ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.95 58,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOTYWACJA POD LUPĄ PRAKTYCZNY PORADNIK DLA SZEFÓW


NIEMCZYK A. NIEMCZYK A. MĄDRY J.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2016, wydanie II

cena netto: 61.95 Twoja cena  58,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Motywacja pod lupą

Praktyczny poradnik dla szefów


Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: „No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz”. „Podły krwiopijco” — jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i szefowie na świecie wiedzą, jak trudna jest to praca. Jak bardzo jest odpowiedzialna i... samotna. W końcu im wyżej, tym mniejszy tłok. Rozglądasz się dookoła, gdy potrzebujesz konsultacji, porady, podpowiedzi, a wszędzie... pusto. Znikąd pomocy, tymczasem Tobie brakuje już pomysłów na to, jak motywować pracowników. Chętnie skorzystałbyś z jakiejś mądrej książki, ale większość to kalki żywcem przeniesione zza oceanu. W polskich realiach wskazówki w nich zawarte po prostu nie mają zastosowania.

STOP! Na szczęście także u nas nie brak świetnych menedżerów. Jeśli ma się odrobinę szczęścia, można spośród nich wyłuskać także doświadczonych szefów-mentorów, którzy chętnie podzielą się wiedzą. Ta książka to wielokrotnie sprawdzony w boju podręcznik motywowania pracowników. Jego lektura uzbroi Cię m.in. w trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego, wiedzę na temat teorii motywowania oraz rzetelną charakterystykę polskiego pracownika. Dowiesz się też, jak do procesu motywowania wpleść grywalizację oraz w jaki sposób skutecznie zmotywować samego siebie. W sumie od tego właśnie powinieneś zacząć!


O autorach (11)

Wprowadzenie (13)

 

CZĘŚĆ I. PRAKTYKA MOTYWOWANIA

 

 

Rozdział 1. Trzynaście praktycznych zasad motywowania pozafinansowego (17)

 

  • Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji (22)
    • Siła informacji zwrotnej (26)
    • Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa (26)
    • Po co krytykujemy? (27)
    • Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi (28)
    • Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"? (33)
    • Nie tylko suche fakty się liczą (35)
    • Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki? (36)
    • Jak pracownicy karzą swoich... przełożonych? (37)
  • Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie (39)
    • Niespójne zachowania szefa (42)
    • Grupy ryzyka utraconej motywacji (44)
    • Pułapka zamrożonej konsekwencji (51)
    • Za kulisami, czyli kiedy szef motywuje sam siebie (53)
  • Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu (91)
    • Katedra w Barcelonie (91)
    • Zrozumieć innych (92)
    • Zrozumieć zadanie (93)
    • Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji (95)
  • Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują (104)
    • Nieśmiertelny SMART (104)
    • Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu (105)
    • SMART w wersji max (110)
  • Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje (113)
    • Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa (113)
    • Motywacja a styl zarządzania (119)
  • Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb (121)
    • Nie dla wszystkich to samo (123)
    • Identyfikacja potrzeb całej firmy (130)
  • Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój (138)
    • Motywowanie przez rozwój - delegowanie (140)
    • Dlaczego nie delegujemy? (143)
    • Motywowanie przez rozwój - szkolenia (144)
    • Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą (155)
  • Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie (158)
    • Niewdzięczni motywowani (160)
    • Motywacja dzielona na mniejsze (164)
  • Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy (167)
    • Siła "głasków" (172)
    • Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych (176)
  • Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje (182)
    • Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo? (183)
    • Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji (187)
    • Grywalizacja. Jak ją wykorzystać do motywowania i nie narazić się na śmieszność (189)
  • Zasada jedenasta: Elitarność motywuje (206)
    • Specjalne przywileje i nagrody (206)
    • Specjalne zadania i elitarność grupy (207)
  • Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje (213)
    • Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy (215)
  • Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery (221)
    • Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"? (224)
    • Jak to wszystko wpływa na motywację? (231)
    • Bezpieczna atmosfera (235)

 

Rozdział 2. Inne aspekty motywowania w praktyce (239)

 

  • Nietypowe przykłady motywacji (241)
    • Koty (241)
    • Książki i muzyka dla najlepszych (241)
    • Dyrektorzy serwują poczęstunek (241)
    • Obiad na koszt szefa (242)
    • Kącik rozmów (242)
    • Galeria portretów (242)
    • Szkolenia inne niż zwykle (242)
    • Spotkanie z najwyższymi (242)
    • Spełniamy marzenia (242)
    • "Wyszalnia" (243)
    • Chwalipięty (243)
    • Zamiana ról (243)
    • Dzień świętowania (243)
    • Smakołyki (243)
    • Moje ładne biurko (243)
    • Ciasto własnego wyrobu (244)
    • Zaoszczędzimy twój czas (244)
    • "Kolekcja odzieży roboczej" (244)
    • Pieniądze na usprawnienia firmy (244)
    • Wizyta rodziny (244)
  • Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie? (245)
    • Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania (249)
  • Najważniejsze kwestie motywowania finansowego (257)
    • Zarobki podwładnych (257)
    • Skutki złych rozwiązań (264)

 

CZĘŚĆ II. MOTYWACJA JAKO PROCES

 

 

Rozdział 3. Motywujące działanie organizacji (267)

 

 

CZĘŚĆ III. TEORIA MOTYWACJI

 

 

Rozdział 4. Najważniejsze teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce (285)

 

  • Teorie motywacji (287)
  • Historia motywacji (289)
    • Teoria dwuczynnikowa (291)
    • Teoria X i teoria Y (293)
    • Teoria Davida McClellanda (295)
    • Teoria oczekiwań (299)
    • Teoria sprawiedliwości (302)

 

CZĘŚĆ IV CO MOTYWUJE POLSKICH PRACOWNIKÓW?

 

 

Rozdział 5. Badanie "Polska mapa motywacji" (307)

 

  • Wnioski z pierwszej edycji - wiosna 2005 (311)
    • Motywacja a zarobki (314)
    • Motywacja a wiek (314)
    • Motywacja a stanowisko pracy (315)
    • Motywacja a płeć (315)
    • Motywacja a wielkość organizacji (315)
  • Wnioski z drugiej edycji - marzec - wrzesień 2008 (317)

 

Bibliografia (320)


321 stron, Format: 16.5x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022