ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TWÓRCZOŚĆ PEDAGOGICZNA NAUCZYCIELI W KONTEKŚCIE SYSTEMOWYM ŹRÓDŁA KONCEPCJA I IDENTYFIKACJE


MAGDA-ADAMOWICZ M.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym.

Źródła, koncepcja i identyfikacje


[...] Monografii tej przyświeca przede wszystkim cel teoretyczny, gdyż studiując wiedzę z obranych dziedzin, tworzę autorską koncepcję twórczości pedagogicznej nauczycieli. Dzięki temu racjonalnie i skutecznie rozwijam teorię naukową, stanowiącą podstawę praktycznego działania. Cel społeczny monografii wypływa z wyzwań cywilizacyjnych i kulturowych współczesności, które domagają się osób refleksyjnych, krytycznych, a nawet twórczych. Niniejsza rozprawa zawiera pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem i zakończonych podsumowaniem oraz literaturą cytowaną. [...]

fragment Wprowadzenia


Wprowadzenie                              

1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej        
1 .1 . Rodowód twórczości                        
1 .2 . Anatomia twórczości                       
1 .3 . Specyfika twórczości                       
1 .4 . Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela         

2. Systemowe koncepcje twórczości                   
2 .1 . Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości          
2 .2 . Twórczość transgresją                       
2 .3 . Twórczy styl życia                          
2 .4 . Interakcyjna teoria twórczości                    
2 .5 . Poziomy twórczości                         
2 .6 . Twórczość pedagogiczna                       

3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli      
3 .1 . Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu         
3 .2 . Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu         
3 .3 . Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu        
3 .4 . Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu        

4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością pedagogiczną nauczycieli                     
4 .1 . Istota epistemologii                        
4 .2 . Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego            
4 .3 . Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań          
4 .4 . Holistyczny nurt systemowego poznania empirycznego         
4 .5 . Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych            
4 .6 . Zasady i etapy stosowania procedury systemowej           
4 .7 . Rodzaje badań systemowych                    
4 .8 . Instrumentarium poznania systemowego               

5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli          
5 .1 . Cechy osobowości                        
5 .2 . Proces twórczy                          
5 .3 . Dzieło twórcze                          
5 .4 . Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne             

Zakończenie                               
Literatura cytowana                           
Aneksy                                 


295 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022