ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNE KIEROWANIE LUDŹMI


PENC J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 62.70 Twoja cena  59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest pozycją traktującą o istocie, metodach i stylach kierowania ludźmi w nowej organizacji - organizacji opartej na wiedzy. W takiej organizacji najważniejsza jest umiejętność menedżera takiego współdziałania z ludźmi, by cały swój potencjał wiedzy i energii angażowali w efektywne działanie organizacji, uzyskując przy tym satysfakcję. 

Książka jest pozycją traktującą o istocie, metodach i stylach kierowania ludźmi w nowej organizacji - organizacji opartej na wiedzy. W takiej organizacji najważniejsza jest umiejętność menedżera takiego współdziałania z ludźmi, by cały swój potencjał wiedzy i energii angażowali w efektywne działanie organizacji, uzyskując przy tym satysfakcję. Wielu naszych menedżerów takich umiejętności jeszcze nie posiada.

Transformacja spowolniła ten proces, zmiany wstrząsowe dla przedsiębiorstw okazały się traumatyczne: wielu pracowników straciło pracę, a ci, co ją zachowali, stali się kapitałem zmiennym podlegającym szybkiej erozji. Stosunki pracy uległy anomii, a podjęte wysiłki dla wprowadzenia nowych wartości, norm i wzorów zawartych w kulturze kapitalistycznej i rynkowej nie zaowocowały aktywnym udziałem pracowników w sferze zarządzania ani też troską kierownictwa o lepsze ich warunki pracy i życia w pracy.

Obecnie stosunki między pracownikami a przedsiębiorcami ulegają zmianie: pracownicy przestają być "zasobami ludzkimi" i występują jako posiadacze kapitału wiedzy i umiejętności, jako kapitał intelektualny. Ten kapitał staje się w nowoczesnej firmie krytycznym czynnikiem konkurencji i kreowania sukcesu. Rośnie też rywalizacja między przedsiębiorstwami o jego pozyskanie. Umiejętność gospodarowania zasobami kapitału ludzkiego staje się coraz cenniejsza. Rozsądne nim zarządzanie stanowi dziś wyzwanie dla wszystkich nowocześnie myślących menedżerów.

W podjęciu tego wyzwania powinna im pomóc niniejsza książka. Jej lektura powinna ich lepiej przygotować do podjęcia zadań jutra. Tworzą one bowiem nowy kontekst wymuszający nowe wzory myślenia i działania.


Prof. zw. dr hab. Józef Penc - profesor Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych, członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują takie dziedziny, jak: zarządzanie, marketing, innowatyka, ekonomika pracy, ergonomia i ekologia. Jest autorem ponad 500 artykułów i 35 książek, z których najważniejsze to: Leksykon biznesu, AW Placet, Warszawa 1997; Strategiczny system zarządzania, AW Placet, Warszawa 2001; Menedżer w działaniu, C.H. Beck, Warszawa 2003; Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003; Role i umiejętności menedżerskie, Difin, Warszawa 2005 i Sztuka skutecznego zarządzania, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Nowoczesna organizacja oparta na wiedzy

1.1. Pozyskiwanie wiedzy i uczenie się organizacji

1.2. Kierunki doskonalenia działań organizacji
   1.2.1. Tworzenie własnej przyszłości
   1.2.2. Doskonalenie obsługi rynku
   1.2.3. Zapewnienie wysokiej jakości
   1.2.4. Tworzenie i promowanie innowacji

Rozdział 2. Pracownicy, ich postawy i zachowania w organizacji

2.1. Pracownicy w organizacji
2.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji
2.3. Fizjologiczne uwarunkowania zachowań w organizacji

Rozdział 3. Menedżerowie i ich rola w kreowaniu zachowań ludzkich

3.1. Władza menedżerska w procesie kierowania
3.2. Autorytet kierownika i jego wpływ na zachowania organizacyjne
3.3. Tworzenie nowego stylu kierowania
3.4. Funkcje menedżera, wymagane cechy i umiejętności

Rozdział 4. Zasoby ludzkie w organizacji oraz proces ich formowania i doskonalenia


4.1. Zasoby ludzkie jako kapitał firmy
4.2. Zasadnicze kierunki doskonalenia zasobów ludzkich w firmie
   4.2.1. Rekrutacja i dobór pracowników
   4.2.2. Szkolenie i doskonalenie personelu
   4.2.3. Ocenianie, awansowanie i zwalnianie pracowników
   4.2.4. Motywowanie, komunikowanie i kontrolowanie pracowników

Rozdział 5. Kierowanie w warunkach napięć i konfliktów w organizacji

5.1. Zmiany w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa a współdziałanie z ludźmi
5.2. Zróżnicowanie postaw, zachowań i konflikty interpersonalne
5.3. Napięcia i stresy a zachowania w organizacji

Rozdział 6. Doskonalenie się menedżera w sztuce kierowania

6.1. Wzorzec menedżera jutra i pożądane umiejętności
6.2. Podejmowanie rozsądnych decyzji
6.3. Tworzenie przedsiębiorczej kultury
6.4. Kierowanie sobą i doskonalenie stylu własnej pracy

Uwagi końcowe

328 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022