ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.50 41,33   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WIEDZA I KOMPETENCJE EKOLOGICZNE W STRATEGIACH ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW


CHODYŃSKI A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 43.50 Twoja cena  41,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsza monografia odnosi się do problematyki rozwoju przedsiębiorstw, mając na uwadze wpływ czynnika ekologicznego. Strategie rozwoju są rozpatrywane z uwzględnieniem tworzenia kompetencji ekologicznych przedsiębiorstw, opartych o zarządzanie wiedzą.

Przedsiębiorstwa funkcjonujące na globalnym rynku poszukują sposobów budowy pozycji konkurencyjnej. W monografii zaprezentowano pogląd, że działania strategiczne firm mogą opierać się na kompetencjach ekologicznych.

W pracy autor próbuje dowieść, że:

- strategia rozwoju przedsiębiorstwa może być oparta o zarządzanie wiedzą, na bazie potencjału, tkwiącego w kapitale intelektualnym,

- wiedzę uzyskuje się w procesie uczenia się organizacji,

- zarządzanie wiedzą prowadzi do budowy kompetencji organizacji,

- przewagę konkurencyjną uzyskują przedsiębiorstwa, które swoje kompetencje potrafią budować począwszy od poziomu indywidualnego, a dalej poprzez pracę zespołów z wykorzystaniem kompetencji menadżerskich,

- zyskujące na znaczeniu kompetencje ekologiczne, budowane w oparciu o wiedzę ekologiczną, mogą się przejawiać jako jakość i innowacyjność ekologiczna. Mogą one być podstawą strategii ekologicznych przedsiębiorstw,

- kompetencje ekologiczne mogą być podstawą wyborów strategicznych i ścieżek rozwoju firm, zarówno w koncepcji Shareholders jak i Stakeholders,

- dokonując wyborów strategicznych, szanse rozwojowe przedsiębiorstw w oparciu o czynnik ekologiczny należy rozpatrywać na tle oddziaływania szeregu czynników zewnętrznych i wewnętrznych,

- zarządzanie wiedzą i kompetencjami ekologicznymi, oparte o założenia ekorozwoju, może być podstawą wyboru różnych kierunków rozwoju i strategii przedsiębiorstw: koncentracji, integracji wertykalnej oraz dywersyfikacji.

Książka jest przeznaczona głównie dla osób studiujących współczesne koncepcje zarządzania organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Będzie przydatna zarówno dla studentów, pracowników naukowych, jak i menadżerów. Prowokuje do poszukiwania szans wynikających z nowego podejścia do zagadnień ekologicznych z perspektywy stratega w organizacji.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstwa

1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa i jego rozwój a zarządzanie wiedzą
   1.1.1. Teorie rozwoju przedsiębiorstwa i ewolucja poglądów na reguły konkurencji
   1.1.2. Przewaga konkurencyjna w koncepcjach zarządzania strategicznego
   1.1.3. Zarządzanie wiedzą w aliansach strategicznych
1.2. Rola wiedzy w budowie strategicznych kompetencji przedsiębiorstwa
   1.2.1. Strategiczny wymiar kompetencji
   1.2.2. Zarządzanie kompetencjami, wiedza a aktywa niematerialne organizacji
1.3. Strategie przedsiębiorstw oparte o wiedzę
   1.3.1. Strategiczny wymiar zarządzania wiedzą
   1.3.2. Strategie przedsiębiorstw oparte o zarządzanie wiedzą

Rozdział 2. Wiedza i kompetencje a proces uczenia się organizacji

2.1. Uczenie się organizacji
   2.1.1. Uczenie się indywidualne i praca w zespołach
   2.1.2. Organizacyjne uczenie się
2.2. Wiedza ekologiczna w procesie uczenia się organizacji
2.3. Od kompetencji indywidualnych do kompetencji przedsiębiorstw opartych o wiedzę
   2.3.1. Kompetencje pracownicze wobec strategicznych zamierzeń organizacji
   2.3.2. Kompetencje menadżerskie
2.4. Wykorzystanie wiedzy a kompetencje polskich przedsiębiorstw

Rozdział 3. Strategie zarządzania wiedzą oparte o kapitał intelektualny

3.1. Zarządzanie wiedzą oparte o różne modele kapitału intelektualnego
   3.1.1. Pojęcie i modele kapitału intelektualnego
   3.1.2. Zarządzanie kapitałem intelektualnym i jego ocena
3.2. Podejścia do zarządzania wiedzą
3.3. Strategie związane z wiedzą i jej produktywność
   3.3.1. Uwarunkowania realizacji strategii związanych z wiedzą
   3.3.2. Produktywność wiedzy

Rozdział 4. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o czynnik ekologiczny

4.1. Ekologiczne uwarunkowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa
   4.1.1. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa a modele zarządzania środowiskowego
   4.1.2. Możliwość realizacji strategii opartych o kompetencje ekologiczne
   4.1.3. Benchmarking ekologiczny
4.2. Innowacyjność i jakość ekologiczna w rozwoju przedsiębiorstwa
   4.2.1. Innowacyjność ekologiczna a jakość
   4.2.2. Konkurencyjność technologii a ochrona środowiska
4.3. Strategia jakości i innowacyjności ekologicznej jako przejaw wykorzystania wiedzy w koncepcjach rozwoju przedsiębiorstwa
   4.3.1. Aspekty ekologiczne w koncepcjach Stakeholders i Shareholders przedsiębiorstwa a zarządzanie wiedzą
   4.3.2. Jakość i innowacyjność ekologiczna w strategiach rozwoju przedsiębiorstwa
4.4. Realizacja celów ekologicznych a kultura przedsiębiorstwa

Rozdział 5. Rozwój przedsiębiorstwa oparty o kompetencje ekologiczne a zarządzanie wiedzą

5.1. Ocena szans rozwojowych przedsiębiorstwa
5.2. Budowa kompetencji ekologicznych w procesie zarządzania wiedzą
   5.2.1. Kreowanie nowego produktu bogatego w wiedzę ekologiczną
   5.2.2. Tworzenie procesów bogatych w wiedzę ekologiczną
   5.2.3. Doskonalenie organizacji w aspekcie ekologicznym - rola zespołów projektowych
5.3. Wpływ aspektów ekologicznych na kategorie indeksu wartości jako przejaw kompetencji polskich przedsiębiorstw
5.4. Wykorzystanie SKW i ASC w tworzeniu kompetencji ekologicznych przedsiębiorstwa

Zakończenie
Bibliografia

213 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022