ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 79.90 75,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OD DOBREGO DO WIELKIEGO. CZYNNIKI TRWAŁEGO ROZWOJU I ZWYCIĘSTWA FIRM


COLLINS J.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 79.90 Twoja cena  75,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?

I, co ważniejsze, czy da się takim DNA "zarazić" firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.

W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn "Fast Company" nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.

OPINIE

Punktem wyjścia dobrych książek biznesowych jest zawsze dobre pytanie. James Collins ma talent do takich pytań. Efektem pytania o to, czym wielkie przedsiębiorstwa różnią się od przeciętnych, była napisana w 1994 roku z Jerrym I. Porrasem znana książka Built to Last (Wizjonerskie organizacje). Dwa lata później Collins stawia kolejne pytanie - czy i jak przeciętne organizacje mogą stać się wielkie, doskonałe i osiągnąć trwały sukces. Wiele książek biznesowych zaczyna od dosyć trywialnej recepty na sukces, następnie podpiera tę receptę przykładami firm. Ta książka jest inna i dlatego warto ją przeczytać.
profesor Krzysztof Obłój, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, WSPiZ im. L. Koźmińskiego

Dzięki tej książce "geny" światowych firm osiągających sukcesy można rzeczywiście przeszczepić obecnym i przyszłym przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom w Polsce.  
profesor Adam Noga, prorektor WSPiZ im. L. Koźmińskiego


Spis treści

PRZEDMOWA DO WYDANIA POLSKIEGO

Podziękowania

PRZEDMOWA

ROZDZIAŁ 1. DOBRE JEST WROGIEM WIELKIEGO

Niezrażona ciekawość
Ponadczasowa "fizyka" wielkich przedsiębiorstw

ROZDZIAŁ 2. PRZYWÓDZTWO NA POZIOMIE

Nie tego się spodziewaliśmy
Skromność + siła = poziom 5
Rozwijanie przywództwa na poziomie 5

ROZDZIAŁ 3. PO PIERWSZE KTO, PO DRUGIE CO

Przywództwo na poziomie 5
a "geniusz z tysiącem pomocników"
Ważne komu, a nie ile i jak płacisz
Rygorystyczne, ale nie bezwzględne
Po pierwsze kto, wielkie firmy i wspaniałe życie

ROZDZIAŁ 4. KONFRONTACJA Z WROGĄ RZECZYWISTOŚCIĄ

Fakty są lepsze od marzeń
Atmosfera prawdy
Niezłomna wiara a wroga rzeczywistość
Paradoks Stockdale'a

ROZDZIAŁ 5. PROSTOTA I KONCENTRACJA - ZASADA JEŻA

Trzy kręgi
Zrozumieć, w czym możesz (a w czym nie) być najlepszy
Co przynosi korzyści materialne, czyli przegląd motoru ekonomicznego
Odkryj swoją pasję
Triumf zrozumienia nad brawurą

ROZDZIAŁ 6. KULTURA DYSCYPLINY

Swoboda (i odpowiedzialność) w określonych koncepcjach
Płukanie białego sera
Kultura, a nie tyrania
Fanatyczne przywiązanie do Zasady Jeża
Lista "rzeczy, z których trzeba zrezygnować"

ROZDZIAŁ 7. TECHNOLOGICZNE TURBODOŁADOWANIE

Technologia i Zasada Jeża
Technologia zwiększa tempo przemian, ale ich nie rozpoczyna
Pułapka technologiczna
Technologia i obawa przed pozostaniem w tyle

ROZDZIAŁ 8. KOŁO ZAMACHOWE I SPIRALA KLĘSKI

Konstruowanie i przełom
To nie jest kwestia sprzyjających okoliczności
Efekt koła zamachowego
Spirala klęski
Koło zamachowe jako idea spajająca

ROZDZIAŁ 9. OD WIELKICH PRZEDSIĘBIORSTW DO WIZJONERSKICH ORGANIZACJI

Transformacja firm dobrych w wielkie na wczesnym etapie wizjonerskich organizacji
Nadrzędna ideologia: dodatkowy wymiar nieprzemijającej wielkości
Dobre BHAGi, złe BHAGi i inne powiązania
Po co wielkość?

EPILOG
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

ZAŁĄCZNIK 1.A
PROCES DOBORU DO PRÓBY WIELKICH PRZEDSIĘBIORSTW

ZAŁĄCZNIK 1.B
PROCES DOBORU DO PRÓBY FIRM BEZPOŚREDNIO PORÓWNYWANYCH Z WIELKIMI PRZEDSIĘBIORSTWAMI

ZAŁĄCZNIK 1.C
PRZEDSIĘBIORSTWA Z KRÓTKOTRWAŁYM OKRESEM ŚWIETNOŚCI

ZAŁĄCZNIK 1.D
KOLEJNE ETAPY BADAŃ

ZAŁĄCZNIK 2.A
ANALIZA PREZESÓW Z FIRMY I SPOZA FIRMY

ZAŁĄCZNIK 5.A RANKINGI BRANŻOWE

ZAŁĄCZNIK 8.A
SPIRALA KLĘSKI W PORÓWNYWANYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH

ZAŁĄCZNIK 8.B
PODSUMOWANIE ANALIZY PRZEJĘĆ

INDEKS

291 stron, B5, twarda oprawa z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022