ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CYBERDYSKREDYTACJA PRACOWNIKÓW UWARUNKOWANIA FORMY IMPLIKACJE


LIPKA A. KRÓL M. WASZCZAK S. WINNICKA-WEJS A.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyberdyskredytacja pracowników

Uwarunkowania, formy, implikacje


„Podjęty problem ma dwojakiego charakteru znaczenie. Z jednej strony stricte indywidualny: kompletne jego skutki ujawniają się wyłącznie w sferze jednostkowej. Z drugiej zaś strony - poprzez ten wątek indywidualny - wpływa na kondycję organizacji, obniżając wartość pozostającego w jego gestii kapitału ludzkiego. Wywołuje to dalsze konsekwencje - w funkcjonowaniu organizacji na rynku, jej konkurencyjnej pozycji, jej wizerunku i empoloyer brandzie. (...)

Przedstawiona do recenzji książka ma szereg walorów stanowiących o jej wartości. Z punktu widzenia poznawczego prezentuje rozwijające się zjawisko dyskredytowania pracowników organizacji z wykorzystaniem mediów internetowych. Istniejąca na ten temat literatura, szczególnie wziąwszy pod uwagę perspektywę nauk o zarządzaniu jest zdecydowanie uboga, a wobec skutków jakie tak wyrażana agresja przynosi - nie pozwala na skuteczne jej ograniczenie. Tu Autorzy mają ogromną zasługę w przybliżeniu i wyjaśnieniu omawianego zjawiska. Z punktu widzenia metodologicznego w książce zaprezentowano sposób badania relacji pomiędzy atakami cyberdyskredytacyjnymi a pozycją konkurencyjną organizacji. W warstwie praktycznej - zawarte w książce propozycje pozwalają na wybór instrumentów oddziaływania (zmniejszenie lub eliminowanie) na zakres natężenia agresji, tym samym poprawiając dobrostan organizacji. Atutem pracy jest przystępnie napisana treść: bogactwo zagadnień, próby ich porządkowana, terminologia zupełnie różnych dyscyplin naukowych (psychologia, zarządzanie, socjologia) stanowiły bowiem realne wyzwanie. (...)

Bez wątpienia mogę powiedzieć, że monografia stanowi kompendium wiedzy o cyberdyskredytacji pracowników traktowanych jako kapitał współczesnych organizacji. Kompendium o charakterze nowatorskim z zamiarem usatysfakcjonowania czytelnika poszukującego wiedzy i/lub rozwiązań praktycznych w omawianym zakresie".

Z recenzji dr hab. Alicji Miś, prof. UEK


Wstęp - Anna Lipka

Rozdział 1
Istota (cyber)dyskredytacji - Stanisław Waszczak
1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo
1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników
1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich
1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu
1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy
1.4. Podsumowanie

Rozdział 2
Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników - Alicja Winnicka-Wejs
2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania
2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych
2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji
2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię
2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą
2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji
2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy
2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji
2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji
2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja
2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji
2.7. Podsumowanie

Rozdział 3
Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich) - Anna Lipka
3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności
3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna
3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna
3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku
3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa
3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna
3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji
3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza
3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa
3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa
3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia
3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna
3.4.2. Dyskredytacja estetyczna
3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna
3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna
3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna
3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu
3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna
3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna
3.5.3. Cyberdyskredytacja "towarzyska"
3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa
3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw
3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna
3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa
3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna
3.7. Cyberdyskredytacja represywna
3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna
3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna
3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna
3.8. Podsumowanie

Rozdział 4
Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania - Stanisław Waszczak
4.1. Postawy wobec dyskredytacji
4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji
4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego
4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja
4.5. Podsumowanie

Rozdział 5
(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji - Anna Lipka
5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego
5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych
5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne
5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego
5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim
5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji
5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6
Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych - Małgorzata Król
6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza
6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej
6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7
Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania - Małgorzata Król
7.1. Opis narzędzia i próby badawczej
7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów
7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów
7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie
7.5. Podsumowanie

Zakończenie - Anna Lipka

Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów i rysunków


182 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022