Jak zarządzający przepłacają za konsultacje i dlaczego tak mało
dostają w zamian?
- Znajdowanie odpowiednich doradców
- Schematy współpracy zarządzających z konsultantami
- Studium przypadku: konflikty na linii lider - doradca
"Sami nie damy rady. Wezwijmy konsultantów z zewnątrz. Słono zapłacimy, ale
oni rozwiążą problem".
Nic z tego! Takie myślenie jest dla firmy destruktywne. Dzieła zniszczenia
najczęściej dokonują nie konsultanci, ale zarządzający - ostatecznie ci pierwsi tylko
proponują określone rozwiązania. Decyzje podejmuje kto inny. Czy to nie zatrważające,
że firmy konsultingowe mnożą się jak grzyby po deszczu i pobierają zawrotne
honoraria, a doradztwo i tak często kończy się nieporozumieniem?
Ta książka uświadamia problemy we wzajemnej współpracy zarówno zarządzającym,
jak i konsultantom. Jej autor, Dan Ciampa, były doradca specjalny Sekretarza Skarbu USA i
prezes jednej z największych w Ameryce firm konsultingowych, omawia prawdziwe przypadki
udanych i nieudanych projektów w tym zakresie. Opisuje najczęściej popełniane błędy
jednej i drugiej strony oraz przedstawia formułę skutecznego doradztwa w biznesie.
Z tej książki dowiesz się:
- jak rozróżniać dobrych i złych doradców,
- jakie problemy konsultanci z zewnątrz są w stanie rozwiązać,
- jak liderzy swoimi postawami utrudniają im pracę,
- kiedy wystarczy jeden konsultant, a kiedy potrzebny jest cały zespół,
- dlaczego nawet najlepsi liderzy potrzebują dobrych doradców.
Dan Ciampa jest wnikliwym obserwatorem procesów zachodzących na
najwyższych szczeblach władzy w korporacjach i instytucjach sektora publicznego. Ma za
sobą błyskotliwą karierę, zarówno w roli konsultanta, jak i zarządzającego. Jako
jeden z pierwszych wdrażał w amerykańskich korporacjach Total Quality Management (TQM)
oraz rozwiązania produkcyjne just-in-time.
Spis treści
Przedmowa
1. Paradoks pomocy
2. O tym, jak dobrzy liderzy nie potrafią korzystać z rad
3. Nowa struktura korzystania z rad
4. Rodzaje rad: strategiczne, operacyjne, dotyczące nieformalnych układów i osobiste
5. Typy doradców: eksperci, doświadczeni doradcy, słuchacze i partnerzy
6. Sztuka zachowania równowagi
7. Postawa i zachowanie najlepszych odbiorców rad
8. Słuchanie, czyli podstawowa umiejętność, oraz inne kluczowe czynniki sukcesu
Posłowie. Do dalszych rozważań
Literatura
O autorze
Skorowidz
279 stron, A5, twarda oprawa