Książka O zarządzaniu refleksyjnie jest tym, co zapowiada tytuł. Są to krótkie
refleksje nad najważniejszymi problemami, z jakimi borykają się współczesne
organizacje - se-gmentacja rynku, budowaniem strategii, usprawnianiem operacji,
zarządzaniem ludźmi i kształtowaniem liderów, wykorzystaniem informatyki, planowaniem
akwizycji czy też radzeniem sobie z nieuniknionymi kryzysami. Powinny one pozwolić
menedżerom lepiej zrozumieć istotę tych problemów i dzięki temu skuteczniej sobie z
nimi radzić. Problemy zarządzania nie zmieniają się bowiem we współczesnym,
globalnym i konkurencyjnym świecie - starzeją się tylko ich rozwiązania.
Profesor Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu
strategii organizacji. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i w
Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego. Prowadził
także zajęcia w renomowanych międzynarodowych szkołach biznesu, m.in. University of
Illinois, francuskiej ESCP-EAR angielskiej Henley-on-Thames College, norweskiej Bodo
Graduate School of Management, słoweńskiej International Management Development Center.
Jego książki i artykuły są publikowane w USA i w Europie (Management Systems,
1993; Winning: Continuous lmprovement Theory in High Performance
Organizations, 1995; Managing Across Cultures, 1996), a trzy ostatnie
książki wydane w Polsce - Strategia sukcesu firmy, 1994, Strategia
organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, 1998 i Tworzywo
skutecznych strategii, 2003 - stały się bestsellerami na polskim rynku. Profesor
Krzysztof Obłój jest znanym doradca polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw w
dziedzinie strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
1. Biznes i etyka
2. Budowanie dobrych aliansów
3. Centrala kontra oddziały firmy
4. Chiński smok
5. Coaching menedżerów
6. Cykl życia organizacji
7. Dobra koniunktura i złe zarządzanie
8. Dobre kryzysy organizacyjne
9. Dyletanci, eksperci i liderzy
10. Edukacja menedżerska jako inwestycja
11. Efekt Bangalore
12. Gospodarka to nie duża firma
13. Informatyka, zarządzanie i Królowa Kier
14. Innowacyjne strategie
15. Istota dobrej strategii firmy
16. Jak korzystać z konsultantów
17. Kobiety - niedoceniany segment rynku
18. Kotwice kariery
19. Logika problemów i dylematów
20. Łańcuch wartości firmy
21. Menedżerowie i przedsiębiorcy
22. Niepewność - przyjaciel i wróg menedżera
23. O przewrotnych technologiach
24. Perspektywa czasowa działania firmy
25. Pułapki dywersyfikacji
26. Racjonalność decyzji i jej ograniczenia
27. Rynek jest wszędzie
28. Strategia i usprawnienia operacyjne
29. Strefa komfortu - w otoczeniu liderów
30. Sukcesja menedżerska
31. Tajemnice akwizycji
32. Teoria gier i wygrywające strategie
33. Toksyczni liderzy
34. Upadek Ikara
35. Wizja i misja firmy
36. Właściciele firmy kontra rady nadzorcze
37. Wynagrodzenia menedżerów
38. Wyzwanie własności intelektualnej
39. Zasada Anny Kareniny
40. Zobaczyć konkurenta
167 stron, A5, twarda oprawa