ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 302.60 287,47   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MERITUM PRAWO FARMACEUTYCZNE


KREKORA M. SŁAWATYNIEC Ł. CZERWIŃSKA M. KWIATKOWSKA M. KĘSKA K. ADAMCZYK J. CHMIELEWSKA E. WOŹNIACKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 302.60 Twoja cena  287,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Meritum Prawo farmaceutyczne


MERITUM Prawo farmaceutyczne to unikatowa publikacja kompleksowo przedstawiająca problematykę obrotu produktami leczniczymi oraz omawiająca regulacje prawne z tym związane.

publikacji omówiono m.in.:

  1. Zasady prowadzenia obrotu hurtowego i detalicznego produktami leczniczymi.

  2. Wymagania, jakie należy spełnić, by otworzyć hurtownię farmaceutyczną czy aptekę.

  3. Zasady prowadzenia hurtowni farmaceutycznej i apteki zgodnie z prawem.

  4. Konsekwencje naruszania prawa przy prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej i apteki.

  5. Zasady dopuszczania do obrotu produktów leczniczych.

  6. Funkcjonowanie systemu refundacji.

  7. Sposoby uzyskania refundacji dla określonego leku.

  8. Stosowanie w praktyce przepisów refundacyjnych.

  9. Zagadnienia związane z reklamą aptek.

  10. . Kwestie związane z funkcjonowaniem aptek internetowych.

  11. . Prawa pacjenta w aptece.

  12. . Problematykę związaną z opieką farmaceutyczną oferowaną przez apteki.

  13. . Zagadnienia związane z funkcjonowaniem nadzoru farmaceutycznego.

  14. . Tematykę obrotu produktami, które mogą być sprzedawane w aptekach, a nie są produktami leczniczymi.

  15. . Zagadnienia związane z wykonywaniem zawodu farmaceuty.

  • układ treści umożliwiający szybkie odszukanie informacji poprzez podział na niewielkie, zwięzłe fragmenty (pogłębiony podział tekstu),
  • rozbudowany system wewnętrznych odesłań w tekstach, umożliwiający w prosty i szybki sposób odszukanie interesującego zagadnienia, które pojawiło się już w innym miejscu publikacji; dzięki takim zabiegom unika się zbędnych powtórzeń i rozpraszających dygresji,
  • zamieszczane na marginesach numery boczne, które wskazują na ważne pojęcie wraz z jego objaśnieniem,
  • wyraźnie wyodrębnione w tekście przykłady pokazujące sposób stosowania omawianych przepisów prawnych w praktyce,
  • wyraźne wyodrębnienie ważnych kwestii poprzez oznaczenie ich ramką i hasłem WAŻNE!,
  • schematy i tabele pozwalające na usystematyzowanie przedstawionych informacji,
  • zamieszczane wzory pism i dokumentów z możliwością ich praktycznego wykorzystania, wskazaniem sposobu ich poprawnego wypełnienia itp.,
  • czytelne podsumowanie tematu na końcu większej jednostki tekstu poprzez podanie zastosowanej podstawy prawnej, reprezentatywnego stanowiska praktyki oraz wykazu najistotniejszych pozycji literatury przedmiotu,
  • szczegółowy indeks rzeczowy z odniesieniami do numerów na marginesach tekstu,
  • przyjazna dla czytelnika szata graficzna, zakładki, a także wysoka jakość użytych materiałów.

Publikacja przeznaczona jest dla właścicieli i kierowników aptek, przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w branży farmaceutycznej, farmaceutów, prawników obsługujących apteki oraz pracowników Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej. Powinna także zainteresować firmy farmaceutyczne.

Publikacja obejmuje zmiany ustawy - Prawo farmaceutyczne wprowadzone w 2015 r. Wszystkie zmiany wynikające z kolejnych nowelizacji tej i innych ustaw omówionych w książce zostaną przedstawione i szczegółowo omówione w ramach dwóch elektronicznych aktualizacji.


Wprowadzenie
Wykaz skrótów

Rozdział I. Zasady tworzenia oraz funkcjonowania aptek
1. Wiadomości wstępne
2. Zasady tworzenia apteki
3. Wymagania dotyczące lokalu apteki oraz jego wyposażenia
4. Zasady funkcjonowania aptek
5. Kierownik apteki

Rozdział II. Wymagania dotyczące funkcjonowania hurtowni farmaceutycznych, punktów aptecznych i placówek obrotu pozaaptecznego
1. Zasady tworzenia i funkcjonowania hurtowni farmaceutycznych
2. Zasady tworzenia i funkcjonowania punktów aptecznych
3. Zasady tworzenia i funkcjonowania placówek obrotu pozaaptecznego

Rozdział III. Marketing i reklama apteki
1. Wprowadzenie
2. Reklama apteki lub działalności apteki
3. Zakaz reklamy aptek w orzecznictwie sądów oraz organów nadzoru
4. Ocena poszczególnych działań marketingowych aptek w świetle zakazu reklamy aptek
5. Samorząd aptekarski a zakaz reklamy aptek
6. Kompetencje organów inspekcji farmaceutycznej oraz sądów w sprawach dotyczących zakazu reklamy aptek oraz wybrane zagadnienia proceduralne
7. Konsekwencje prowadzenia zakazanej reklamy aptek przewidziane w ustawie - Prawo farmaceutyczne
8. Kwestia zgodności zakazu reklamy aptek z regulacjami wyższego rzędu
9. Skutki zakazu dla funkcjonowania rynku aptecznego
10. Ocena zakazu reklamy aptek
11. Zakaz dotyczący punktów sprzedaży pozaaptecznej - wzmianka
12. Pozostałe regulacje dotyczące działań marketingowych apteki
13. Reklama produktów leczniczych (oraz innych produktów) w aptece
14. Konsekwencje prowadzenia sprzecznych z prawem lub zasadami etyki zawodowej działań marketingowych przez apteki
15. Sposoby "obrony" przed bezprawną reklamą apteki

