ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 66.15 62,84   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAMPANIA WYBORCZA W REGULACJI PRAWNEJ I W PRAKTYCE


RAKOWSKA-TRELA A.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 66.15 Twoja cena  62,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce


Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze.

Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku.

Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda.

Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.


Wykaz skrótów
Wstęp

I. Kampania wyborcza - zagadnienia wprowadzające
1. Pojęcie kampanii wyborczej
2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza
3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych
4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce
5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce
6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza

II. Czas trwania kampanii wyborczej
1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej
2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce
2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych
2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce
2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej
3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza

III. Uczestnicy kampanii wyborczej
1. Uczestnicy kampanii wyborczej - możliwe rozwiązania prawne
2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym
3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego
4. Rodzaje komitetów wyborczych
5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej

IV. Agitacja wyborcza i jej formy
1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza
2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej
2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów
2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje
2.3. Przemówienia
2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy
2.5. Agitacja wyborcza w Internecie

V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej
1. Zgoda pełnomocnika wyborczego
2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów
3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej
4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej
4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej
4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej
5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu

VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie
1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych
2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych

VII. Sondaże wyborcze
1. Sondaże w kampanii wyborczej
2. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej

VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji
1. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji
2. Pojęcie audycji wyborczej
3. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych
4. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych
5. Debaty wyborcze

IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej
1. Procedury sądowo-wyborcze
2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym
3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych
a prawo cywilne i prawo prasowe
4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym

Zakończenie
Bibliografia
Od Redakcji


460 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022