|
KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
NADSKAKUŁA O. KANDEFER-WINTER K. wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 69.75 Twoja cena 66,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komunikacja w zarządzaniu projektami
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem
operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub
zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od
zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań.
Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego.
O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest
to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management
Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność
związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań
statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach
promujących projekt.
Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach
zarządzania projektami.
Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być
wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy
rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i
złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami.
Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić
zarządzanie komunikacją w projektach.
Przedmowa
Wprowadzenie
Rozdział 1
Komunikacja w zarządzaniu projektami
1.1. Komunikacja jako ważna przyczyna porażek w projektach
1.2. Komunikacja jako ważny czynnik powodzenia projektów
1.3. Przeciążenie informacyjne w projekcie
Rozdział 2
Komunikacja w standardach zarządzania projektami
2.1. Metodyki i standardy zarządzania projektami
2.2. Standard zarządzania projektami Project Management Institute
2.3. Metodyka zarządzania projektami PRINCE2
2.4. Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu
2.5. Standard Polskie Wytyczne Kompetencje IPMA
2.6. Porównanie komunikacji w standardach zarządzania projektami
2.7. Modele dojrzałości projektowej a zarządzanie komunikacją
2.7.1. PM Solutions‘ Project Management Maturity Model (PMMM)
2.7.2. Ocena poziomu dojrzałości projektowej w zarządzaniu komunikacją - wyniki badań
Rozdział 3
Wpływ uwarunkowań organizacyjnych na komunikację w projekcie
3.1. Wpływ struktury organizacyjnej na komunikację w projekcie
3.2. Wpływ kultury organizacyjnej na komunikację w projekcie
Rozdział 4
Podstawowe środki przekazu wykorzystywane w środowisku projektowym
4.1. Tradycyjne środki przekazu
4.2. Nowoczesne środki przekazu
4.3. Systemy dedykowane do zarządzania projektami
Rozdział 5
Podstawy komunikacji w projektach
5.1. Komunikacja w projekcie
5.2. Zarządzanie komunikacją w projekcie
5.3. Komunikacja jako ciągły i wszechobecny proces w projektach
5.4. Rola skutecznego komunikowania się i zarządzania komunikacją
5.5. Komunikacja a świadomość i potrzeby interesariuszy
5.6. Komunikacja i zarządzanie komunikacją w cyklu życia projektu
Rozdział 6
Komunikacja w zespole projektowym
6.1. Pojęcie, teoria i zasady komunikacji interpersonalnej
6.2. Nadawanie komunikatów
6.3. Konstrukcja komunikatu
6.4. Odbieranie komunikatów
6.5. Bariery komunikacyjne
Rozdział 7
Komunikacyjne przykazania kierownika projektu
7.1. Inicjowanie - zrozumieć interesariuszy
7.2. Definiowanie - zdobyć zaufanie zespołu
7.2.1. Kierownik projektu a komunikacja w zespole
7.2.2. Jak komunikacja wpływa na relacje w zespole?
7.3. Planowanie - komunikuj zmianę
7.4. Realizacja - rozwiązuj konflikty
7.5. Zamknięcie - informacja zwrotna
Rozdział 8
Narzędzia i dokumenty wspierające komunikację w projekcie
8.1. Narzędzia i dokumenty inicjowania komunikacji
8.1.1. Mapa interesariuszy
8.1.2. Wymagania klienta
8.1.3. Schemat organizacyjny projektu
8.1.4. Spotkanie inauguracyjne projektu
8.2. Narzędzia i dokumenty planowania komunikacji
8.2.1. Plan komunikacji - plan zarządzania komunikacją
8.2.2. System kontroli dokumentów projektowych - repozytorium projektowe
8.2.3. Dokumentacja projektowa
8.2.4. Kalendarz projektu
8.2.5. Macierz odpowiedzialności
8.2.6. Zasady i reguły komunikacji w zespole
8.3. Narzędzia i dokumenty w procesie realizacji i kontroli komunikacji
8.3.1. Raporty
8.3.2. Spotkania statusowe
8.3.3. Protokoły z zebrań
8.3.4. Prezentacje projektu
8.4. Narzędzia i dokumenty w procesie zakończenia komunikacji
8.4.1. Lessons learned, doświadczenia projektowe
8.4.2. Akceptacja zakończenia projektu i rezultatów projektu
Rozdział 9
Komunikacja w projektach - wyniki badań
9.1. Opis narzędzia do oceny stosowanego wsparcia w obszarze zarządzania
komunikacją
9.2. Dobór próby badawczej
9.3. Charakterystyka próby badawczej
9.4. Wyniki badania
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
O Autorkach
334 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|