ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

IMPLEMENTACJA ZAAWANSOWANYCH ROZWIĄZAŃ BIZNESU ELEKTRONICZNEGO W PRZED


PASTUSZAK Z.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 78.00 Twoja cena  74,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowa gospodarka, która na dobre rozpoczęła się wraz z rozwojem Internetu, i która łączy tak pozornie odległe zjawiska, jak globalizacja oraz rzeczywistość wirtualna, wywołuje ogromne zmiany warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa są zmuszone do działania w myśl strategii ciągłego odnawiania się w otoczeniu (generative strategy). Polega ona nie na poszukiwaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, lecz na wykreowaniu organizacji, zdolnej do nieustannego regenerowania swojej przewagi konkurencyjnej w odpowiedzi na zmiany otoczenia. Kolejnym imperatywem jest wymóg stosowania rozwiązań wykorzystujących infrastrukturę Internetu.

Systemy i technologie informacyjne oraz wykorzystujące je rozwiązania biznesowe pozwalają przedsiębiorstwu utrzymywać i kreować przewagę konkurencyjną wynikającą nie tyle z samego faktu bycia uczestnikiem biznesu elektronicznego, lecz z tego, że aby nim się stać, firma musi dokonywać znaczącego i permanentnego podnoszenia własnej sprawności wewnętrznej. Problem aplikacji systemów i technologii informacyjnych w przedsiębiorstwach ma swoje bezpośrednie przełożenie na skalę makroekonomiczną, a więc stopień rozwoju całej gospodarki.

Jeśli zagadnienia te są tak ważne, to w jaki sposób można obiektywnie określić stan gotowości gospodarki i przedsiębiorstw do sprostania tym wyzwaniom. Jak zmierzyć wielkość luki dzielącej polskie przedsiębiorstwa i polską gospodarkę od liderów światowych.

Autor publikacji podejmuje ten problem proponując - bazujący na materiale empirycznym - model opisu zachowań przedsiębiorstw w trakcie procesów dostosowawczych, związanych z wykorzystaniem systemów i technologii informacyjnych w realizacji strategii, konkurowaniu na rynku oraz w elastycznym zarządzaniu łańcuchem wartości. Dodatkowym celem publikacji jest uzupełnienie wiedzy polskich menedżerów na temat gotowości przedsiębiorstw do implementacji zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego, ich podatności na te wdrożenia, a także czynników wewnętrznych i zewnętrznych determinujących te procesy w przedsiębiorstwie.


Spis treści:

słownik wybranych terminów stosowanych w pracy
wykaz niektórych skrótów
Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1. E-BIZNES I ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWAMI NOWEJ GOSPODARKI
1.1. Współczesna ewolucja koncepcji i systemów zarządzania Przyczyny ewolucji-cechy nowej gospodarki presja technologiczna globalnego rynku i jej przejawy
Współczesne kierunki rozwoju nauk zarządzania
1.2. Nowe koncepcje kreowania wartości i strategie konkurowania
Łańcuchy, sklepy i sieci wartości
Organizacje wirtualne
1.3. Segmenty, modele i cele wdrożeń biznesu elektronicznego
Segmenty gospodarki internetowej
Modele e-biznesu
cele deklaratywne i faktyczne wdrożeń e-biznesu
Klasyfikacja celów wdrażania e-biznesu w przedsiębiorstwie
1.4. Problem recepcji zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego i cele naukowe pracy
1.5. Podsumowanie
Aneks 1. Praktyka nowej gospodarki studium przypadku (Tajwan, 2005)

ROZDZIAŁ 2. EGZOGENICZNE UWARUNKOWANIA RECEPCJI ZAAWANSOWANYCH ROZWIĄZAŃ BIZNESU ELEKTRONICZNEGO
Uwagi wstępne
Rankingi nowoczesności gospodarek i ich gotowości sieciowej
etapy rozwoju rankingów nowej gospodarki
Ranking NRI (Networked Readiness Index)
Ranking KEI (Knowledge-based Economy Index)
Rankingi KBE/S (Knowledge-based Economy and Society)
2.3. Rankingi e-readiness
Uwagi wprowadzające
CSPP Readiness Guide
Metodyka the Center for International Deyelopment
E-Commerce Readiness Assessment
International Survey of E-Commerce
Metodyka McConnell
23.1Metodyka CIDCM-Negotiating the Net Model
Metodyka MOSAIC
Metodyka TheEconomist
2.3.10. Podsumowanie
2.4. Identyfikacja i klasyfikacja egzogenicznych czynników recepcji ZRBE
Aneks 2. Wykaz źródeł internetowych poświęconych rankingom e-readiness

