ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRZEDSIĘBIORSTWA. TEORIA I PRAKTYKA


ŻUBER R.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 49.50 Twoja cena  47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W publikacji autor przedstawił szereg oryginalnych badań dotyczących barier rozwoju firmy, źródeł finansowania przedsięwzięć, form organizacyjnych realizacji prac badawczo-rozwojowych i innowacyjnych oraz nowoczesnych technik wykorzystywanych w tej działalności. Ważne jest też omówienie zagadnień restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz transferu technologii i jej wdrażania.

Publikacja może być znakomitą pozycją dydaktyczną dla studentów wydziałów zarządzania ze względu na zakres poruszanych zagadnień, ich aktualność, szeroki zakres powiązania rozważań teoretycznych z wynikami badań oraz przykładami z praktyki.


Spis treści:

Od autora

Rozdział 1. Rozwój przedsiębiorstwa - podstawowe pojęcia, związki, bariery
1.1. Podstawowe pojęcia i ich związki
1.2. Bariery rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Rozwój firmy, jej misja i cele
1.4. Zarządzanie przedsięwzięciami rozwojowymi jako działalność komercyjna
1.5. Planowanie przedsięwzięć

Rozdział 2. Formy finansowania przedsięwzięć badawczych, rozwojowych, innowacyjnych
2.1. Źródła finansowania przedsięwzięć w świetle badań statystycznych
2.2. Finansowanie przedsięwzięć rozwojowych z wykorzystaniem środków z budżetu państwa
2.3. Finansowanie rozwoju firm z wykorzystaniem środków z banków
2.4. Finansowanie rozwoju firm z wykorzystaniem funduszy Unii Europejskiej
2.5. Finansowanie inwestycji rozwojowych poprzez venture capital/private equity
2.6. Kapitał własny i inne źródła finansowania

Rozdział 3. Formy organizacyjne realizacji prac badawczych, rozwojowych, innowacyjnych
3.1. Kierunki rozwiązań organizacyjnych w świetle badań
3.2. Sieci innowacyjne
3.3. Klastry
3.4. Parki nauki, parki technologiczne, centra transferu technologii
3.5. Typowe struktury organizacyjne realizacji prac projektowych
3.6. Rola kierownictwa przedsięwzięcia
3.7. Zarządzanie rozwojem a globalizacja

Rozdział 4. Typowe techniki wykorzystywane w działalności badawczej, rozwojowej i innowacyjnej
4.1. Wykorzystanie technik wśród liderów działalności innowacyjnej
4.2. Charakterystyka technik zarządzania innowacjami
4.3. Analizy strategiczne w działalności przedsiębiorstwa
4.4. Metody planowania struktury przedsięwzięć, przebiegu zadań, wykorzystania zasobów

Rozdział 5. Restrukturyzacja i zmiana jako element działalności rozwojowej przedsiębiorstwa
5.1. Restrukturyzacja - wybrane definicje i poglądy
5.2. Przesłanki i kierunki restrukturyzacji przedsiębiorstw
5.3. Modelowe rozwiązania problemów restrukturyzacyjnych
5.4. Rzeczywisty a postulowany model działań restrukturyzacyjnych

Rozdział 6. Rola transferu i marketingu nowych technologii w rozwoju przedsiębiorstwa
6.1. Transfer technologii i jego formy
6.2. Wdrażanie technologii i elementy sukcesu wdrażania transferu technologii
6.3. Modelowy system marketingu w procesie transferu technologii

Bibliografia

232 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022