W ciągu szesnastu miesięcy poprzedzających śmierć Petera Druckera, powszechnie
uważanego za ojca współczesnego zarządzania, autorka niniejszej książki
poświęciła wiele czasu na rozmowy z nim. Dyskutowali głównie o rozwoju nowoczesnej
firmy, który dokonał się w trakcie życia Druckera i wciąż zachodzi w nieustannie
rosnącym tempie.
Przesłanie Druckera prezentuje wizjonerskie koncepcje zarządzania Petera
Druckera i odnosi je do głównych zagrożeń i możliwości biznesowych nadchodzących
dziesięcioleci.
Przybliża także Czytelnikowi jego poglądy dotyczące współczesnych
praktyk biznesowych, zmian gospodarczych i trendów - których większość Drucker
przewidział wiele lat temu.
Spostrzeżenia Druckera zostały podzielone na pięć głównych obszarów
tematycznych, na które organizacja jutra musi zwracać uwagę:
- łączność z klientami,
- innowacje i rezygnacje,
- nawiązywanie trwałej współpracy,
- pozyskiwanie wykształconych pracowników i umożliwianie im rozwoju,
- ustanawianie rygorystycznych procedur decyzyjnych.
Penetrujące pytania Druckera pomogły wielu firmom, korporacjom i przywódcom
politycznym XX wieku spojrzeć na ich pracę z nowego punktu widzenia. Przeprowadzone
przez Elizabeth Edersheim obszerne wywiady z Jimem Collinsem, Jackiem Welchem, Michaelem
Hammerem, A.G. Lafley'em i innymi specjalistami z dziedziny zarządzania stały się
źródłem ważnych komentarzy do spuścizny Druckera.
Spis treści:
Przedmowa.
Wprowadzenie.
Rozdział 1. Prowadzenie działalności w świecie zbudowanym z klocków.
Rozdział 2. Klient - twój bliźniak syjamski.
Rozdział 3. Innowacje i rezygnacje.
Rozdział 4. Współpraca i organizacja.
Rozdział 5. Ludzie i wiedza.
Rozdział 6. Podejmowanie decyzji - podstawa wszystkiego.
Rozdział 7. Dyrektor generalny XXI wieku.
Przypisy.
Książki Petera F. Druckera wydane w Polsce
Podziękowania.
Indeks.
289 stron, B5, oprawa twarda z obwolutą