ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 84.80 80,56   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KIEROWAĆ - OSIĄGAĆ - ŻYĆ. SKUTECZNE ZARZĄDZANIE NA NOWE CZASY.


MALIK F.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 84.80 Twoja cena  80,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest obecnie niedostępna


Czas powiedzieć to wprost! Akademicka wiedza o zarządzaniu zbyt często jest sucha, a wykształceni menedżerowie zbyt często ograniczają się do działań wizytówkowych: do błyskotliwych wypowiedzi na spotkaniach i do ustawiania na półkach swoich gabinetów opasłych tomów o filozofii zarządzania.

Wielu z nas postępuje podobnie. W poczuciu spełnionego obowiązku chłoniemy akademicką wiedzę o zarządzaniu. Czytamy o idealnych menedżerach i choć myślimy po europejsku, robimy to, co radzą amerykańscy autorzy i zarządzający. Efektem tego są przekonania, które tak naprawdę przeszkadzają nam w kierowaniu i nasze działania zbyt często kończą się istnym piekłem, a nie głośno proklamowanym rajem dla ludzi w organizacji.
Obrazoburczy Fredmund Malik pisze wprost o tym, gdzie menedżerowie popełniają błędy. Nakłania do weryfikacji swoich poglądów i działań wszystkich, którzy uznają się za dobrych kierowników. Otwiera oczy mniej doświadczonym, którzy wprowadzają w swoich organizacjach powszechnie rekomendowane rozwiązania i zaczynają się zastanawiać, dlaczego nie działają one tak, jak w teorii powinny.

Poznaj zarządzanie od nowej strony. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:

- dlaczego menedżer nie potrzebuje IQ rzędu 125 ani naturalnych cech przywódczych,

- jakie fałszywe przekonania przeszkadzają nam w dobrym kierowaniu,

- jak kierować ludźmi, nie mając wysokiego stanowiska ani wykształcenia,

- czemu zaufanie jest ważniejsze od kontroli,

- jak odejść od ułomnych standardów w mierzeniu wydajności pracy.

Idealni szefowie? Tacy nie istnieją. Kto poszukuje ich właśnie, stoi na straconej pozycji. We wszystkich miejscach pracy - szpitalach, biurach, studiach telewizyjnych czy w teatrach - funkcjonują "normalni" ludzie. W codziennych relacjach służbowych chodzi o to, aby dostosować się do nich, a przy tym być w stanie osiągnąć również coś niezwykłego.


Profesor doktor Fredmund Malik należy do czołowych europejskich autorytetów w dziedzinie zarządzania. Od trzydziestu lat kształci przyszłych szefów i wskazuje drogę zarządzającym jako trener, wykładowca i konsultant. Jest właścicielem i dyrektorem szanowanego centrum doradczo-szkoleniowego Malik Management Zentrum. Z filiami Malik Management Zentrum w St. Gallen, Zurychu, Wiedniu, Londynie, Szanghaju i Toronto współpracuje ponad 200 konsultantów i ekspertów różnych specjalności.

Fredmund Malik jest wiodącym europejskim ekspertem w dziedzinie zarządzania. Dzięki swojej potężnej sile sprawczej od trzydziestu lat rewolucjonizuje teorię i praktykę zarządzania.
Peter Drucker


SPIS TREŚCI

Przedmowa do nowego wydania
Przedmowa do pierwszego wydania

WSTĘP. WŁAŚCIWE I DOBRE ZARZĄDZANIE KLUCZEM DO SUKCESU

Zarządzanie: właściwe i wadliwe, dobre i złe
Zaradność życiowa za sprawą właściwego i dobrego zarządzania
Właściwe i dobre zarządzanie polega wszędzie na tym samym
Właściwe i dobre zarządzanie jest rzemiosłem
Właściwe i dobre zarządzanie to zarządzanie cybernetyczne

CZĘŚĆ I. PROFESJONALIZM

1. Idealna kadra zarządzająca - nieprawidłowo formułowane pytanie

Geniusz uniwersalny
Człowiek skuteczny
Żadnych cech wspólnych
Być albo działać
Ankiety są bezużyteczne
Profesjonalizmu można się nauczyć

2. Błędne nauki i nieporozumienia

Błędne nauki
Nieporozumienia i błędy

3. Zarządzanie jako profesja

Myślenie konstytucjonalne
Zarządzanie jako profesja
Najważniejszy zawód w nowoczesnym społeczeństwie
Zawód powszechny
Zawód bez wykształcenia
Elementy zarządzania jako profesji

CZĘŚĆ II. ZASADY SKUTECZNEGO KIEROWANIA

Wprowadzenie

1. Liczy się rezultat

Czy to oczywistość?
Nieporozumienia
A co z ludźmi, którzy nie potrafią tego zaakceptować?
Satysfakcja czy wynik?

