ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGICZNE BUDOWANIE KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI


JAGIEŁŁO E.M.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 45.00 Twoja cena  42,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności dla studentów ekonomii i zarządzania, a także przedstawicieli administracji rządowej i biznesu. W dobie globalizacji zarówno środowiska akademickie, jak i menedżerowie potrzebują odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:
Czym jest konkurencyjność gospodarki?
Dlaczego jest ona ważna z punktu widzenia biznesu i całego społeczeństwa?
Czym jest strategia budowania konkurencyjności gospodarki?
W jaki sposób przystąpić do strategicznego budowania konkurencyjności i co przesądza o skuteczności takiego działania?

Zawarte w książce wnioski dotyczące polskiej gospodarki nadają jej praktyczny wymiar, zachęcając decydentów do odważniejszego formułowania strategii gospodarczych. Motywem przewodnim książki jest zdanie: "Zwiększanie konkurencyjności to maraton - a nie sprint".


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Jednowymiarowe koncepcje międzynarodowej konkurencyjności gospodarki
1.1. Kontrowersje wokół pojęcia międzynarodowej konkurencyjności gospodarki
1.2. Konkurencyjność gospodarki w wybranych teoriach handlu międzynarodowego
1.3. Wybrane współczesne koncepcje międzynarodowej konkurencyjności gospodarki

Rozdział 2. Wielowymiarowe koncepcje konkurencyjności gospodarki
2.1. Podmioty uczestniczące w zwiększaniu konkurencyjności gospodarki
2.2. Koncepcja przewagi konkurencyjnej narodu według M.E. Portera
2.3. Koncepcja konkurencyjności gospodarki według IMD
2.4. Koncepcja konkurencyjności globalnej gospodarki według WEF
2.5. Koncepcja konkurencyjności biznesowej gospodarki według WEF
2.6. Koncepcja konkurencyjności gospodarki oparta na indeksie wolności gospodarczej Heritage Foundation
2.7. Koncepcja konkurencyjności gospodarki według J. Fagerberga
2.8. Koncepcja konkurencyjności gospodarki w badaniu metodą analizy czynnikowej
2.9. Koncepcja konkurencyjności gospodarki według H. Trabolda
2.10. Wzorce konkurencyjności gospodarek
2.10.1 Zasoby
2.10.2 Inwestycje w zasoby
2.10.3 Innowacyjność
2.10.4 Otoczenie biznesowe
2.11. Zintegrowany Model Konkurencyjności Gospodarki (ZMKG)

Rozdział 3. Uwarunkowania strategicznego budowania konkurencyjności gospodarki
3.1. Misja gospodarki
3.2. Proces tworzenia strategii
3.2.1. Myślenie strategiczne
3.2.2. Formowanie strategii
3.3.3. Zmiana strategiczna
3.3. Treść strategii
3.4. Kontekst strategiczny
3.4.1. Kontekst organizacyjny
3.4.2. Kontekst rozwojowy
3.4.3 Kontekst międzynarodowy

Rozdział 4. Strategiczne podejście do budowania konkurencyjności gospodarki Polski
4.1. Konkurencyjność gospodarki Polski w badaniach IMD
4.2. Konkurencyjność globalna Polski w badaniu WEF 2007-2008
4.3. Konkurencyjność biznesowa Polski w badaniu WEF 2007-2008
4.4. Konkurencyjność gospodarki Polski w badaniu HF
4.5. Konkurencyjność gospodarki Polski w badaniu metodą analizy czynnikowej
4.6. Zintegrowany Model Konkurencyjności Gospodarki dla Polski
4.7. NSRO 2007-2013 a ZMKG dla Polski
4.7.1. Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015
4.7.2. Krajowy Program Reform na lata 2005-2008 (KPR)
4.8. Wnioski dla Polski

Zakończenie
Aneks A
Aneks B
Spis tabel i rysunków
Bibliografia

167 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022