ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODY ZARZĄDZANIA


ANTOSZKIEWICZ J.D. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzamy codziennie - w związku emocjonalnym z partnerem, w rodzinie, w pracy zawodowej. Wreszcie przychodzi taki moment, kiedy zostajemy powołani na stanowisko kierownicze. Wtedy większość z nas stwierdza, że coś jest nie tak, jak powinno być, że może być inaczej, że mimo dużego doświadczenia brakuje nam wiedzy...

Co zrobić, aby być skutecznym i efektywnym szefem? Najprostszy krok to przeczytać książkę "Metody zarządzania" dwukrotnie.

Po raz pierwszy, aby zapoznać się z jej myślą przewodnią, rozpoznać omówione w uporządkowany sposób metody i techniki postępowania. Drugie czytanie powinno być już bardziej pogłębione, z nastawieniem w trzech kierunkach. Pierwszy - to wybór tych metod, które nie wymagają zmian i pasują do naszej osobowości, temperamentu, wiedzy, doświadczeń i upodobań. Drugi - to wyselekcjonowanie takich metod, które już musimy zmodyfikować i dostosować do naszych wewnętrznych i zewnętrznych potrzeb i uwarunkowań. Trzeci - to ustalenie, jakich metod i procedur nam jeszcze brakuje. W ten sposób powstanie zbiór metod, które przyczynią się do podniesienia naszej przedsiębiorczości, dając pewność i zdecydowanie w działaniu. Teraz przed nami ważny i trudny krok, aby cały wysiłek nie pozostał tylko "na półce", ale przekształcił się w praktyczne działanie. Trzeba się zastanowić, jak to, co wypracowaliśmy, wprowadzić do codziennych działań i zachowań. I wreszcie najtrudniejsze: TRZEBA TO ZROBIĆ!!!


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1
Myśl przedsiębiorczo o stosowaniu technik zarządzania (Jan D. Antoszkiewicz)

1.1. Formalizując narzędzia organizacji
1.2. Warunki stosowania metody
1.3. Rola osoby przedsiębiorczej
1.4. Metoda przedsiębiorczego zarządzania
1.5. Pytania kontrolne

Rozdział 2
Wyznacz kierunek działania firmy (Jan D. Antoszkiewicz)

2.1. Rola misji w kierunkowaniu działań
2.2. Misja

2.2.1. Formułowanie misji
2.2.2. Sposoby zapisywania misji
2.2.3. Przykłady misji
2.2.4. Rola misji w instytucjach administracji publicznej

2.3. Ustal cele i zadania

2.3.1. Istota celu
2.3.2. Wytyczne do ustalania celów
2.3.3. Rozpoznać potencjał organizacji i konkurencji
2.3.4. Klasyfikacja celów
2.3.5. Formułowanie i zapisywanie celów
2.3.6. Pytania kontrolne

Rozdział 3
Przygotuj organizację do funkcjonowania (Zbigniew Pawlak, Andrzej Smoleń)

3.1. Czym jest projekt i projektowanie organizacji?
3.2. Nowoczesna metodyka projektowania organizacji

3.2.1. Zadanie projektowe
3.2.2. Projektowanie systemu wykonawczego
3.2.3. Projektowanie systemu zarządzania
3.2.4. Projektowanie stanowisk organizacyjnych
3.2.5. Projektowanie przestrzeni i czasu pracy
3.2.6. Projektowanie systemu informacyjnego
3.2.7. Projektowanie procesów realnych
3.2.8. Projektowanie procesów zarządzania
3.2.9. Opracowanie dokumentacji formalnoprawnej

3.3. Wykonaj działania umożliwiające sprawne rozpoczęcie działalności organizacji
3.4. Podsumowanie
3.5. Pytania kontrolne

Rozdział 4
Ustal obowiązki (Jan D. Antoszkiewicz, Zuzanna Paciorkiewicz)

4.1. Cechy i reguły zarządzania nakazowego
4.2. Zalety i wady techniki zarządzania nakazowego
4.3. Pytania kontrolne

Rozdział 5
Rozdziel odpowiedzialność, zaufaj podwładnym (Jan D. Antoszkiewicz, Zuzanna Paciorkiewicz)

5.1. Zasady delegowania uprawnień
5.2. Zalety i wady delegowania
5.3. Warunki efektywnego delegowania
5.4. Delegowanie jako proces

5.4.1. Decentralizacja
5.4.2. Centralizacja
5.4.3. Równowaga między decentralizacją a centralizacją

5.5. Pytania kontrolne

Rozdział 6
Ustal struktury i hierarchię (Jan D. Antoszkiewicz)

6.1. Czym są struktury organizacyjne?
6.2. W jakim celu budowane są struktury organizacyjne?
6.3. Co wpływa na budowę organizacji?
6.4. Jak budować strukturę organizacji?
6.5. Warianty struktury organizacyjnej
6.6. Pytania kontrolne

Rozdział 7
Wprowadź wymierne cele (Jan D. Antoszkiewicz, Marek Laszuk)

7.1 Przede wszystkim zrozumieć
7.2. Kamienie milowe ZPC
7.3. ZPC to zmiana
7.4. Wdrażanie ZPC
7.5. Pytania kontrolne

Rozdział 8
Ingeruj tylko kiedy trzeba (Jan D. Antoszkiewicz, Marek Laszuk)

8.1. Z punktu widzenia menedżera
8.2. Sytuacja wyjątkowa
8.3. Kilka zasad
8.4. Jak wdrożyć?
8.5. Pytania kontrolne

Rozdział 9
Myśl z wyprzedzeniem o przyszłości (Zbigniew Pawlak, Andrzej Smoleń)

9.1. Myślenie o przyszłości w zarządzaniu
9.2. Metoda SWOT
9.3. Metoda TOWS/SWOT
9.4. Metody wspomagające analizę SWOT i TOWS/SWOT
9.5. Strategie działania firm
9.6. Pytania kontrolne

Rozdział 10
Pamiętaj o konsekwencjach zmiany (Jan D. Antoszkiewicz, Zuzanna Paciorkiewicz)

10.1. Zmiany w ujęciu statycznym i dynamicznym
10.2. Cykle życia organizacji

10.2.1. Długi cykl życia organizacji
10.2.2. Krótki cykl życia organizacji

10.3. Pytania kontrolne

Bibliografia


160 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022