ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 79.20 75,24   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAIZEN. KLUCZ DO KONKURENCYJNEGO SUKCESU JAPONII.


IMAI M.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 79.20 Twoja cena  75,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

KAIZEN: klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii to pierwsza na świecie książka przybliżająca zachodnim menedżerom kaizen - japońską filozofię zarządzania opartą na ciągłym doskonaleniu.

Premiera tej książki była kamieniem milowym teorii zarządzania, szczególnie systemów jakości. Dla autora natomiast był to początek misji popularyzowania i adaptowania kaizen w firmach zachodnich. Misji, dla której wyzwaniem były różnice mentalności Japonii i Zachodu. Czytamy w przedmowie: "(...) zachodni menedżerowie preferują nagłe zmiany, oparte na technologiach i znacznych inwestycjach, Japończycy wolą małymi krokami nieustannie doskonalić procesy, opierając się na zdrowym rozsądku i zaangażowaniu pracowników. (...)  Te dwa różne podejścia autor nazywa innowacyjnością i kaizen. Wyzwaniem, jakie stawia przed menedżerami, jest zaadoptowanie ich obu. Bowiem jedynie synergia innowacyjności i kaizen warunkuje osiągnięcie trwałego sukcesu.

Kaizen nie można zgłębić poprzez studiowanie ksiąg. Prawdziwa nauka płynie z codziennego praktykowania tej dziedziny. Czytelnik, zanim wejdzie na drogę kaizen, ma okazję poznać tę praktyczną stronę zarządzania w systemie ciągłego doskonalenia poprzez liczne analizy przypadków wdrożeń i funkcjonowania kaizen w firmach japońskich.

"Uznany na całym świecie guru zarządzania jakością prezentuje tajniki sukcesu japońskich producentów, ich doświadczenia, techniki, instrumenty nieustannego doskonalenia organizacji, zarządzania procesami, produktami i technologią. Poradnik szczególnie przydatny dla menedżerów, audytorów, studentów i wszystkich zainteresowanych trwałą przewagą konkurencyjną swoich organizacji".
prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk

"Filozofia kaizen zakłada pozytywny kierunek zmian - doskonalenie ludzi, procesów, wyrobów i usług, struktur organizacyjnych itd. Książka zapoznaje Czytelnika z wieloma jej elementami, m.in. z wykorzystaniem cyklu PDCA, działalnością kół jakości, podejściem do relacji przełożony-podwładny czy do problemu konkurencji. Doskonalenie nigdy się nie kończy, a ta świetna publikacja może być znakomitym wsparciem w tym procesie dla menedżerów, kadry inżynieryjno-technicznej, operatorów, ludzi nauki i studentów."
prof. zw. dr hab. inż. Stanisław Borkowski, Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej


Masaaki Imai to światowy ekspert kaizen, nazywany guru lean i architektem ciągłego doskonalenia. Jest pionierem i liderem w promowaniu kaizen w świecie. Jego przełomowa, pierwsza książka na ten temat, zatytułowana "KAIZEN: Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii", została opublikowana w roku 1986 i od tego czasu przetłumaczona na ponad 20 języków (w tym japoński). Jest również autorem Gemba Kaizen, kolejnego bestsellera, który wydano w Polsce w roku 2006. Obecnie kończy pracę nad trzecim tytułem. W 1985 roku założył KAIZEN Institute, międzynarodową organizację posiadającą dziś dwadzieścia biur na całym świecie. Jest często zapraszanym mówcą na międzynarodowe konferencje. Przemawiał w ponad 30 krajach, również w Polsce.  Masaaki Imai urodził się w Tokio w 1930 roku.


Spis treści

PRZEDMOWA AUTORA DO POLSKIEGO WYDANIA

SŁOWO WSTĘPNE OD POLSKIEGO WYDAWCY

PODZIĘKOWANIA

PODZIĘKOWANIA ZA MOŻLIWOŚĆ WYKORZYSTANIA MATERIAŁÓW

SŁOWNIK

PRZEDMOWA

WYZWANIE KAIZEN

ROZDZIAL PIERWSZY
KONCEPCJA KAIZEN

Wartości kaizen
Kaizen i zarządzanie
Znaczenie kontroli jakości (QC) dla kaizen
Kaizen i TQC
Kaizen i system sugestii
Kaizen i konkurencja
Zarządzanie zorientowane na procesy kontra zarządzanie zorientowane na wyniki

ROZDZIAŁ DRUGI
PODEJŚCIE DO DOSKONALENIA NA WSCHODZIE I NA ZACHODZIE

Kaizen kontra innowacje (1)
Kaizen kontra innowacje (2)
Kaizen i pomiary

ROZDZIAŁ TRZECI
KAIZEN POPRZEZ KOMPLEKSOWĄ KONTROLĘ JAKOŚCI (TQC)

Kontrola jakości zależy od jakości ludzi
Różnice miedzy japońskim i zachodnim podejściem do kontroli jakości
Stosowanie cyklu PDCA (planuj-wykonaj-sprawdź-działaj)
Kontynuacja koła Deminga
Podstawowy poziom kaizen

ROZDZIAŁ CZWARTY
PRAKTYKA KAIZEN

Kaizen zorientowany na zarządzanie
Kaizen na hali produkcyjnej
Kaizen zorientowany na zespół
Kaizen zorientowany na jednostkę
System sugestii

ROZDZIAŁ PIĄTY
ZARZĄDZANIE W KAIZEN

Zarządzanie międzywydziałowe (poziome)
Delegowanie celów
Delegowanie jakości TPM (kompleksowe utrzymanie parku maszynowego) - Total Productive Maintenance

ROZDZIAŁ SZÓSTY
KAIZEN - METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

Problemy dotyczące zarządzania
Kaizen i relacje przełożony - podwładny
Kierownictwo i podwładni: wrogowie czy sojusznicy?
Kultura produktywności
Nieład w produktywności: twarde i miękkie aspekty
Zaangażowanie menedżerów najwyższego szczebla

ROZDZIAŁ SIÓDMY
ZMIANA KULTURY KORPORACYJNEJ

Klient - ostateczny sędzia jakości
Relacje z dostawcami
Zmiana kultury korporacyjnej: wyzwanie dla Zachodu

PODSUMOWANIE

ZAŁĄCZNIKI

Załącznik A. Lista kontrolna działań kaizen "3 MU"
Załącznik B. Metoda "5 kroków"
Załącznik C. 5W1H
Załacznik D. Lista kontrolna "4M"
Załącznik E. Narzędzia rozwiązywania problemów
Załącznik F. Nagroda Deminga
Załącznik G. Studium przypadku: Kaizen w firmie Canon

SPIS ILUSTRACJI

NOTA O KAIZEN INSTITUTE

278 stron, B5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022