|
MODELE SATYSFAKCJI KLIENTA
BIESOK G. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Modele satysfakcji klienta
W publikacji autorzy przybliżyli metodologię konstruowania, weryfikowania i oceny
modeli satysfakcji na podstawie konkretnych przykładów literatury światowej, a także
własnych doświadczeń.
Modele takie umożliwiają empiryczną weryfikację zakładanych przez badaczy teorii
dotyczących zarówno powstawania, jak i konsekwencji satysfakcji klienta.
Dla przedstawienia podejść stosowanych w różnych pracach naukowych autorzy zebrali
ponad 500 publikacji z zakresu badań i modelowania satysfakcji klienta. Dało to obraz
prowadzonych badań w różnych krajach oraz różnych branżach.
Choć publikacja opisuje czy dotyka metod statystycznych, to nie jest podręcznikiem
statystyki, nie pokazuje metod i algorytmów estymacji współczynników, wzorów na
obliczenie konkretnych wielkości i wskaźników, procedur testów itd. W założeniu
autorów te zagadnienia wykraczają poza ramy celu, jaki sobie przyjęli. Współczesne
metody modelowania to skomplikowane, niejednokrotnie iteracyjne czy optymalizacyjne
obliczenia, które są w domenie programów komputerowych. Większości badaczy nie jest
potrzebne pojęcie o dokładnych matematycznych mechanizmach konstruowanych modeli. Stąd
też wzory i aparat matematyczny został w publikacji ograniczony do niezbędnego minimum,
a dociekliwych Czytelników zachęcamy do studiowania literatury. Publikacja za to zwraca
uwagę na metodologię i interpretację, pokazuje zastosowania oraz wybrane przykłady,
spośród nieograniczonego ich zasobu występującego w literaturze światowej.
Adresatem publikacji są przede wszystkim naukowcy i badacze zgłębiający zagadnienia
satysfakcji klienta, ale także kadra zarządzająca, specjaliści marketingu i jakości
poszukujący metodologicznego wsparcia w procesach badania i analizy satysfakcji swoich
nabywców. Publikacja może być także polecana jako literatura podstawowa dla studentów
kierunków ekonomicznych i społecznych.
Wstęp
Rozdział 1. Satysfakcja klienta i jej znaczenie
1.1. Potrzeby, wartość i oczekiwania klienta
1.2. Pojęcie satysfakcji klienta
1.3. Kształtowanie się satysfakcji
1.4. Lojalność klienta jako efekt satysfakcji
Rozdział 2. Modele satysfakcji
2.1. Modelowanie w naukach społecznych
2.2. Postać ogólna modelu ścieżkowego
2.3. Postać formalna modelu ścieżkowego
2.4. Modele satysfakcji i cele modelowania
2.5. Typy modeli satysfakcji
2.6. Miejsce satysfakcji w modelach
Rozdział 3. Konstruowanie modeli satysfakcji
3.1. Podejście do modelowania satysfakcji
3.2. Tworzenie modelu na podstawie teorii
3.3. Tworzenie modelu na podstawie wcześniejszych badań
3.4. Konstrukcja modelu pomiarowego
3.5. Zmienne moderacyjne i zmienne wyższych rzędów
3.6. Ustalenie modelu
3.7. Weryfikacja modelu pomiarowego
3.8. Weryfikacja modelu wewnętrznego
3.9. Prezentacja wyników modelowania
Rozdział 4. Metodologiczne aspekty badań wykorzystywanych w modelowaniu
satysfakcji
4.1. Jakościowe, ilościowe oraz mieszane metody badawcze
4.2. Przykładowe podejścia do badań służących tworzeniu modeli satysfakcji
4.3. Przykłady doboru zmiennych jawnych
4.4. Skale wykorzystywane w badaniach zmiennych jawnych
4.5. Pozostałe aspekty metodologiczne
Rozdział 5. Przegląd modeli satysfakcji
5.1. Standardowe modele satysfakcji
5.2. Modele oparte na modelach standardowych
5.3. Modele oparte na jakości
5.4. Modele oparte na wartości
5.5. Modele oparte na luce
5.6. Przykłady innych modeli
Podsumowanie
Literatura
Dodatek: słownik angielsko-polski
210 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|