ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 57.90 55,01   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OD POMYSŁU DO ZYSKU


ANDREW J.P. SIRKIN H.L.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 57.90 Twoja cena  55,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jedyna innowacja warta zachodu to dochodowa innowacja.

Między pomysłem a innowacją istnieje duża różnica. Na imię jej zysk. Autorzy Od pomysłu do zysku, Jim Andrew i Hal Sirkin, twierdzą, że firmy muszą bardziej koncentrować się na osiąganiu zysków z innowacji - finansowych oraz w formie innych korzyści przynoszących dochody - aby zapewnić sobie wzrost, utrzymać konkurencyjność oraz przede wszystkim podnieść zwroty ze swoich wydatków na innowacje.

Autorzy przedstawiają koncepcję krzywej finansowej - to metoda umiejętnego wykorzystania czynników mających wpływ na zysk, do których należą: wielkość inwestycji początkowych, szybkość wprowadzania nowości na rynek, czas osiągania optymalnej skali produkcji oraz wysokość kosztów początkowych. Krzywa finansowa zmusza kadrę zarządzającą do posługiwania się tym samym językiem i do otwartej debaty na temat nieuchronnych kompromisów.

Od pomysłu do zysku pokazuje także, kiedy warto wykorzystać innowacje do celów pozafinansowych - takich jak zdobywanie wiedzy, wzmocnienie marki firmy, zbudowanie silniejszego ekosystemu partnerów i współpracowników oraz rewitalizacja organizacji i jej pracowników.
Andrew i Sirkin pokazują, że firmy często nie potrafią zastosować różnych modeli biznesowych, by zmienić kształt krzywej finansowej i przerzucić ryzyko finansowe, techniczne i rynkowe na innych, lepiej przygotowanych do jego podjęcia. Autorzy szczegółowo omawiają zalety i wady trzech modeli - integracyjnego, koordynacyjnego i licencyjnego - i wyjaśniają, kiedy i w jaki sposób zastosować każdy z nich, by zmaksymalizować zysk z innowacji.
Książka porusza także takie aspekty innowacji, jak struktura organizacyjna i przywództwo. Podpierając się licznymi przykładami, autorzy opisują proces konsolidacji organizacji wokół idei osiągnięcia zysku z innowacji. Przedstawiają także siedem ważnych decyzji, jakie lider musi podjąć - a nie powierzyć innym - kiedy zarządza procesem innowacji w celu uzyskania najwyższego zwrotu z inwestycji.


James P. Andrew jest starszym wiceprezesem i dyrektorem w Boston Consulting Group (BCG); kieruje jej działalnością w zakresie innowacji i pomaga firmom na całym świecie zwiększyć zwrot z inwestycji w innowacje.
Harold L. Sirkin jest starszym wiceprezesem i dyrektorem w BCG; kieruje globalną działalnością operacyjną firmy. Doradza firmom z wielu różnych sektorów w zakresie działań innowacyjnych.


"Od pomysłu do zysku" pokazuje, jak traktować innowacje jako proces zarządzania, a nie tajemnicze działania twórcze. Autorzy podkreślają, że to nie brak pomysłów najczęściej stanowi przeszkodę w odniesieniu sukcesu w innowacji, ale brak odpowiedniego przywództwa i dobrego zarządzania.
Jarkko Sairanen, wiceprezes ds Strategii korporacyjnej, Nokia

Innowacje to konkurencyjna broń XXI wieku. Ci, którzy opanują sztukę posługiwania się tą bronią, pozostawią innych w tyle. Andrew i Sirkin przedstawiają systematyczne podejście do podniesienia innowacyjności twojej firmy. Lektura obowiązkowa. Przeczytaj, zanim zrobią to twoi rynkowi rywale!
J. Bruce Harreld, starszy wiceprezes ds Marketingu i strategii, IBM

W Od pomysłu do zysku można znaleźć mnóstwo koncepcji i metod, które mogą pomóc każdej firmie w tworzeniu nowych produktów i usług generujących maksymalny zysk, a także przynoszących korzyści ich marce, relacjom i organizacji. Samsung zastosował te sposoby podejścia do innowacji i osiągnął fantastyczny wzrost organiczny, a także stał się jedną z czołowych marek na świecie.
Jong-Yong Yun, wiceprezes i dyrektor generalny, Samsung Electronics


Spis treści

Wstęp                    

Rozdział 1. Omówienie               

Część I Czym jest zysk?             
Rozdział 2. Zysk i pułapki finansowe           
Rozdział 3. Korzyści pośrednie z innowacji       

Część II Wybór optymalnego modelu       
Rozdział 4. Integrator                
Rozdział 5. Koordynator              
Rozdział 6. Licencjodawca             

Część III Struktura organizacyjna i przywództwo prowadzące do zysku        
Rozdział 7. Konsolidacja firmy wokół innowacji     
Rozdział 8. Przywództwo              

Posłowie
Podejmowanie działania          
Podziękowania                  
Przypisy                  
Indeks                   
O autorach                   

238 strob, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022