ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPETENCJE A SUKCES ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ


RED. WITKOWSKI S. LISTWAN T.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 116.00 Twoja cena  110,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedstawiono w niej kluczowe zagadnienia metodologicznych problemów badania kompetencji, zarządzania kompetencjami pracowników oraz zarządzania kompetencjami organizacyjnymi.

Niektóre zagadnienia zostały przygotowane przez praktyków, którzy ukazują możliwości zastosowania koncepcji teoretycznych w działaniach zmierzających do podniesienia poziomu zarządzania kompetencjami w firmach. W pracy dominuje podejście metodologiczne i organizacyjne, szczególną uwagę zwrócono m.in. na strategiczny kontekst zasobów ludzkich, kompetencje firmy przyszłości, doskonalenie kompetencji kluczowych oraz patologie organizacyjne jako hamulec rozwoju kompetencji.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. METODOLOGICZNE PROBLEMY BADANIA KOMPETENCJI

1. Kwalifikacje a kompetencje (rozważania metodologiczno-systematyzujące) - Zbigniew Antczak
2. Problemy metodologiczne pomiaru i raportowania kompetencji - Ryszard Walkowiak
3. Kompetencyjny model zawodu psychologa - Władysław Jacek Paluchowski
4. Kompetencje psychologów pracy i organizacji i ich znaczenie dla rozwiązywania problemów współczesnego świata - Barbara Kożusznik, Małgorzata Kożusznik
5. Rozwój talentów w organizacji. Specyfika i instrumentarium - Alicja Miś
6. Sztuczne systemy immunologiczne w analizie kompetencji - Tomasz Nietubyć, Stanisław A. Witkowski
7. Testy kompetencji - czy skutecznie diagnozują kompetencje pracownika? Mocne i słabe strony psychologicznych testów kompetencji - Dorota Molek-Winiarska
8. Wykorzystanie metody Insights Discovery w badaniach kompetencji psychologicznych pracowników - Małgorzata Jedynak
9. Analiza wybranych metod oceny kompetencji zawodowych - Paweł Jurek
10. Mentoring jako narzędzie kształtowania kompetencji (komunikat ze studiów nad literaturą) - Karolina Mazur
11. Pracownicy wiedzy. Problemy i dylematy badania pracy opartej na wiedzy - Bogdan Nogalski, Bartosz Surawski
12. Inteligencja praktyczna jako kapitał intelektualny: teoria i pomiar - Jan Terelak, Anna Baczyńska
13. Kompetencje menedżerskie w rysunku projekcyjnym - Barbara Mróz
14. System okresowych ocen pracowniczych jako instrument pomiaru kompetencji menedżerskich we współczesnej organizacji - raport z badań - Ilona Porwoł

Część II. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI PRACOWNIKÓW

15. Przywództwo: czy cechy mają znaczenie? - Zbigniew Piskorz
16. Kompetencje w zarządzaniu konfliktem "praca-rodzina". Aspekty teoretyczne i metodologiczne - Jan Terelak, Kasha Lozinska-Sheridan
17. Kwalifikacje menedżerów-ekspatriantów - Sylwia Przytuła
18. Umiejętność komunikowania międzykulturowego a wzajemna ocena kwalifikacji międzynarodowej kadry menedżerskiej - Marzena Stor
19. Kompetecje menedżera budującego zaangażowanie pracowników - Teresa Chirkowska-Smolak
20. Umiejętności wirtualnego menedżera w organizacji - studium przypadku (komunikat z badań) - Agnieszka Kołodziejczyk
21. Efektywne przewodzenie ludźmi w organizacji w procesie zarządzania wiedzą - Katarzyna Ambroziak
22. Profil kompetencyjny menedżera zmiany w organizacji w ruchu - Anna Nadolska
23. Samoocena kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej współczesnych organizacji - wyniki badań - Anna Rakowska
24. Forma własności organizacji a jakość życia pracowników - Romuald Derbis
25. Kompetencje członków rad nadzorczych - Jan Jeżak, Leszek Bohdanowicz
26. Dylematy zarządzania talentami - Jacek Kopeć
27. Kompetencje negocjacyjne w procesie doboru kadr - Elżbieta Kowalczyk
28. Kompetencje profesjonalne jako wyznacznik pozycji pracowników wiedzy na rynku pracy - Piotr Bohdziewicz
29. Kształtowanie kompetencji pracowników samorządowych - Dominika Bąk-Grabowska
30. O działaniach i kompetencjach warunkujących produktywność - Alicja Keplinger
31. Kształtowanie kompetencji zespołów IT - studium przypadku  - Katarzyna Piwowar-Sulej, Andrzej Bodak
32. Talenty jako źródła kompetencji zawodowych - Henryk Jarosiewicz
33. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach sektora usług medycznych - Beata Buchelt
34. Rola sieci kontaktów zawodowych w rozwoju kompetencji pracowników - Izabela Marzec
35. Coaching - nowa jakość doskonalenia kompetencji menedżerskich - Lidia D. Czarkowska
36. Elastyczność jako składnik kompetencji pracowników tymczasowych - Małgorzata Dobrowolska

Część III. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ORGANIZACYJNYMI

37. Cztery interpretacje przedmiotu zarządzania zasobami ludzkimi - Łukasz Sułkowski
38. Istota i cechy kompetencji organizacji - Agnieszka Sitko-Lutek
39. Strategiczny kontekst zasobów ludzkich - Rafał Krupski
40. Kompetencje na miarę organizacji przyszłości - Sylwia Stańczyk
41. Jobcoaching jako metoda zarządzania kompetencjami pracowników 45+ - Anna Rogozińska-Pawełczyk
42. Społeczna odpowiedzialność firm a praktyki personalne - Jolanta Jasińska
43. Konkurencyjność małego przedsiębiorstwa handlowego a wiedza w zakresie kompetencji indywidualnych pracowników - Bogdan Nogalski, Agnieszka Szpitter, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz
44. Kompetencje twórcze jako istotny składnik kapitału innowacyjnego przedsiębiorstw - Agnieszka Wojtczuk-Turek
45. Zmieniające się kompetencje w biegu życia człowieka a rozwój organizacji - zarządzanie wiekiem - Jagoda Ramsz
46. Permanentne doskonalenie kompetencji kluczowych pracowników szansą na rozwój organizacji - Janina Stankiewicz, Hanna Bortnowska
47. Certyfikacja kompetencji osób zarządzających projektami - Mariusz Hofman
48. Psychologiczne i społeczne konsekwencje zmian w kontrakcie psychologicznym między pracodawcą a pracownikiem (na przykładzie przedsiębiorstw polskich) - Grażyna Bartkowiak
49. Psychologiczne wyznaczniki zarządzania konfliktem jako istotnej kompetencji organizacyjnej - raport z badań - Agnieszka Fornalczyk, Sylwia Cisek
50. Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu organizacją non-profit - Dorota Kanafa-Chmielewska
51. Mobbing jako przejaw deficytów kompetencyjnych współczesnej organizacji - Katarzyna Durniat
52. Kompetencje zespołu sportowego - Tomasz Kawka
53. Funkcje kadry kierowniczej w negocjacjach - Andrzej Kozina
54. Ocena kompetencji cyfrowych polskich pracowników i ich znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem - Agnieszka Springer
55. Dysfunkcje w sferze doskonalenia kadr organizacji samorządowych - Katarzyna Tracz

596 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022