Autorzy przedstawiają pogłębione spojrzenie na czynniki stymulujące
rozwój firm.
W książce znajduje się rozwinięcie takich problemów, jak: znaczenie i
rezultaty dysponowania wiedzą w firmie, elastyczność struktur, budowanie kompetencji,
skuteczność menedżera, motywacja, technologie IT, zaufanie oraz monitorowanie
osiągnięć firmy. Omówienie każdego z tych zagadnień jest wsparte bogatym materiałem
badawczym.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Wiedza jako stymulator rozwoju
Wstęp
1.1. Koncepcja zarządzania wiedzą
1.2. Praktyka zarządzania wiedzą w świetle badań
1.3. Studium przypadku firmy Weyerhaeuser
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Uelastycznianie jako sposób rozwoju przedsiębiorstwa
Wstęp
2.1. Znaczenie pojęcia elastyczność przedsiębiorstwa
2.2. Działania uelastyczniające przedsiębiorstwo
2.3. Dostosowywanie strumieni podaży i popytu
2.4. Analiza przypadku przedsiębiorstwa produkcyjnego
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Budowanie kompetencji przedsiębiorstwa
Wstęp
3.1. Istota kompetencji, ich rodzaje i cechy
3.2. Ustalanie, opis i pomiar kompetencji
3.3. Proces budowy modelu kompetencyjnego
3.4. Modelowanie kompetencji w wybranym przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4. Kompetencje przywódcze w przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym
Wstęp
4.1. Istota kompetencji
4.2. Kompetencje menedżerów globalnych
4.3. Przykłady kompetencji menedżerów globalnych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Rozwój kompetencji pracowniczych
Wstęp
5.1. Istota kompetencji pracowniczych
5.2. Diagnoza kompetencji
5.3. Zarządzanie kompetencjami pracowniczymi
5.4. Rozwijanie kompetencji pracowników w firmie branży chemicznej
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. System motywowania pracowników jako czynnik rozwoju
przedsiębiorstwa
Wstęp
6.1. Systemowe podejście do motywowania
6.2. Rola kultury narodowej w motywowaniu
6.3. Potęga inteligencji kulturowej w motywowaniu
6.4. Motywowanie materialne w warunkach gospodarki globalnej
6.5. Wynagrodzenia w wybranych krajach Unii Europejskiej
6.6. Motywowanie w firmie międzynarodowej (na przykładzie Fortis Banku Polska SA)
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 7. Rola technologii i systemów informatycznych w rozwoju
przedsiębiorstwa
Wstęp
7.1. Rozwój technologii i systemów informatycznych wspomagających zarządzanie
7.2. Znaczenie technologii informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw
7.3. System CRM w banku BPH
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 8. Systemy pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa
Wstęp
8.1. Rola systemu pomiarów w zarządzaniu organizacją
8.2. Pomiar postępów na drodze do doskonałości
8.3. Wpływ stosowania modelu na wyniki organizacji
8.4. Spojrzenie na przyszłe wyniki z wykorzystaniem Balanced Scorecard
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Zaufanie jako warunek kooperacji przedsiębiorstw
Wstęp
9.1. Koncepcja zaufania i zaangażowania
9.2. Czynniki wpływające na zaufanie i zaangażowanie w łańcuchu dostaw
9.3. Wybrane modele zaufania i zaangażowania
9.4. Model zaufania dla przedsiębiorstw dystrybucyjnych województwa podlaskiego
Podsumowanie
Bibliografia
166 stron, B5, miękka oprawa