Książka jest pełnym anegdot i przykładów poradnikiem skierowanym do
kierowników i menedżerów zarządzających zarówno dużymi firmami, jak i własnym
małym biznesem.
Autorka, wieloletni szkoleniowiec, w przystępny sposób i
"przyjaznym" językiem wskazuje elementy wpływające na sukces. Uzasadnia
przydatność wiedzy psychologicznej w zarządzaniu.
Wszyscy chcemy osiagnąć sukces. Autorka, bazując na przykładach firm polskich i
zachodnich, przekonuje, że aby poczuć się ludźmi sukcesu, musimy najpierw zrozumieć,
co to pojęcie dla nas oznacza. Od tego bowiem, jak pojmujemy swoją rolę w życiu,
zależy nasze powodzenie zawodowe. Książka ta prezentuje sześć praw efektywnego
zarządzania firmą, wśród których główne miejsce zajmują skuteczne porozumiewanie
się, dobry przepływ informacji i umiejętność dostrzegania zagrożeń.
Niezbędna lektura dla każdego przesiębiorcy, bez względu na to, czy prowadzi małą
firmę handlową czy kieruje dużym zakładem.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. O sukcesie inaczej
Nowa definicja sukcesu
Sukces w życiu codziennym
2. Przywódca w biznesie i w życiu prywatnym
Cechy skutecznego kierownika
Przekonania
Charakter
Opanowanie
Troska
Umiejętności
3. Przywództwo w zarządzaniu
Zagrożenia w firmie
Niedostatki w komunikacji
Brak troski o rozwój pracowników
Nieumiejętne delegowanie uprawnień
Brak zgodnej wizji
Świadczenia pracownicze
Nieradzenie sobie z niedociągnięciami pracowników
Brak treningu dla zarządu
Podziały wewnętrzne
Fascynacja kolejnymi programami
4. Komunikacja podstawą sukcesu firmy
Komunikacja wewnątrz firmy
Komunikacja firmy ze środowiskiem zewnętrznym
5. Sześć praw sukcesu firmy
Ewolucja jakości
Doinformowanie
Całościowe spojrzenie
Wiedza
Współzarządzanie
Wartości w firmie
6. Zarządzanie w czasie
Zarządzanie sobą
Zarządzanie firmą
Podsumowanie
Bibliografia
248 stron, B5, twarda oprawa