ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JĘZYKOWY OBRAZ STAROŚCI I STARZENIA SIĘ W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ


GINTER J.

wydawnictwo: WYD UN GDAŃSK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 22.60 Twoja cena  21,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Językowy obraz starości i starzenia się w reklamie telewizyjnej


Autorka nakreśliła w tekście pracy niezwykle bogaty obraz nieodłącznego od współczesnej kultury zjawiska, jakim jest reklama. Jest ona światem alternatywnym współczesnego człowieka, w którym poszukuje on tego, co mu niezbędne do życia i funkcjonowania w społeczeństwie. Ona także staje się jego przewodniczką w świecie chaosu konsumpcyjnego – tak, aby mógł dokonywać właściwych wyborów wśród otaczających go dóbr.

dr hab. Grażyna Sawicka, prof. UKW w Bydgoszczy


Wstęp                                7

Rozdział I. Reklama a językowy obraz świata
1.1. Reklama                             9
1.2. Językowy obraz świata                       13
1.2.1. Pojęcie językowego obrazu świata i stan badań nad JOS      13
1.2.2. Definicja kognitywna                     16
1.2.3. Stereotyp językowy                      17
1.2.4. Wartościowanie w językowym obrazie świata           21
1.3. Językowy obraz świata w reklamie                  22

Rozdział II. Starość jako kategoria kulturowa
2.1. Taksonomiczna definicja starości                  29
2.2. Definicja konotacyjna starości                    30

Rozdział III. Reklamowa starość w aspekcie biologicznym
3.1. Starość odmłodzona                        37
3.1.1. Odmłodzenie za pomocą reklamowanego produktu          37
3.1.2. Odmłodzenie niezależne od reklamowanego produktu           42
3.2. Młodość postarzona                        45
3.3. Reklama pro-age                          53

Rozdział IV. Reklamowa starość w relacjach rodzinnych
4.1. Rodzina kilkupokoleniowa                     57
4.2. Relacja: dorosłe dziecko – rodzic                    64
4.3. Relacja: dziadkowie – wnuki                     68

Rozdział V. Reklamowa starość w aspekcie ogólnospołecznym
5.1. Starość obok młodości – komplementarność i współwystępowanie       73
5.2. Starość i starzenie się a praca zawodowa               80
5.3. Starość i starzenie się a autorytety                  85

Rozdział VI. Reklamowa starość w innych aspektach
6.1. Starość a sytuacja materialna                    95
6.2. Starość w aspekcie psychicznym                    98
6.3. Starość w aspekcie intelektualnym                   103
6.4. Ludzie starzy w czasie wolnym                   104

Podsumowanie                            107
Bibliografia                             117


122 strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022