ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 62.10 59,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNE ZARZĄDZANIE WIEDZĄ


FAZLAGIĆ J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 62.10 Twoja cena  59,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjne zarządzanie wiedzą


Każdy z nas zarządza wiedzą, ale może robić to lepiej i czerpać z tego więcej profitów. Ten podręcznik uczy, jak zwiększać efektywność funkcjonowania organizacji poprzez wykorzystanie filozofii, technik i narzędzi zarządzania wiedzą.

Publikacja jest podręcznikiem akademickim wspierającym proces uczenia i uczenia się dzięki blokowi dydaktycznemu, zawierającemu propozycje ćwiczeń do zastosowania na zajęciach oraz zadania samokształceniowe. Publikacja jest też poradnikiem dla menedżerów zainteresowanych rozwojem i zwiększaniem efektywności firm, ponieważ opisuje skuteczne metody zarządzania wiedzę i podaje bardzo wiele przykładów dobrych praktyk.

Unikalne w publikacji jest połączenie teorii z praktyką.

Odbiorcami publikacji są wykładowcy i studenci kierunków i przedmiotów związanych z zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem innowacjami, informatyki oraz menedżerowie praktycy.


Wstęp

Rozdział 1. O co chodzi w "zarządzaniu wiedzą"?
1.1. Dlaczego to jest ważne?
1.2. Kontekst
1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą?
1.4. Po co organizacjom "zarządzanie wiedzą"?
1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie
1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2. Między informacją a wiedzą
2.1. Dlaczego to jest ważne?
2.2. Kontekst
2.3. Czym jest wiedza?
2.4. Od informacji do wiedzy
2.5. Mądrość
2.6. Umiejętności - kompetencje - kwalifikacje - nawyki
2.7. Nawyki - czyli wiedza i informacja to nie wszystko!
2.8. Jak powstają nawyki?
2.9. Podsumowanie

Rozdział 3. Przeładowanie informacyjne
3.1. Dlaczego to jest ważne?
3.2. Kontekst
3.3. Istota przeładowania informacyjnego
3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego
3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym?
3.6. Big data, czyli "duże dane"
3.7. Podsumowanie

Rozdział 4. Cechy i struktura wiedzy w organizacji
4.1. Dlaczego to jest ważne?
4.2. Kontekst
4.3. Cechy wiedzy
4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge)
4.5. Kodyfikacja wiedzy
4.6. Rodzaje wiedzy (know-x)
4.7. Wiedza kolektywna
4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna - czyli "opakowanie i wnętrze‘
4.9. Podsumowanie

Rozdział 5. Tworzenie wiedzy w firmie
5.1. Dlaczego to jest ważne?
5.2. Kontekst
5.3. Opis koncepcji
5.4. Czym jest innowacyjność?
5.5. Czymjest kreatywność?
5.6. Kierowanie i motywowanie kreatywnych pracowników
5.7. Podsumowanie

Rozdział 6. Dzielenie się wiedzą
6.1. Dlaczego to jest ważne?
6.2. Kontekst
6.3. Opis koncepcji
6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy
6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą
6.6. Model SECI
6.7. Strumienie przepływu wiedzy
6.8. Podsumowanie

Rozdział 7. Motywowanie do dzielenia się wiedzą
7.1. Dlaczego to jest ważne?
7.2. Kontekst
7.3. "Chomikowanie wiedzy" -jedna z najczęściej występujących barier dla dzielenia się wiedzą
7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą?
7.5. Rola kultury organizacyjnej
7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą
7.7. Podsumowanie

Rozdział 8. Produktywność pracowników wiedzy
8.1. Dlaczego to jest ważne?
8.2. Kontekst
8.3. Kim są "pracownicy wiedzy"?
8.4. D]aczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy?
8.5. Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy?
8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy?
8.7. Podsumowanie

Rozdział 9. Zarządzanie kreatywnością w firmie
9.1. Dlaczego to jest ważne?
9.2. Kontekst
9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota
9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu?
9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach?
9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach
9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy
9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników?
9.9. Podsumowanie

Rozdział 10. Uczenie się w firmie
10.1. Dlaczego to jest ważne?
10.2. Kontekst
10.3. Czymjest uczenie się?
10.4. Cykl uczenia się
10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie?
10.6. Uczenie się od klientów
10.7. Uczenie się na porażkach
10.8. Otwartość na uczenie się
10.9. Szybkość uczenia się
10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się
10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji
10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie?
10.13. Oduczanie się w organizacjach
10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych
10.15. Podsumowanie

Rozdział 11. Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się
11.1. Dlaczego to jest ważne?
11.2. Kontekst
11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej
11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność
11.5. Biuro przyszłości - dylematy związane z projektowaniem i aranżacją
11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś?
11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie?
11.8. Podsumowanie

Blok dydaktyczny. Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonania

Dodatek 1. Strategiczne zarządzanie wiedzą

Dodatek 2. Wiedza z porażek

Bibliografia
Spis tabel
Spis ramek
Spis rysunków


294 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022