ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW W XXI W. CZYNNIKI WZROSTU


wydawnictwo: PWE , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 61.75 Twoja cena  58,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencyjność przedsiębiorstw w XXI w.

Czynniki wzrostu


W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw.

Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej.

W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych.

Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych uczelni i kierunków ekonomicznych.


Wstęp

Część I. Konkurencyjność przedsiębiorstw w teorii i praktyce

1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw
1.1. Wprowadzenie
1.2. Rozwój koncepcji kapitału intelektualnego
1.3. Struktura kapitału intelektualnego w kontekście wzrostu innowacyjności
1.4. Kapitał intelektualny źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
1.5. Podsumowanie

2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw
2.1. Mikroprzedsiębiorstwa w Polsce - ujęcie statystyczne
2.2. Wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw poprzez programy wsparcia ich rozwoju
2.3. Polskie mikroprzedsiębiorstwa w pułapce bariery informacyjnej

3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju
3.1. Wybrane koncepcje strategii konkurencji i przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw
3.2. Konkurencyjność MSP w Polsce - stan aktualny i perspektywy rozwoju

4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pojęcie marki w świetle badań literaturowych
4.3. Znaczenie funkcjonalności marki dla budowania pozycji konkurencyjnej
4.4. Charakterystyka podmiotu badań
4.5. Charakterystyka próby badawczej
4.6. Analiza wyników badań empirycznych
4.7. Podsumowanie

5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów
5.1. Wprowadzenie
5.2. Czynniki konkurencyjności w ujęciu modelowym
5.3. Postrzeganie czynników sukcesu przez menedżerów - wyniki badań empirycznych
5.4. Podsumowanie

6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności
6.1. Wprowadzenie
6.2. Charakterystyka realizowanych projektów w ramach działania 2.4 LRPO
6.3. Rozwiązanie funkcjonowania nowo wybudowanej infrastruktury w formie operatorów - spółek uczelnianych
6.4. Mechanizm transferu wiedzy do gospodarki i transferu korzyści ekonomicznych
6.5. Lubuskie centra innowacji a inteligentne specjalizacje regionu i RPO Lubuskie 2020
6.6 Podsumowanie

Część II. Rekomendacje teoretyczne dla kształtowania konkurencyjności w sektorze rolno-żywnościowym

7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020
7.1. Wprowadzenie
7.2. Materiał, cel i zakres badań
7.3. Charakterystyka ogólnych celów i zadań Wspólnej Polityki Rolnej
7.4. Kryteria i tryb finansowania Wspólnej Polityki Rolnej
7.5. Kształtowanie systemów wsparcia dla płatności bezpośredniej (2007-2013 i 2014-2020)
7.6. Finansowanie programów rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020
7.7. Podsumowanie

8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne
8.1. Wprowadzenie
8.2. Podstawy teoretyczne konkurencyjności
8.3. Konkurencyjność na poziomie krajów
8.4. Konkurencyjność na poziomie przemysłu i przedsiębiorstwa
8.5. Trwała konkurencyjność łańcucha żywnościowego - założenia koncepcji
8.6. Podsumowanie

Literatura
Wykaz autorów


158 stron, Format: 16.2x23.7cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022