ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 57.00 54,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM W GOSPODARCE OPARTEJ NA WIEDZY


MIKUŁA B. PITRUSZKA-ORTYL A. POTOCKI A. (RED.)

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka stanowi cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym, dla wszystkich osób interesujących się zastosowaniem nowoczesnych instrumentów w procesie generowania i rozwoju wiedzy w organizacji oraz zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym.     

Rozumienie nowej gospodarki jest nieodłącznie związane ze wzrostem roli zasobów niematerialnych, a szczególnie wiedzy. Dużą zaletą recenzowanej książki jest systematyzacja takich pojęć jak: wiedza, zarządzanie wiedzą, system zarządzania wiedzą, kapitał intelektualny i jego diagnoza, prezentacja różnych koncepcji, które do tej pory nie zostały w tak kompleksowy sposób przedstawione czytelnikowi. Autorzy przedstawiają wizję organizacji przyszłości, wskazując na pewne wyznaczniki nowoczesnych organizacji, jak choćby nowe wymagania od kultur organizacyjnych przedsiębiorstw, wzrost roli kapitału intelektualnego i wiedzy w organizacji. W ostatnim rozdziale zaprezentowano w szczegółowy sposób różnorakie systemy wspomagające zarządzanie wiedzą, wręcz opisano poszczególne instrumenty.

Publikacja ta może być przydatna dla studentów i menedżerów, starających się poznać konkretne narzędzia zarządzania wiedzą. O dużym znaczeniu recenzowanej książki stanowią głównie: aktualność i ranga podjętej problematyki, poziom naukowy wszystkich rozdziałów oraz wpływ profesjonalnej redakcji naukowej na spójność książki, która chociaż jest pracą zbiorową, jest też zwartą publikacją. Uznanie budzi zarówno logiczna sekwencja rozważań, inteligentny podział na części, jak i interesująca treść poszczególnych rozdziałów. Na uwagę zasługuje także strona graficzna książki - liczne, często oryginalne rysunki, które ożywiają prezentację treści i są pomocne w jej zrozumieniu. Książka doskonale spełnia swoją rolę jako źródło inspiracji w poszukiwaniu wskazówek pomocnych w rozwiązaniu problemów charakterystycznych dla nowoczesnej organizacji.    


Spis treści

Wstęp Bogusz Mikuła

Rozdział 1. Wprowadzenie do gospodarki i organizacji opartych na wiedzy Bogusz Mikuła

1.1. W kierunku gospodarki opartej na wiedzy
1.2. Walory gospodarki opartej na wiedzy
1.3. Działania dostosowawcze do warunków gospodarki opartej na wiedzy w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami
1.4. Organizacje oparte na wiedzy
Literatura

Rozdział 2. Modele organizacji działających w warunkach wysokiej turbulencji otoczenia

2.1. Organizacja ucząca się Bogusz Mikuła
2.2. Organizacja inteligentna Bogusz Mikuła
2.3. Organizacja sieciowa Anna Pietruszka-Ortyl
2.4. Organizacja wirtualna Daniel Gach
2.5. Organizacja fraktalna Marek Makowiec

Rozdział 3. Kapitał intelektualny organizacji Anna Pietruszka-Ortyl

3.1. Kapitał intelektualny i jego elementy składowe
3.2. Wartościowanie kapitału intelektualnego
3.3. Modele diagnozy kapitału intelektualnego
3.4. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
Literatura

Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w organizacji Bogusz Mikuła

4.1. Istota zarządzania wiedzą
4.2. Funkcje, zadania, aspekty i system zarządzania wiedzą
4.3. Wybrane modele generowania wiedzy w organizacji
4.4. Charakterystyka podstawowych procesów z udziałem wiedzy
Literatura

Rozdział 5. Nowe wymagania od kultur organizacyjnych przedsiębiorstw

5.1. Kultura organizacyjna i jej wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa Renata Winkler
5.2. Komunikacja w warunkach różnorodności kulturowej Renata Winkler
5.3. Kultura organizacji inteligentnej Bogusz Mikuła
5.4. Polska kultura organizacyjna w kontekście gospodarki opartej na wiedzy Bogusz Mikuła
Literatura

Rozdział 6. Instrumenty wspomagające rozwój, transfer i wykorzystanie wiedzy

6.1. Zarządzanie wartością organizacji Marek Makowiec
6.2. Zarządzanie relacjami z klientami - CRM Piotr Turcza
6.3. KCRM i CRM Bogusz Mikuła
6.4. Zarządzanie talentami Bogusz Mikuła
6.5. Zarządzanie różnorodnością kulturową Renata Winkler
6.6. Alianse strategiczne Anna Pietruszka-Ortyl
6.7. Zarządzanie partycypacyjne Bogusz Mikuła
6.8. Obrady i ich formy Arkadiusz Potocki
6.9. Ringiseido Marek Ćwiklicki
6.10. Kazein Bogusz Mikuła
6.11. Koła jakości Bogusz Mikuła
6.12. Burza mózgów Bogusz Mikuła
6.13. Metoda delficka Marek Makowiec
6.14. Technika otwartej przestrzeni (Open Space-Technology) Arkadiusz Potocki
6.15. Group-TeamWare Arkadiusz Potocki
6.16. Data Warehousing Marek Makowiec
6.17. Business Intelligence Marek Makowiec
6.18. Wspólnoty praktyki Daniel Gach
6.19. Benchmarking Bernard Ziębicki
6.20. Outsourcing Piotr Turcza
6.21. Coaching i mentoring Bernard Ziębicki
6.22. Ochrona prawna własności intelektualnej Marek Makowiec
Literatura

Spis tabel
Spis rysunków

293 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022