ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWE TECHNOLOGIE W EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA KSZTAŁCENIE W PARADYGMACIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO I JEGO PRZYSZŁOŚĆ


GAWLIK-KOBYLIŃSKA M.

wydawnictwo: ROZPISANI , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowe technologie w edukacji dla bezpieczeństwa

Kształcenie w paradygmacie społeczeństwa informacyjnego i jego przyszłość


Przedstawiona problematyka należy do niezwykle ważnych, gdyż związana jest ściśle z celowym i zamierzonym pogłębianiem współczesnej edukacji dla bezpieczeństwa. Praca spotka się też z dużym zainteresowaniem czytelników zarówno w środowisku osób dorosłych, jak i studiującej młodzieży (studentów z wielu uczelni, studiów pierwszego i drugiego stopnia takich kierunków, jak bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo społeczne, bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo publiczne, przysposobienie obronne, edukacja dla bezpieczeństwa, inżynieria bezpieczeństwa, zarządzanie kryzysowe i innych).

Książka uwzględnia aktualny kontekst tworzenia nowoczesnych środków dydaktycznych mających wpływ na jakoś procesu kształcenia i wychowania młodzieży.

Także wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu edukacyjnemu, szczególnie z zakresu technologii kształcenia i dydaktyki oraz ma niebagatelne znaczenie dla nauczyciela realizującego zajęcia z edukacji dla bezpieczeństwa oraz wypełnia niewątpliwie w sferze merytorycznej niszę w dotychczasowym obszarze praktycznego wykorzystania nowoczesnych technologii kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa.

Na korzyść autorki przemawia bogactwo podjętych wątków teoretycznych, które mogą świadczyć o dużej erudycji w obszarze dociekań naukowych w sferze edukacji dla bezpieczeństwa.


Małgorzata Gawlik-Kobylińska – doktor nauk społecznych w zakresie nauk o bezpieczeństwie Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Odbyła staż naukowy na temat transferu technologii w obszarze edukacji dla bezpieczeństwa w Advanced Distributed Learning (ADL) Initiative Co-Lab (Departament Obrony Stanów Zjednoczonych). Twórczyni kursów e-learningowych, scenariuszy, realizatorka projektów związanych z kształceniem młodzieży i dorosłych w zakresie nowych technologii.


Przedmowa
WSTĘP

Rozdział 1. Edukacja dla bezpieczeństwa w XXI wieku
1.1. Ogólna charakterystyka edukacji dla bezpieczeństwa
1.1.1. Definicja, cele i zadania edukacji dla bezpieczeństwa. Tło historyczne
1.1.2. Polityczno-prawne uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa oraz formy jej realizacji
1.1.3. Kompetencje uczących się z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa
1.2. Społeczeństwo informacyjne paradygmatem kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa
1.2.1. Megatrend społeczeństwa informacyjnego a szkolnictwo
1.2.2. Wybrane teorie nauczania i uczenia się
1.2.3. Kluczowe elementy procesu dydaktycznego
1.3. Wnioski

Rozdział 2. Nowoczesne środki dydaktyczne w nabywaniu kompetencji z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa
2.1. Przegląd nowych technologii i ich zastosowanie w dydaktyce
2.1.1. Web 2.0 i media społecznościowe
2.1.2. Wirtualne światy
2.1.3. Platformy e-learningowe
2.1.4. Narzędzia autorskie
2.1.5. Technologie mobilne
2.1.6. Zaawansowane technologie wzbogacające rzeczywistość - symulatory i akcesoria inteligentne
2.2. Najczęściej stosowane narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych
2.3. Najczęściej nabywane i utrwalane kompetencje z wykorzystaniem nowych technologii
2.4. Specyficzne cechy nowoczesnych środków kształcenia decydujące o sukcesie dydaktycznym
2.5. Wnioski

Rozdział 3. Uwarunkowania psychodydaktyczne a optymalizacja efektów kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa
3.1. Analiza uwarunkowań kształcenia w środowisku cyfrowym
3.2. Uwarunkowania związane z uczącym się
3.2.1. Motywacja
3.2.2. Style uczenia się
3.2.3. Umiejętności
3.2.4. Wiek
3.3. Uwarunkowania związane z nauczycielem
3.3.1. Projektowanie scenariusza kursu dla trzech wymiarów uczenia się
3.3.2. Instrukcje
3.3.3. Wspieranie uczącego się przez nauczyciela
3.4. Ocena uwarunkowań psychodydaktycznych
3.5. Wnioski
4. Nowe technologie i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa
4.1. Wyzwania w zastosowaniu nowych technologii w edukacji dla bezpieczeństwa
4.2. Myślenie nad przyszłością w edukacji dla bezpieczeństwa
4.3. Rekomendacje dla edukatorów i instytucji w zakresie wdrożenia TIK w edukacji dla bezpieczeństwa
4.3.1. Edukatorzy
4.3.2. Instytucje
4.4. Wnioski

Zakończenie
Bibliografia


202 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022