ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.90 56,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CROWDSOURCING INTERNETOWY POZYTYWNY WYMIAR PARTYCYPACJI SPOŁECZNEJ


KOWALSKA M.

wydawnictwo: SBP , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 59.90 Twoja cena  56,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Crowdsourcing internetowy

Pozytywny wymiar partycypacji społecznej


Crowdsourcing internetowy – pozytywny wymiar partycypacji społecznej. Konteksty – istota – uwarunkowania to książka dla tych, których interesują społeczności online (kreatywny tłum) i drzemiący w nich kapitał intelektualny i wielka sprawcza siła; dla tych, którzy chcą znaleźć przykłady pozytywnego wykorzystania działania tłumu, wirtualnych społeczności, partnerskiej produkcji, zbiorowej inteligencji, mądrości tłumu, otwartej innowacji, inteligencji współpracy; dla tych, którzy chcą lepiej poznać wymiary współczesnej wikinomii poprzez crowdsourcing właśnie oraz crowdfunding, outsourcing, crowdsourcing, którzy w sieci Web. 2.0 chcą być prosumentami informacji lub pracować z nimi na rzecz rozwoju społeczeństw informacji i wiedzy.

Jest to godna polecenia lektura tak dla teoretyków, jak i praktyków różnych instytucji kultury (w tym bibliotek), oraz dla psychologów, socjologów, ludzi biznesu i innych, których interesuje wykorzystanie wielkiego kapitału intelektualnego drzemiącego w tłumie.

Z recenzji dr hab. Katarzyny Materskiej, prof. UKSW


WPROWADZENIE.

CZĘŚĆ I. OTOCZENIE CROWDSOURCINGU

Rozdział 1. Konteksty technologiczno-ekonomiczne crowdsourcingu...
1.1. Technicyzacja
1.1.1. Rozwój technologii komputerowej
1.1.2. Cyfryzacja mass mediów
1.1.3. Konwergencja mediów
1.1.4. Technologia mobilna
1.2. Kompresja czasu i przestrzeni
1.3. Eksplozja informacyjna
1.4. Ekonomia społecznej kreatywności
1.4.1. Rekonfiguracja modelu działania firm i przedsiębiorstw
1.4.2. Współtworzenie wartości z klientem
1.4.2.1. Prosumeryzm i wikinomia
1.4.2.2. Ekonomia daru

Rozdział 2. Konteksty społeczno-kułturowe crowdsourcingu
2.1. Między wspólnotą a zrzeszeniem
2.1.1. Naturalne vs. kontraktowe ujęcia wspólnoty
2.1.2. Dychotomiczne koncepcje więzi społecznych
2.1.3. Dezindywidualizacja i naśladownictwo jako czynniki konstytutywne zbiorowości
2.2. Renesans idei współnotowości w dobie konwergencji mediów
2.2.1. Koncepcje psychosocjologiczne
2.2.1.1. Posttradycyjne communitas
2.2.1.2. Wirtualne wspólnoty - communitas w wersji high tech
2.2.2. Koncepcje kognitywistyczne
2.2.2.1. Bystre tłumy
2.2.2.2. Mądre tłumy
2.3. Kultura partycypacji

CZĘŚĆ II. FENOMEN CROWDSOURCINGU

Rozdział 1. Crowdsourcing - dyskurs terminologiczny
1.1. Nieostrość definicji crowdsourcingu
1.2. JeffHowe i jego koncepcja crowdsourcingu
1.3. Poglądy Darrena C. Brabhama
1.4. Inne ujęcia definicyjne
1.4.1. Badacze zagraniczni
1.4.2. Badacze polscy
1.5. Crowdsourcing a inne terminy z kręgu kultury partycypacji
1.6. Kontekstowa definicja crowdsourcingu

Rozdział 2. Crowdsourcing internetowy - próba konceptualizacji
2.1. Warunki sine ąua non crowdsourcingu internetowego
2.1.1. Inicjator
2.1.2. Tłum
2.1.3. Platforma elektroniczna
2.2. Fazy projektu crowdsourcingowego
2.3. Odmiany crowdsourcingu internetowego
2.4. Crowdfunding jako specyficzny rodzaj crowdsourcingu internetowego
2.5. Zainteresowanie crowdsourcingiem internetowym
2.6. Korzyści płynące z crowdsourcingu internetowego
2.7. Ograniczenia i ryzyka crowdsourcingu internetowego

Rozdział 3. Crowdsourcing jako przedmiot zainteresowania bibliologii i informatologii
3.1. Metodyka badania obecności problematyki crowdsourcingu w literaturze z zakresu bibliologii i informatologii
3.2. Crowdsourcing na łamach zagranicznych czasopism z zakresu bibliologii i informatologii
3.2.1. Czasopisma referencyjne
3.2.2. Publikacje zarejestrowane w bazie Library, Information Science and Technology Abstracts
3.2.3. Konkluzje
3.3. Crowdsourcing na łamach polskich czasopism z zakresu bibliologii i informatologii
3.3.1. Czasopisma punktowane
3.3.2. Publikacje zarejestrowane w polskich  bibliograficznych bazach danych
3.3.3. Konkluzje
3.4. Crowdsourcing w literaturze z zakresu bibliologii i informatologii - ujęcie syntetyczne

Rozdział 4. Crowdsourcing internetowy w działalności bibliotecznej
4.1. Biblioteka jako rzeźba społeczna
4.2. Obszary zastosowań crowdsourcingu internetowego w bibliotekach
4.2.1. Inicjatywy realizowane przez biblioteki zagraniczne
4.2.1.1. Transkrypcja
4.2.1.2. Katalogowanie, kategoryzacja, kontekstualizacja
4.2.1.3. Kolaboratywne tagowanie i linkowanie
4.2.1.4. Generowanie treści
4.2.1.5. Nadawanie georeferencji
4.2.1.6. Komentowanie, opiniowanie, rekomendowanie
4.2.1.7. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
4.2.2. Przejawy crowdsourcingu internetowego w działalności bibliotek polskich
4.2.2.1. Współtworzenie zasobów cyfrowych
4.2.2.2. Kolaboratywne tagowanie, komentowanie i ocenianie
4.2.2.3. Społecznościowe pozyskiwanie funduszy
4.2.3. Biblioteczne projekty crowdsourcingowe - próba oceny
4.3. Crowdsourcing internetowy w świadomości bibliotekarzy i pracowników innych instytucji ochrony dziedzictwa kulturowego
4.3.1. Wyniki zagranicznych badań ankietowych
4.3.2. Wyniki autorskich badań opinii

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA

ANEKSY:
1: Wykaz publikacji na temat crowdsourcingu poddanych analizie bibliometrycznej
2: Lista bibliotecznych projektów crowdsourcingowych

SPIS TABEL, RYSUNKÓW I WYKRESÓW
INDEKS RZECZOWY
ONLINE CROWDSOURCING: THE POSITIVE DIMENSION OF SOCIAL PARTICIPATION. CONTEXTS - NATURĘ - DETERMINANTS. SUMMARY


368 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022