|
MODELOWANIE PROCESU EKSPLOATACJI SYSTEMÓW TELEMATYKI TRANSPORTU
ROSIŃSKI A. wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 39.00 Twoja cena 37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Modelowanie procesu eksploatacji systemów telematyki transportu
Systemy telematyki transportu integrują informatykę z telekomunikacją w
zastosowaniach dla potrzeb systemów transportowych. Umożliwia to zwiększenie poziomu
bezpieczeństwa pojazdów i obiektów realizujących zadania transportowe, przy
jednoczesnym wzroście efektywności wykorzystania infrastruktury transportowej i środków
transportu.
W monografii przedstawiono podejście niezawodnościowe w analizie systemów
telematyki transportu, które umożliwia takie ich zaprojektowanie, by funkcjonowały
poprawnie przez określony czas, co zależy nie tylko od niezawodności części
składowych tworzących system, ale również od efektywnego zarządzania procesem
eksploatacji.
Przeanalizowano także systemy telematyki transportu w aspekcie
niezawodnościowo-eksploatacyjnym i przedstawiono metody wspomagania podejmowania decyzji
eksploatacyjnych, które wykorzystują autorskie modele procesu eksploatacji.
Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczeń
1. Wstęp
1.1. Stan zagadnienia
1.2. Pojęcie telematyka a telematyka transportu
1.3. Cel i zakres pracy
2. Przegląd wybranych zagadnień wspomagania podejmowania decyzji
eksploatacyjnych systemów telematyki transportu
2.1. Strategie eksploatacyjne
2.1.1. Strategia maksymalizacji wskaźnika gotowości
2.1.2. Strategia maksymalizacji wskaźnika gotowości z uwzględnieniem nakładów
finansowych
2.2. Modele systemu
3. Wybrane aspekty modelowania procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa
systemów telematyki transportu
3.1. Modele procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa centrum zarządzania systemami
telematyki
3.1.1. Model procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa centrum zarządzania
systemami telematyki wykorzystującego trzy magistrale transmisyjne
3.1.2. Model procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa centrum zarządzania
systemami telematyki wykorzystującego cztery magistrale transmisyjne
3.1.3. Model procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa centrum zarządzania
systemami telematyki wykorzystującego pięć magistral transmisyjnych
3.2. Uogólniony model procesu eksploatacji w aspekcie bezpieczeństwa centrum
zarządzania systemami telematyki wykorzystującego m magistral transmisyjnych
4. Wybrane aspekty modelowania procesu eksploatacji z uwzględnieniem przeglądów
okresowych systemów telematyki transportu
4.1. Modele procesu eksploatacji z uwzględnieniem przeglądów okresowych systemów
telematyki transportu
4.1.1. Dwustanowy model procesu eksploatacji
4.1.2. Trzystanowy model procesu eksploatacji
4.1.3. Czterostanowy model procesu eksploatacji
4.1.4. Uogólniony n-stanowy model procesu eksploatacji
4.1.5. Pięciostanowy model procesu eksploatacji uwzględniający stan diagnozowania
4.1.6. Pięciostanowy model procesu eksploatacji uwzględniający stan diagnozowania i
możliwość przejścia ze stanu diagnozowania do stanu użytkowania
4.2. Modele procesu eksploatacji z uwzględnieniem przeglądów okresowych i częściowego
współczynnika korygującego systemów telematyki transportu
4.2.1. Czterostanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem częściowego
współczynnika korygującego
4.2.2. Uogólniony n-stanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem częściowego
współczynnika korygującego
4.3. Modele procesu eksploatacji z uwzględnieniem przeglądów okresowych i współczynnika
korygującego systemów telematyki transportu
4.3.1. Trzystanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem współczynnika
korygującego
4.3.2. Czterostanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem współczynnika
korygującego
4.3.3. Uogólniony n-stanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem współczynnika
korygującego
4.4. Uogólniony n-stanowy model procesu eksploatacji z uwzględnieniem przeglądów
okresowych i współczynnika korygującego oraz współczynnika nakładów finansowych
5. Metoda wspomagania podejmowania decyzji eksploatacyjnych w systemach telematyki
transportu
5.1. Koncepcja i założenia metody
5.2. Komputerowa egzemplifikacja metody wspomagania podejmowania decyzji eksploatacyjnych
systemów telematyki transportu
6. Weryfikacja metody wspomagania podejmowania decyzji eksploatacyjnych w
systemach telematyki transportu
7. Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
182 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|