|
ETNOCENTRYZM KONSUMENCKI W ŚRODOWISKU MIĘDZYNARODOWYM STUDIUM RYNKOWE EUROREGIONU KARPACKIEGO
WOLANIN-JAROSZ E. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 74.25 Twoja cena 70,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Etnocentryzm konsumencki w środowisku międzynarodowym
Studium rynkowe Euroregionu Karpackiego
Przedmiotem rozważań w prezentowanej publikacji jest identyfikacja i ocena postaw
etnocentrycznych konsumentów z pięciu państw Euroregionu Karpackiego (Polski,
Słowacji, Węgier, Ukrainy i Rumunii) z uwzględnieniem różnic narodowościowych.
Zaprezentowane w książce wyniki analiz wnoszą znaczący wkład w rozwój teorii
zachowań konsumenta, w szczególności w zakresie uwarunkowań procesów decyzyjnych
nabywców produktów konsumpcyjnych.
W analizie czynników wpływających na decyzje zakupowe nie przywiązywano do tej
pory szczególnej wagi do postaw etnocentrycznych.
Są to pierwsze w Polsce badania dotyczące ww. tematyki prowadzone na tak szeroką
skalę.
1. Etnocentryzm i jego przejawy jako współczesny problem
badawczy zachowań rynkowych konsumentów
1.1. Etnocentryzm jako zjawisko społeczno-kulturowe
1.2. Istota etnocentryzmu konsumenckiego - uwarunkowania i rozwój
1.2.1. Od etnocentryzmu społecznego do konsumenckiego
1.2.2. Etnocentryzm konsumencki - ujęcie klasyczne
1.2.3. Etnocentryzm a ksenocentryzm konsumencki
1.3. Produkt krajowy czy zagraniczny - identyfikacja kraju pochodzenia produktu
1.4. Etnocentryzm konsumencki w świetle dotychczasowych badań zagranicznych i krajowych
1.4.1. Badania empiryczne na rynku międzynarodowym
1.4.2. Etnocentryzm konsumencki Polaków - przegląd wybranych badań
2. Potencjał społeczno-ekonomiczny Euroregionu Karpackiego
2.1. Powstanie i podstawy prawne funkcjonowania Związku Międzyregionalnego Euroregion
Karpacki
2.2. Położenie oraz warunki przyrodniczo-krajobrazowe Euroregionu Karpackiego
2.3. Potencjał demograficzny Euroregionu Karpackiego - analiza porównawcza wybranych
struktur i procesów
2.4. Ocena warunków życia mieszkańców Euroregionu Karpackiego z zastosowaniem procedur
wielowymiarowych
3. Postawy etnocentryczne konsumentów w krajach Euroregionu Karpackiego - analiza
empiryczna
3.1. Metodologia badawcza
3.2. Charakterystyka badanej zbiorowości
3.3. Walidacja kwestionariusza CETSCALE - warianty krajow
3.4. Szczegółowa analiza wyników badań empirycznych w przekroju struktury
kwestionariusza CETSCALE
3.5. Skala etnocentryzmu konsumenckiego w oparciu o wartości CETSCALE - porównanie
międzynarodowe
3.6. Społeczno-ekonomiczne determinanty postaw etnocentrycznych konsumentów - wyniki
badań bezpośrednich
3.6.1. Wpływ wybranych zmiennych - płci, wieku, wykształcenia i dochodów - na
wartość CETSCALE ankietowanych Polaków
3.6.2. Czynniki kształtujące postawy etnocentryczne konsumentów słowackich
3.6.3. Uwarunkowania poziomu etnocentryzmu konsumenckiego respondentów węgierskich
3.6.4. Wyznaczniki zachowań konsumentów i ich wpływ na postawy etnocentryczne
mieszkańców Ukrainy
3.6.5. Zróżnicowanie skali etnocentryzmu konsumenckiego respondentów rumuńskich w
zależności od przyjętych zmiennych diagnostycznych
4. Proces zakupu produktów krajowych/zagranicznych i jego uwarunkowania w
świetle prowadzonych badań bezpośrednich w krajach Euroregionu Karpackiego
4.1. Zakup jako forma zachowania rynkowego respondentów - analiza częstotliwości i
społecznego charakteru czynności zakupowych
4.2. Główne determinanty wyboru dóbr konsumpcyjnych w procesie zakupu - analiza
porównawcza według kompleksów branżowych
4.3. Kraj pochodzenia produktu i jego rola w procesie podejmowania decyzji zakupu -
analiza świadomości i symboliki produktowej
4.4. Produkt krajowy i zagraniczny - analiza zakresu pojęciowego i interpretacji własnej
4.5. Zakup produktu krajowego i zagranicznego a interes gospodarki kraju - analiza
świadomości konsekwencji makroekonomicznej
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Załączniki
241 stron, Format: 15.8x22.9, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|