ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONFLIKT W SZKOLE STUDIUM ETNOGRAFICZNE


WAJSZCZYK K.

wydawnictwo: WYD UN GDAŃSK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 42.85 Twoja cena  40,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konflikt w szkole

Studium etnograficzne


Książka przedstawia obraz szkoły pełnej konfliktów, których się nie rozwiązuje.

Szkoły, której mechanizmy instytucjonalne i działania władzy blokują rozwój i uczenie się społeczności.

Wreszcie szkoły, w której wszyscy wiedzą, że zmiany są konieczne, ale strach, często również obojętność uniemożliwiają je.

Nie jest to jednak obraz szkoły w ogóle.

Jest to przykład instytucji z konfliktem i uwikłanej w konflikt ze społeczeństwem i władzą zewnętrzną.

Obraz, który się tu jawi to triada: szkoła-konflikt-władza, która została zarysowana w części pierwszej, a zegzemplifikowana w części drugiej.


Wstęp                                  7
Część pierwsza Szkoła, władza, konflikt – płaszczyzna teoretyczna

Rozdział 1. Szkoła jako instytucja                     10

Rozdział 2. Perspektywy analizy instytucji szkoły               15

Rozdział 3. Teoria konfliktu jako umiejscowienie konfliktu społecznego      23
3.1. Definiowanie konfliktu                        26
3.2. Podstawa i przedmiot konfliktów                     30
3.3. Trzy strony konfliktu                         34
3.4. Formy i rodzaje konfliktów                      35
3.5. Konflikt w szkole                           44
3.6. Funkcje konfliktów                           50

Rozdział 4. Rola władzy w konflikcie szkolnym                54
4.1. Specyfika władzy                           54
4.2. Techniki i racjonalności władzy                     60
4.3. Funkcje władzy                           66
4.4. Opór jako reakcja na władzę                      67
4.5. Władza w konflikcie szkolnym                     73

Rozdział 5. Etnografia jako metoda badania szkoły. Charakterystyka i przebieg badań własnych                   81
5.1. Zetknięcie się z terenem                        81
5.2. Badacz w szkole                           82
5.3. Moja etnografia szkoły                        86
5.4. Konkretyzacja problemu badawczego i projektowanie badania        91
5.5. Zbieranie danych                          96
5.6. Znaczenie przeprowadzonych badań                  103
5.7. Specyfika badań etnograficznych                    106
5.8. Koncepcja opracowania zebranych materiałów badawczych         110

Część druga Analiza i interpretacja wyników badań

Rozdział 6. Dokumenty formalne jako kontekst sytuacji konfliktowych w szkole                      114

Rozdział 7. Podstawa i przyczyny konfliktów                  129

Rozdział 8. Trzy strony konfliktu                      162

Rozdział 9. Formy i rodzaje konfliktów                   176
9.1. Formy konfliktów                          176
9.2. Rodzaje konfliktów                          185

Rozdział 10. Radzenie sobie z konfliktem                  192
10.1. Leczenie objawowe                         192
10.2. Usuwanie przyczyn konfliktu                     202
10.3. Rozwiązywanie konfliktu                        208
10.4. Znaczenie miejsca w rozwiązaniu konfliktu               212
10.5. Bariery w rozwiązywaniu konfliktów                  218

Rozdział 11. Funkcje konfliktów                     222
11.1. Negatywna rola konfliktów                      222
11.2. Pozytywna rola konfliktów                      237

Zakończenie                               244
Bibliografia                                 250


254 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022