ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE. STUDIA PRZYPADKÓW


FILIPIAK B. PANASIUK A.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 33.50 Twoja cena  31,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka "Przedsiębiorstwo usługowe. Studia przypadków" pokazuje konkretne problemy decyzyjne, zarządcze i ekonomiczne w ujęciu mikro i mezo, pojawiające się w działalności przedsiębiorstwa usługowego. Autorzy odnieśli się do realnych problemów mogących wystąpić w branży lub we wszystkich typach przedsiębiorstw usługowych, bez względu na ich specyfikę czy wielkość.

Celem książki jest zatem przedstawienie możliwości przeniesienia na grunt praktyki przedsiębiorstw usługowych konkretnych rozwiązań teoretycznych. Tym samym zostaje przeniesiony dorobek nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania) na grunt pragmatyki funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych.

O wyborze problematyki poszczególnych studiów przypadków zdecydowały zainteresowania badawczo-naukowe oraz doświadczenia praktyczne poszczególnych autorów, którzy często łączą aktywność naukową z praktyką gospodarczą. Studia przypadków obejmują problemy zarządczo-decyzyjne, finansowe, księgowe, logistyczne, ale również problematykę poszczególnych sfer usług, takich jak usługi transportowe, spedycyjne, turystyczne czy finansowe. Skierowane są nie tylko do studentów pierwszego i drugiego stopnia studiów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz studiów podyplomowych, a także do przedstawicieli praktyki gospodarczej.

Ograniczona objętość i charakter materiałów powodują zasygnalizowanie tylko skromnej części istotnych problemów przedsiębiorstw usługowych. A problemy te i zdarzenia gospodarcze są niezwykle ważne. Dlatego autorzy mają nadzieję, że zaprezentowana problematyka stanie się inspiracją do dalszej dyskusji i badań, a przedsiębiorstwom usługowym pomoże w rozwiązywaniu problemów, z którymi stykają się na co dzień, świadcząc usługi różnym podmiotom w gospodarce globalnej. Zamiarem redaktorów naukowych jest kontynuacja serii publikacji dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych i przygotowanie kolejnego tomu Studiów przypadków w przyszłości.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Szacowanie wartości gruntów jako narzędzie wspierające proces inwestycyjny
1.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
1.2. Opis problemu
1.3. Rozwiązanie problemu
1.4. Charakterystyka cech nieruchomości gruntowej
1.5. Zaplanowanie działań inwestycyjnych - zakres działań
1.6. Propozycje rozwiązań

Rozdział 2. Analiza finansowa opłacalności inwestycji w nieruchomość użytkową za pomocą kredytu bankowego
2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa Real Estate Spółka z o.o.
2.1.1. Profil działalności firmy
2.1.2. Strategia rozwoju Real Esteta Spółka z o.o. oraz skrócona analiza SWOT
2.2. Opis problemu
2.2.1. Istota problemu
2.2.2. Charakterystyka nieruchomości będącej przedmiotem analizy (przepływu środków pieniężnych)
2.2.3. Szczegółowe problemy do rozwiązania przez zarząd firmy
2.2.4. Kalkulacja kredytowa z uwzględnieniem spłat metodą annuitetową
2.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 3. Prognozowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym
3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
3.2. Opis problemu
3.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 4. Organizacja, finansowanie i zarządzanie usługami komunalnymi, z uwzględnieniem aspektów jakościowych
4.1. Informacje ogólne. Charakterystyka przedsiębiorstwa
4.2. Opis problemu
4.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 5. Współpraca przedsiębiorstw turystycznych i samorządu terytorialnego w zakresie promocji turystyki w regionie
5.1. Wprowadzenie
5.2. Opis problemu
5.2.1. Promocja produktu turystycznego województwa zachodniopomorskiego
5.2.2. Implementacja teoretycznych rozwiązań problemu efektów zewnętrznych na rynku turystycznym
5.3. Praktyczne rozwiązania problemu promocji obszarowego produktu turystycznego
5.4. Rozwiązanie problemu

Rozdział 6. Kooperacja jako determinanta kształtowania struktur klastrowych w branży turystycznej
6.1. Wprowadzenie
6.2. Problem badawczy. Tworzenie struktur klastrowych w branży turystycznej
6.2.1. Turystyka a konkurencyjność i innowacyjność regionalnej gospodarki
6.2.2. Branża turystyczna województwa zachodniopomorskiego jako przedmiot badań
6.3. Rozwiązanie problemu. Koncepcja funkcjonowania klastra turystycznego

Rozdział 7. Usługi przewozów przesyłek drobnych w małej firmie sektora TSL
7.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
7.1.1. Rynek usług przewozów drobnych w Polsce
7.1.2. Organizacja przewozów przesyłek drobnych
7.1.3. Usługi świadczone przez DrobTrans Logistic
7.2. Opis problemu
7.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 8. Outsourcing w sferze usług logistycznych
8.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
8.2. Opis problemu
8.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 9. Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie logistyczno-spedycyjnym
9.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa logistyczno-spedycyjnego
9.2. Opis problemu
9.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 10. Wykorzystanie informacji księgowych do zarządzania procesowego w ochronie środowiska
10.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa - sieci stacji paliw Ambra
10.2. Opis problemu
10.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 11. Identyfikacja form i obszarów aktywności marketingowej podmiotów zarządzających portami morskimi w Polsce
11.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
11.1.1. Istota działalności podmiotów zarządzających polskimi portami morskimi
11.1.2. Syntetyczna ocena zespołu portowego Szczecin - Świnoujście
11.2. Opis problemu
11.2.1. Uwarunkowania wpływające na osłabienie pozycji polskich portów morskich
11.2.2. Zastosowanie narzędzie marketingowych w działalności podmiotów zarządzających portami morskimi w Polsce
11.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 12. System zarządzania relacjami z klientem a jakość obsługi klienta
12.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
12.2. Opis problemu
12.3. Rozwiązanie problemu

Rozdział 13. Zarządzanie wiedzą w firmie usługowej
13.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
13.2. Opis problemu
13.3. Rozwiązanie zidentyfikowanych problemów
13.3.1. Procesy biznesowe spójne z procesami wiedzy
13.3.2. Technologia i infrastruktura wspierające zarządzanie wiedzą
13.3.3. Kultura organizacyjna i przywództwo

Bibliografia

166 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022