Rozdział IV. Obrót produktami leczniczymi - warunki, zasady
1. Podstawowe definicje
2. Ogólne zasady prowadzenia obrotu produktami leczniczymi
3. Pozwolenia na dopuszczenie do obrotu
4. Dystrybucja równoległa i import równoległy
5. Podmioty uprawnione do prowadzenia obrotu hurtowego
6. Dobra Praktyka Dystrybucyjna
7. Pośrednictwo w obrocie produktami leczniczymi
8. Zapobieganie wprowadzaniu do obrotu sfałszowanych produktów leczniczych
9. Obrót produktami leczniczymi, które są środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi lub prekursorami
10. Obrót produktami leczniczymi radiofarmaceutycznymi
11. Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi

Rozdział V. Obrót pozostałymi produktami, które mogą być sprzedawane w aptekach
1. Wprowadzenie
2. Wyroby medyczne
3. Produkty przeznaczone na eksport
4. Środki spożywcze
5. Kosmetyki
6. Inne produkty
7. Wzory formularzy

Rozdział VI. Reklama produktów leczniczych
1. Regulacje dotyczące reklamy produktów leczniczych
2. Definicja reklamy produktu leczniczego
3. Reklama kierowana do publicznej wiadomości a reklama kierowana do tzw. profesjonalistów
4. Działania ustawowo wyłączone spod definicji reklamy
5. Nowe formy reklamy
6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie reklamy
7. Przepisy karne dotyczące prowadzenia niezgodnej z prawem reklamy leków
8. Zakaz reklamy aptek

Rozdział VII. Refundacja leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych
1. Zakres produktów podlegających refundacji i kategorie dostępności refundacyjnej
2. Kategorie dostępności refundacyjnej
3. Kategorie odpłatności
4. Wnioski refundacyjne
5. Negocjacje warunków refundacji
6. Decyzja refundacyjna
7. Wykazy produktów refundowanych
8. Wnioski o zmianę decyzji refundacyjnej
9. Obrót produktami refundowanymi
10. Wystawianie recept na produkty refundowane
11. Realizacja recept na produkty refundowane
12. System payback
13. Refundacja produktów z importu docelowego
14. Refundacja wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie
15. Zakaz udzielania korzyści

Rozdział VIII. Prawa pacjenta w aptece i opieka farmaceutyczna
1. Prawa pacjenta w aptece
2. Prawa pacjenta w Unii Europejskiej
3. Prawo polskie
4. Opieka farmaceutyczna

Rozdział IX. Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna
1. Zagadnienia ogólne
2. Kompetencje i zadania organów Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej
3. Podmioty ponoszące koszty przeprowadzenia badań
4. Struktura Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej
5. Zadania Głównego Inspektora Farmaceutycznego
6. Zadania wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego
7. Inspekcja Weterynaryjna
8. Wojskowa Inspekcja Farmaceutyczna
9. Kontrola jakościowa produktów leczniczych
10. Uprawnienia inspektorów PIF
11. Sankcje administracyjne
12. Szczegółowe zasady prowadzenia kontroli lub inspekcji

Rozdział X. Apteki internetowe
1. Uwagi wstępne na temat aptek internetowych
2. Wymagania nałożone na apteki i punkty apteczne prowadzące sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych
3. Możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży wysyłkowej produktu leczniczego oraz problematyka zwrotów zakupionych produktów
4. Apteki internetowe a zakaz reklamy aptek
5. Chwila i miejsce zawarcia umowy sprzedaży wysyłkowej produktu leczniczego

Rozdział XI. Wykonywanie zawodu farmaceuty
1. Farmaceuta jako zawód zaufania publicznego
2. Tytuł zawodowy farmaceuty i jego ochrona prawna
3. Jak zostać farmaceutą
4. Kształcenie farmaceutów
5. Zawieszenie w prawie wykonywania zawodu farmaceuty. Ograniczenie w wykonywaniu określonych czynności
6. Utrata prawa wykonywania zawodu farmaceuty
7. Skreślenie z listy członków okręgowej izby aptekarskiej
8. Wykonywanie zawodu farmaceuty
9. Technik farmaceutyczny
10. Samorząd aptekarski

Rozdział XII. Odpowiedzialność karna, cywilna i zawodowa farmaceuty
1. Uwagi ogólne
2. Błąd w sztuce aptekarskiej
3. Odpowiedzialność karna farmaceuty
4. Odpowiedzialność administracyjnoprawna - kary pieniężne
5. Odpowiedzialność cywilna farmaceuty
6. Odpowiedzialność zawodowa farmaceuty

Indeks rzeczowy


960 stron, Format: 15.0x25.0cm, oprawa plastikowa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022