2. Wkład do całości

Pozycja czy wkład?
Specjalista czy pracownik uniwersalny?
Myślenie kompleksowe
Wkład i motywacja
Wkład zamiast tytułu
Konsekwencja organizacji

3. Skupiać się na małym

Klucz do wyniku
Bezpodstawny sprzeciw
Przykłady zastosowania

4. Wykorzystywać mocne strony

Nastawieni na słabe strony
Koordynować zadania z mocnymi stronami
Ignorować słabe strony?
Nie reformować osobowości
Skąd to nastawienie na słabe strony?
Uczyć się od wielkich
Jak rozpoznać mocne strony?
Rodzaje słabych stron
Dwa źródła rekordowych osiągnięć

5. Zaufanie

Odporność sytuacji w zarządzaniu
Jak zdobyć zaufanie?

6. Myśleć pozytywnie

Szansę zamiast problemów
Od motywacji do automotywacji
Wrodzone, wyuczone czy wymuszone?
Uwolnić się od zależności
Dać z siebie wszystko

7. Podsumowanie: Jakość zarządzania

CZĘŚĆ III. ZADANIA SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA

Uwagi wstępne

1. Dbać o cele

Bez biurokracji systemowej
Indywidualne cele roczne
Kierunek ogólny
Podstawowe zasady zarządzania przez cele

2. Organizować

Przestroga przed chorobliwą tendencją do reorganizacji
Nie istnieje żadna "dobra" organizacja
Trzy podstawowe kwestie organizowania
Symptomy złej organizacji

3. Podejmować decyzje

Nieporozumienia i błędy
Proces decyzyjny
Uczestnictwo w procesie decyzyjnym

4. Kontrolować

Bez kontroli ani rusz
Zaufanie jako podstawa
Jak kontrolować?
Mierzyć i sądzić

5. Rozwijać ludzi i mobilizować

Ludzie zamiast współpracowników
Osoby zamiast abstrakcji
Co bywa regularnie pomijane

6. Podsumowanie: A wszelkie inne zadania?

CZĘŚĆ IV. NARZĘDZIA SKUTECZNEGO KIEROWANIA

Uwagi wstępne

l. Posiedzenie

Redukować liczbę posiedzeń 
Decydują o sukcesie: przygotowanie i praca uzupełniająca
Przewodniczenie posiedzeniu to ciężka praca, która wymaga przede wszystkim dyscypliny
Rodzaje posiedzeń 
Posiedzenia nie mogą się przeradzać w spotkania towarzyskie
Rodzaje punktów porządku dziennego 
Nie ma punktu porządku dziennego bez akcji
Dążenie do osiągnięcia konsensusu 
Czy protokół jest potrzebny?
Posiedzenie bez porządku dziennego
Co najważniejsze: realizować i stale nadzorować

2. Sprawozdanie

Mały krok do skuteczności
Klarowność języka
Złe zwyczaje, imputacje, dezinformacje

3. Projektowanie pracy i stanowisk oraz kontrola realizacji zadań

Sześć błędów w projektowaniu stanowisk pracy
Kontrola realizacji zadań 

4. Indywidualna metodyka pracy

Może nudna, ale niezmiernie ważna
Podstawy skutecznej metodyki pracy
Regularne przeprowadzanie kontroli i dostosowywanie
Zakresy podstawy

5. Budżet i opracowanie budżetu

Prawidłowe stosowanie jednego z najlepszych narzędzi skutecznego kierowania
Od danych do informacji 
Specjalne wskazówki
Większa precyzja dokumentacji 

6. Ocena wydajności

Żadnych standardowych kryteriów
Żadnych standardowych planów pracy
Lepsza metoda
Gdzie jest wskazana - ostrożna - standaryzacja?
Jak postępują znawcy? 
A ci, którzy nie chcą podlegać ocenie?

7. Systematyczny  "wywóz śmieci"

Nieznane, ale ważne
Od pomysłu do metody
Klucz do dalekosiężnych konsekwencji
Droga do osobistej efektywności
A jeśli eliminacja nie jest możliwa.?
Wskazówka na zakończenie

8. Podsumowanie: miernik profesjonalizmu

Od sztuki do profesji
Rozumieć i odpowiednio stosować zasady właściwego zarządzania
Trzy wymiary: systemika (logika struktury), treść, forma
"Koło kierowania" i jak się nim posługiwać
Zarządzanie - stale jednakowe, ale nie zawsze jednakowo trudne
Dlaczego "koło kierowania" rzadko wymaga nowych szprych
Właściwe i dobre zarządzanie dla ludzi
Właściwe i dobre zarządzanie dla instytucji
Właściwe i dobre zarządzanie - dla sprawnego społeczeństwa
Bibliografia
Indeks

430 stron, B5, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022