaceutycznej.
Książka przeznaczona głównie dla kadry menedżerskiej organizacji, która stoi
przed dylematem: konkurować czy współpracować. Prezentowana w niej wiedza może
uchronić polskie przedsiębiorstwa przed popełnieniem błędów w procesie doboru
partnera strategicznego. Książka ma również walor dydaktyczny, może być
wykorzystywana na zajęciach zarządzania i ekonomii.
144 strony, B5, miękka oprawa