|
CROWDSOURCING INTERNETOWY POZYTYWNY WYMIAR PARTYCYPACJI SPOŁECZNEJ
KOWALSKA M. wydawnictwo: SBP , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 59.90 Twoja cena 56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Crowdsourcing internetowy
Pozytywny wymiar partycypacji społecznej
Crowdsourcing internetowy – pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty –
istota – uwarunkowania to książka dla tych, których interesują społeczności online
(kreatywny tłum) i drzemiący w nich kapitał intelektualny i wielka sprawcza siła; dla
tych, którzy chcą znaleźć przykłady pozytywnego wykorzystania działania tłumu,
wirtualnych społeczności, partnerskiej produkcji, zbiorowej inteligencji, mądrości
tłumu, otwartej innowacji, inteligencji współpracy; dla tych, którzy chcą lepiej
poznać wymiary współczesnej wikinomii poprzez crowdsourcing właśnie oraz
crowdfunding, outsourcing, crowdsourcing, którzy w sieci Web. 2.0 chcą być prosumentami
informacji lub pracować z nimi na rzecz rozwoju społeczeństw informacji i wiedzy.
Jest to godna polecenia lektura tak dla teoretyków, jak i praktyków różnych
instytucji kultury (w tym bibliotek), oraz dla psychologów, socjologów, ludzi biznesu i
innych, których interesuje wykorzystanie wielkiego kapitału intelektualnego drzemiącego
w tłumie.
Z recenzji dr hab. Katarzyny Materskiej, prof. UKSW
WPROWADZENIE.
CZĘŚĆ I. OTOCZENIE CROWDSOURCINGU
Rozdział 1. Konteksty technologiczno-ekonomiczne crowdsourcingu...
1.1. Technicyzacja
1.1.1. Rozwój technologii komputerowej
1.1.2. Cyfryzacja mass mediów
1.1.3. Konwergencja mediów
1.1.4. Technologia mobilna
1.2. Kompresja czasu i przestrzeni
1.3. Eksplozja informacyjna
1.4. Ekonomia społecznej kreatywności
1.4.1. Rekonfiguracja modelu działania firm i przedsiębiorstw
1.4.2. Współtworzenie wartości z klientem
1.4.2.1. Prosumeryzm i wikinomia
1.4.2.2. Ekonomia daru
Rozdział 2. Konteksty społeczno-kułturowe crowdsourcingu
2.1. Między wspólnotą a zrzeszeniem
2.1.1. Naturalne vs. kontraktowe ujęcia wspólnoty
2.1.2. Dychotomiczne koncepcje więzi społecznych
2.1.3. Dezindywidualizacja i naśladownictwo jako czynniki konstytutywne zbiorowości
2.2. Renesans idei współnotowości w dobie konwergencji mediów
2.2.1. Koncepcje psychosocjologiczne
2.2.1.1. Posttradycyjne communitas
2.2.1.2. Wirtualne wspólnoty - communitas w wersji high tech
2.2.2. Koncepcje kognitywistyczne
2.2.2.1. Bystre tłumy
2.2.2.2. Mądre tłumy
2.3. Kultura partycypacji
CZĘŚĆ II. FENOMEN CROWDSOURCINGU
Rozdział 1. Crowdsourcing - dyskurs terminologiczny
1.1. Nieostrość definicji crowdsourcingu
1.2. JeffHowe i jego koncepcja crowdsourcingu
1.3. Poglądy Darrena C. Brabhama
1.4. Inne ujęcia definicyjne
1.4.1. Badacze zagraniczni
1.4.2. Badacze polscy
1.5. Crowdsourcing a inne terminy z kręgu kultury partycypacji
1.6. Kontekstowa definicja crowdsourcingu
Rozdział 2. Crowdsourcing internetowy - próba konceptualizacji
2.1. Warunki sine ąua non crowdsourcingu internetowego
2.1.1. Inicjator
2.1.2. Tłum
2.1.3. Platforma elektroniczna
2.2. Fazy projektu crowdsourcingowego
2.3. Odmiany crowdsourcingu internetowego
2.4. Crowdfunding jako specyficzny rodzaj crowdsourcingu internetowego
2.5. Zainteresowanie crowdsourcingiem internetowym
2.6. Korzyści płynące z crowdsourcingu internetowego
2.7. Ograniczenia i ryzyka crowdsourcingu internetowego
Rozdział 3. Crowdsourcing jako przedmiot zainteresowania bibliologii i
informatologii
3.1. Metodyka badania obecności problematyki crowdsourcingu w literaturze z zakresu
bibliologii i informatologii
3.2. Crowdsourcing na łamach zagranicznych czasopism z zakresu bibliologii i
informatologii
3.2.1. Czasopisma referencyjne
3.2.2. Publikacje zarejestrowane w bazie Library, Information Science and Technology
Abstracts
3.2.3. Konkluzje
3.3. Crowdsourcing na łamach polskich czasopism z zakresu bibliologii i informatologii
3.3.1. Czasopisma punktowane
3.3.2. Publikacje zarejestrowane w polskich bibliograficznych bazach danych
3.3.3. Konkluzje
3.4. Crowdsourcing w literaturze z zakresu bibliologii i informatologii - ujęcie
syntetyczne
Rozdział 4. Crowdsourcing internetowy w działalności bibliotecznej
4.1. Biblioteka jako rzeźba społeczna
4.2. Obszary zastosowań crowdsourcingu internetowego w bibliotekach
4.2.1. Inicjatywy realizowane przez biblioteki zagraniczne
4.2.1.1. Transkrypcja
4.2.1.2. Katalogowanie, kategoryzacja, kontekstualizacja
4.2.1.3. Kolaboratywne tagowanie i linkowanie
4.2.1.4. Generowanie treści
4.2.1.5. Nadawanie georeferencji
4.2.1.6. Komentowanie, opiniowanie, rekomendowanie
4.2.1.7. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
4.2.2. Przejawy crowdsourcingu internetowego w działalności bibliotek polskich
4.2.2.1. Współtworzenie zasobów cyfrowych
4.2.2.2. Kolaboratywne tagowanie, komentowanie i ocenianie
4.2.2.3. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
4.2.3. Biblioteczne projekty crowdsourcingowe - próba oceny
4.3. Crowdsourcing internetowy w świadomości bibliotekarzy i pracowników innych
instytucji ochrony dziedzictwa kulturowego
4.3.1. Wyniki zagranicznych badań ankietowych
4.3.2. Wyniki autorskich badań opinii
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
ANEKSY:
1: Wykaz publikacji na temat crowdsourcingu poddanych analizie bibliometrycznej
2: Lista bibliotecznych projektów crowdsourcingowych
SPIS TABEL, RYSUNKÓW I WYKRESÓW
INDEKS RZECZOWY
ONLINE CROWDSOURCING: THE POSITIVE DIMENSION OF SOCIAL PARTICIPATION. CONTEXTS - NATURĘ -
DETERMINANTS. SUMMARY
368 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|