ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPRZEDAŻ KONSUMENCKA W TEORII I PRAKTYCE


JAGIELSKA M. BISKUP R. SŁUGOCKA-KRUPA E. PODGÓRSKI K.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 118.80 Twoja cena  112,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sprzedaż konsumencka w teorii i praktyce


Przyjęcie dyrektywy 2011/83/UE o prawach konsumenta miało na celu ujednolicenie niektórych norm prawnych państw członkowskich w zakresie ochrony konsumentów i podniesienie przyznanego konsumentowi poziomu ochrony. Jednocześnie jednak polski ustawodawca dokonał istotnej nowelizacji przepisów odnoszących się do umowy sprzedaży. Nowe rozwiązania stanowią w istocie reimplementację do polskiego porządku prawnego rozwiązań przyjętych w dyrektywie UE 99/44 poświęconej sprzedaży konsumenckiej, która w obrocie konsumenckim odgrywa istotną rolę jako główny typ umowy zawieranej pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.

Zaistniałe zmiany wpłynęły odpowiednio na postrzeganie przez przeciętnego konsumenta rzeczywistości w jakiej się znajduje. W miejsce obowiązującej przez ostatnie dwanaście lat dychotomii rozwiązań zawartych odpowiednio w ustawie z 27.7.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i w Kodeksie cywilnym, regulacja prawna umowy sprzedaży ponownie w pełni znalazła się w Kodeksie cywilnym, niezależnie od tego czy mówimy o obrocie profesjonalnym, powszechnym, czy wreszcie konsumenckim. W odróżnieniu od unormowania ustawy o sprzedaży konsumenckiej, Kodeks cywilny reguluje nie tylko sprzedaż rzeczy ruchomych, lecz także nieruchomości, praw, energii elektrycznej, czy wody. Ze względu na złożoność problematyki i skutków jakie nowelizacja z 2014 r. przyniosła, istotne jest ujęcie tematyki sprzedaży nieco szerzej, nie zapominając o umowach wiązanych, takich jak sprzedaż połączona z kredytem konsumenckim czy hipotecznym. W kontekście przyjętych zmian należy także dokonać analizy prawnej umowy sprzedaży pod kątem okoliczności jej zawarcia, a więc zarówno tej zawieranej w sposób tradycyjny, jak również na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.

Nowe przepisy prawne mogą powodować trudności interpretacyjne zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców. Wydaje sie zatem konieczne wskazanie obszarów, w których problemy występują lub mogą wystąpić oraz spróbować znaleźć odpowiednie rozwiązania.

Niewątpliwie cenne w tej materii są rozważania przedstawicieli świata nauki i praktyków, prowadzone podczas obrad II. Międzynarodowej Konsumenckiej Konferencji Naukowej pt. „Sprzedaż w obrocie konsumenckim”, zorganizowanej przez Katolicki
Uniwersytet Lubelski i Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów, która miała miejsce 14-15.5.2015 r. w Lublinie. Ze względu na porządek obrad, problematyka została zebrana i ujęta w rozdziałach dotyczących tradycyjnej sprzedaży konsumenckiej, mediów jako przedmiotu sprzedaży, kredytu konsumenckiego jako umowy wiązanej, konsumenta na rynku nieruchomości oraz sprzedaży na odległość i poza lokalem. Oprócz artykułów naukowych, publikacja zawiera sprawozdania z prowadzonych dyskusji panelowych, które łącznie tworzą komplementarną całość.

Wymiana myśli zarówno teoretyków prawa, jak i praktyków w zakresie ochrony konsumentów co do sprzedaży w obrocie konsumenckim, której owocem jest niniejsza monografia, daje obraz aktualnego stanu prawnego i problemów z nim związanych. Publikacja zmusza do refleksji nad koniecznością podejmowania działań w zakresie ochrony konsumentów, w tym także tworzenia nowych regulacji prawnych, po wcześniejszym wysłuchaniu głosów różnych środowisk, przede wszystkim praktyków, którzy na co dzień stosują rozwiązania prawne przyjęte w celu zapewnienia wysokiego poziomu ochrony konsumentów.


Profile Autorów
Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział I. Tradycyjna sprzedaż konsumencka

Ochrona nabywcy (zamawiającego) w systemie rękojmi za wady
Uprawnienie kupującego konsumenta do obniżenia ceny - uwagi na tle zmian Kodeksu cywilnego wprowadzonych ustawą o prawach konsumenta
Rękojmia i gwarancja - zagadnienia wybrane
Rękojmia jako sposób dochodzenia reklamacji przez konsumenta
Rękojmia po zmianach - rozważania praktyczne
Wybrane zagadnienia prawne w zakresie obrotu gospodarczego z udziałem konsumentów z niepełnosprawnością
Sprawozdanie z I. sesji: Tradycyjna sprzedaż konsumencka

Rozdział II. Media jako przedmiot sprzedaży

Sprzedaż łączona energii elektrycznej a prawa konsumenta - wybrane zagadnienia z praktyki usług telekomunikacyjnych
Przedsiębiorstwo energetyczne na zmieniającym się rynku w świetle nowej ustawy konsumenckiej
Sprawozdanie z II. sesji: Media jako przedmiot sprzedaży

Rozdział III. Kredyt jako umowa wiązana

Kredyt konsumencki jako umowa wiązana
Ochrona praw konsumenta w świetle wybranych rozwiązań dyrektywy 2014/17/UE w sprawie konsumenckich umów o kredyt związany z nieruchomościami mieszkalnymi
Sprawozdanie z III. sesji: Kredyt konsumencki jako umowa wiązana

Rozdział IV. Konsument na rynku nieruchomości

Naruszanie praw konsumenckich w obrocie nieruchomościami
Zakres ochrony konsumenta w modelu odwróconego kredytu hipotecznego w Polsce na tle rozwiązań obowiązujących we Francji
Sprawozdanie z IV. sesji: Konsument na rynku nieruchomości

Rozdział V. Sprzedaż na odległość i poza lokalem

Wybrane aspekty konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy zawartej w okolicznościach nietypowych
Sprzedaż czy świadczenie niezamówione w obrocie konsumenckim
Odpowiedzialność konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy
Koszty w umowach na odległość

Rozdział VI. Ochrona konsumenta w obcych systemach prawnych

Ochrona praw konsumentów według ustawodawstwa Ukrainy
Sprawozdanie z V. sesji: Sprzedaż na odległość i poza lokalem


248 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022