ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEŁOMOWE FIRMY. JAK DOBRE ORGANIZACJE STAJĄ SIĘ WIELKIE


MCFARLAND K.R.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 79.00 Twoja cena  75,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka oparta na pięcioletnich badaniach nad 7 tysiącami firm.

Tylko najmądrzejsze i najwytrwalsze firmy - te, które metodą prób i błędów poznają tajniki osiągania stabilnego, zyskownego rozwoju - przebijają się do naprawdę pierwszego szeregu.

Keith McFarland wskazuje w Przełomowych firmach bardzo precyzyjnie, w jaki sposób zwykłe firmy stają się nadzwyczajne, a przy tym pokazuje, że czynnik szczęścia jest tu zaniedbywalny. Okazuje się za to, że przełomowy sukces towarzyszy wyraźnie określonemu zespołowi strategii i umiejętności, które może naśladować każdy w każdej firmie - od małego, nowego przedsięwzięcia po symbol branży.

McFarland, zachęcony przez ekspertów takich jak legenda wiedzy o zarządzaniu Peter Drucker czy autor książki Od dobrego do wielkiego Jim Collins do poszukiwania czynników umożliwiających firmie przejście przez fazę wczesnego rozwoju, poświęcił pięć lat na budowę i analizę największej na świecie bazy danych o wynikach rozwojowych firm i przeprowadził wywiady z ponad 1500 menedżerami takich firm na czterech kontynentach. Jego cel był prosty:
odkryć sekrety przełomu.

"Przełomowe firmy" to książka, która jest wynikiem tych badań. Po wyselekcjonowaniu z puli ponad 7 tysięcy firm objętych badaniem dziewięciu, które osiągnęły status poważnych graczy, McFarland przedstawia praktyczne narzędzia i obala mity, dając materiał każdemu, kto chce włączyć swoją firmę do tego ekskluzywnego kręgu.

Oto niektóre z jego spostrzeżeń:

- Zgodnie z konwencjonalną wiedzą założyciele firmy i jej najważniejsi w pierwszej fazie działalności liderzy muszą potem wycofać się z niej, aby mogła osiągnąć wyższy poziom. Nieprawda - jeśli tylko założyciele chcą "ukoronować firmę", a nie samych siebie.

- Nie jest lekkomyślnością stawianie coraz więcej na przyszłość firmy - nawet w bezpośrednim starciu z rywalami wielokrotnie większymi. Okazuje się wręcz, że jedyny sposób na bezpieczeństwo to stałe podnoszenie stawki w taki właśnie sposób.

- Gospodarczy trójkąt bermudzki naprawdę istnieje i pochłania firmy stojące już u progu przełomu. Autor omawia tu trzy drogi pozwalające bezpiecznie przemknąć się między tymi potencjalnie śmiertelnymi zagrożeniami.

- Nawet jeśli jesteśmy najlepsi - albo tak się nam wydaje - nie możemy zrobić wszystkiego sami. Uczmy się otaczać firmę siecią zewnętrznych zasobów, czyli "rusztowań", oraz werbować "impertynentów" - ludzi gotowych kwestionować aktualne założenia firmy i jej sposoby działania.

"Przełomowe firmy" ze swoimi skutecznymi i konkretnymi propozycjami działań podanymi na zakończenie każdego rozdziału oraz bezcennymi radami, jakimi na każdej niemal stronie dzielą się z czytelnikiem szefowie firm, którzy wynieśli je na nadzwyczajny poziom rozwoju i rentowności, to jedna z najbardziej prowokujących, inspirujących i pouczających książek poświęconych działalności gospodarczej.


Spis treści

Podziękowania

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 2. Wykonać skok
ROZDZIAŁ 3. Ukoronować firmę
ROZDZIAŁ 4. Podnosić stawkę
ROZDZIAŁ 5. Kształtować charakter firmy
ROZDZIAŁ 6. Przepłynąć przez gospodarczy trójkąt bermudzki
ROZDZIAŁ 7. Wznieść rusztowania
ROZDZIAŁ 8. Werbować impertynentów
ROZDZIAŁ 9. Zdobyć dyplom na Uniwersytecie Ciężkich Czasów
ROZDZIAŁ 10. Kształtować przełomowe zdolności
POSŁOWIE. Po przełomie - uniknąć załamania
Uwaga w sprawie badań A
Uwaga w sprawie badań B
Uwaga w sprawie badań C
Indeks
O autorze


294 strony, B5, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022