Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z
największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje
dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej
jest w przypadku liderów posiadających "szósty zmysł biznesowy" - ci
prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników
zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot,
Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco.
Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera "Realizacja: zasady
wprowadzania planów w życie", wyjaśniają w tej książce:
- dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością,
- kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy
rozsądek,
- czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów,
- dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę
konkurencyjną,
- czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej.
Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i
permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej
integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali
całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na
którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej.
Autorzy, bazując na swoim bogatym doświadczeniu, prezentują pomysły na to, jak w
takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno
początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny
dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć
najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc - czy można
realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę.
"Szósty zmysł w zarządzaniu firmą" pokazuje, jak łączyć myślenie
szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom.
To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania
dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze
prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta
książka jest dla ciebie.
Larry Bossidy jest emerytowanym prezesem zarządu i dyrektorem
generalnym Honeywell International Inc., globalnej firmy produkcyjnej działającej
między innymi w sektorze zaawansowanych technologii, notującej obroty rzędu 34
miliardów dolarów. Jest współautorem bestsellera Realizacja: Zasady wprowadzania
planów w życie, będącego praktycznym podręcznikiem przywództwa w dzisiejszym
konkurencyjnym środowisku biznesowym.
Ram Charan jest uznanym doradcą biznesowym, mówcą i autorem książek.
Jest znanym autorem lub współautorem książek, w tym bestsellera Realizacja napisanego
wspólnie z Larrym Bossidym. Pisał także artykuły dla magazynów Harvard Business
Review, Fortune, Time, Information Week, Leader to Leader, Director's Monthly,
Directorship, The Corporate Board i USA Today.
Spis treści
Wstęp. Zrywamy z przeszłością
Część I. Konfrontacja z rzeczywistością
Rozdział 1. Gdy rzeczywistość daje się we znaki: historia Johna P. i Lou G
Rozdział 2. Postawieni do pionu
Rozdział 3. Nowe podstawy zarządzania
Część II. Model biznesu
Rozdział 4. Konfrontacja z rzeczywistością z wykorzystaniem nowego modelu
Rozdział 5. Bliżej rzeczywistości
Część III. Co zmieniać, a czego nie
Rozdział 6. W obliczu kryzysu: co zrobiły EMC i Cisco, a czego nie uczynił Sun
Rozdział 7. Odbudowa fundamentów - przypadek Home Depot
Rozdział 8. Wzrost dzięki innowacji - historia 3M
Rozdział 9. Jak Thomson Corporation stawiła czoło rzeczywistości
Część IV. Jak przygotować się na zmiany
Rozdział 10. Rozglądamy się wokoło
Rozdział 11. Jak przygotować organizację na konfrontację z rzeczywistością
Rozdział 12. Lider w obliczu rzeczywistości
Podsumowanie. List do Jane - konfrontacja z rzeczywistością pomaga
rozwijać się i wykorzystywać możliwości
272 strony, miękka oprawa