ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM


URBANOWSKA-SOJKIN E. BANASZYK P. WITCZAK H.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 56.00 Twoja cena  53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest kompleksowym studium gruntownie systematyzującym wiedzę z zakresu zarządzania   strategicznego  przedsiębiorstwem.

Autorzy   wyczerpująco   wyjaśniają    istotę i przedmiot tego zarządzania. W nowatorski sposób rozważają kolejne fazy w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. Przedstawiają analizę i krytyczną ocenę uwarunkowań strategicznych, zagadnienia formułowania celów i strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa, kwestię implementacji strategii oraz nadzorowania i kontrolowania (controllingu) ich realizacji.


Spis treści

Wstęp

1. Przedmiot zarządzania strategicznego
1.1. Przedsiębiorstwo w strukturze społeczno-gospodarczej
1.2. Otoczenie i przedsiębiorstwo
1.3. Sytuacja strategiczna
1.4. Pozycja strategiczna

2. Podstawy zarządzania strategicznego
2.1. Wprowadzenie do zagadnienia
2.2. Kontrowersje wokół interpretacji zarządzania strategicznego
2.3. Swoistość zarządzania strategicznego
2.4. Istota zarządzania strategicznego

3. Diagnoza strategiczna przedsiębiorstwa
3.1. Aspekty metodyczne diagnozy strategicznej przedsiębiorstwa
3.2. Makrodeterminanty działalności przedsiębiorstwa
3.3. Konkurenci
3.4. Potencjał strategiczny przedsiębiorstwa
3.5. Zdolność do konkurowania

4. Formułowanie strategii
4.1. Istota projekcji strategicznej
4.2. Cele strategiczne przedsiębiorstwa
4.3. Formułowanie reakcji ze względu na zajmowaną pozycję strategiczną (wielkie strategie rozwoju)
4.4. Formułowanie strategicznego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa
4.5. Formułowanie strategii konkurowania
4.6. Formułowanie strategii funkcjonalnych
4.7. Inkrementalny proces strategiczny

5. Implementacja strategii
5.1. Istota i zadania implementacji
5.2. Operacjonalizacja celów i alokacja zasobów
5.3. Organizacja
5.4. Budżety
5.5. System zarządzania wspierający implementację
5.6. Kultura organizacji a implementacja strategii
5.7. System motywacji
5.8. Strategiczne przywództwo
5.9. Ciągłość zarządzania strategicznego

6. Kontrola strategiczna
6.1. Istota i funkcje kontroli strategicznej
6.2. Źródła i sposoby pozyskiwania informacji na potrzeby kontroli strategicznej
6.3. Metody i techniki kontroli strategicznej
6.4. System informacyjny na potrzeby zarządzania strategicznego

Literatura
Skorowidz


346 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022