ROZDZIAŁ 3. ENDOGENICZNE CZYNNIKI WARUNKUJĄCE IMPLEMENTACJE E-BIZNESU
3.1. Klasyfikacja endogenicznych czynników recepcji biznesu elektronicznego
3.2. Strategiczne czynniki recepcji e-biznesu
NetReadiness i wrażliwość internetowa przedsiębiorstwa
Wybrane badania strategicznych czynników sukcesu e-biznesu
Zestawienie strategicznych czynników recepcji ZRBE

3.3. ŚRODOWISKOWE I PROCESOWE CZYNNIKI RECEPCJI E-BIZNESU MODEL AKCEPTACJI TECHNOLOGII - TAM
Model adekwatności zadań i technologii - TTF
Wybrane badania środowiskowych i procesowych czynników
recepcji e-biznesu
Klasyfikacja środowiskowych i procesowych czynników recepcji ZRBE

ROZDZIAŁ 4. LUKA E-TECHNOLOGICZNAI LUKA E-ORGANIZACYJNA W POLSCE
Uwagi wstępne
Luka e-technologiczna polskiej gospodarki
Metoda pomiaru
Korelacje wskaźników nowej gospodarki
Wielkość luki e-technologicznej w Polsce
4.3. luka e-organizacyjna w polskich przedsiębiorstwach
Charakterystyka problemu
Założenia badawcze, metodyka badań oraz warstwowanie
próby badawczej
Gotowość internetowa polskich przedsiębiorstw
Wielkość luki e-organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach
Konkluzje
4.4. Podsumowanie
Aneks 3. Procedura określania wielkości luki e-organizacyjnej w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ 5. MODEL RECEPCJI ZAAWANSOWANYCH ROZWIĄZAŃ BIZNESU ELEKTRONICZNEGO (EBRM)
Uwagi wprowadzające
Ogólna charakterystyka i oryginalność modelu recepcji zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego
5.3. Elementy składowe i struktura wewnętrzna modelu EBRM
Poziomy szczegółowości w modelu EBRM
Poziom eksploracyjny modelu EBRM
Poziom operacyjny modelu EBRM
Hipotezy badawcze w modelu EBRM
Prezentacja wyników badań recepcji e-biznesu w Polsce
grupy homogeniczne i regresja w grupie badawczej
Wrażliwość internetowa przedsiębiorstwa a recepcja e-biznesu
Poziom Net Readiness a poziom recepcji e-biznesu
Związek profilu przedsiębiorstwa z poziomem recepcji e-biznesu
weryfikacja hipotez badawczych
synteza wyników badań i uogólnienie wniosków

ROZDZIAŁ 6. STRATEGIA ELASTYCZNEJ ADAPTACJI E-BIZNESOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA I JEJ WDRAŻANIE
6.1. Problem wzajemnych relacji między strategiami biznesowymi a strategiami is/it w przedsiębiorstwie
Uwagi wprowadzające
Model Hendersona-Venkatramana
inne ujęcia i wskazówki teoretyczne
6.2. strategia elastycznej adaptacji firmy do konkurowania w warunkach nowej gospodarki
Podstawowe elementy strategii
Procedura formułowania strategii SEAEB
6.3. Procedury wdrożeniowe SEAEB w warunkach polskich przedsiębiorstw .
WYBRANE ASPEKTY WDRAŻANIA STRATEGII SEAEB
Etapy wdrożenia strategii SEAEB
6.4. Podsumowanie
Aneks 4. Wykorzystanie modelu EBRM w strategii elastycznej adaptacji e-biznesowej przedsiębiorstwa
Zakończenie
wyniki naukowe i aplikacyjne pracy
Rekomendacje dla polityki gospodarczej
Rekomendacje dla praktyki działalności gospodarczej
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załącznik 1. Kwestionariusz badawczy
Załącznik 2. Szczegółowe wyniki badań NetReadiness oraz poziomu luki e-organizacyjnej w Polsce
1.2.1. Gotowość sieciowa i luka e-organizacyjna w przedsiębiorstwach o niskiej wrażliwości internetowej
1.22. Gotowość sieciowa i luka e-organizacyjna w przedsiębiorstwach o wysokiej wrażliwości internetowej
Z.2.3. Gotowość sieciowa i luka e-organizacyjna w przedsiębiorstwach PRODUKCYJNYCH
Z.2.4. Gotowość sieciowa i luka e-organizacyjna w przedsiębiorstwach USŁUGOWYCH


376 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022