ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI


LISTWAN T. SUŁKOWSKI Ł. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 69.75 Twoja cena  66,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi


Książka dotyczy jednego z głównych obszarów funkcji personalnej w organizacjach, jakim jest jej wymiar instrumentalny.

Celem publikacji jest przybliżenie Czytelnikom podejść, metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym świecie, w którym rozwój gospodarczy następuje szybko i jest intensywny, a firmy muszą nadążyć za zmianami i się do nich dostosować.

W szczególności obszar zainteresowania Autorów obejmuje takie tendencje i zjawiska, jak: wirtualizacja, outsourcing, kultura organizacyjna, wielokulturowość, przywództwo i kierowanie ludźmi, zarządzanie karierą, motywowanie (wynagradzanie) i zaangażowanie pracowników.

Publikacja ta odnosi się do aktualnych problemów zarządczych i w pewnym stopniu wypełnia lukę istniejącą na rynku księgarskim.

Adresatem książki są zarówno pracownicy nauki i studenci kierunków zarządzania, administracji, psychologii i socjologii, jak i menedżerowie oraz pracownicy służb kadrowych w różnego typu organizacjach.


Wstęp

Rozdział 1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi
Czesław Sikorski
1.1. Pojęcie manipulacji i próby jej uzasadnienia jako dopuszczalnej metody zarządzania zasobami ludzkimi
1.2. Rodzaje i techniki manipulacji kierowniczej
1.3. Przywództwo etyczne
Bibliografia

Rozdział 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu
Tadeusz Listwan, Tomasz Sierpowski
2.1. Wprowadzenie
2.2. Outsourcing i outsourcingowe projekty szkoleniowe
2.3. Typy i charakterystyka outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.4. Fazy i procesy realizacji outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.5. Zalety i ograniczenia rozwiązań charakterystycznych dla OPS
2.6. Badania outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału organizacji
Jolanta Bieńkowska
3.1. Wprowadzenie
3.2. Istota hiperelastyczności i pragmatyzmu
3.3. Służebny wizjoner
3.4. Indywidualizm w kolektywie
3.5. Bezpieczeństwo rozwoju pracowników
3.6. Pragmatyczna kultura
3.7. Paradoks przewodzenia
3.8. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4.Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury organizacyjnej
Jerzy Mączyński, Łukasz Sułkowski, Dariusz Wyspiański, Michał Chmielecki
4.1. Wprowadzenie
4.2. Problem i metody badań w ramach projektu GLOBE
4.3. Wybrane rezultaty badań nad wartościami kultury organizacyjnej w ramach programu GLOBE
4.4. Problem i wyniki badań w zakresie cech i zachowań polskich menedżerów
4.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej
Łukasz Sułkowski
5.1. Wprowadzenie
5.2. Paradygmaty kultury w organizacji i zarządzaniu
5.3. Kształtowanie kultury z perspektywy różnych paradygmatów
5.4. Funkcjonalistyczna zmiana kultury
5.5. Interpretatywno-symboliczne podejście do zmian kulturowych
5.6. Kształtowanie kultury w organizacjach w aspekcie krytycznym postmodernistycznym
5.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne problemy i wyzwania
Piotr Bohdziewicz
6.1. Wprowadzenie
6.2. Nowe modele karier zawodowych
6.3. Zarządzanie karierami zawodowymi w organizacji
6.4. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników
Ewa Stroińska
7.1. Wprowadzenie
7.2. Satysfakcja i zaangażowanie pracowników - zakres definicyjny
7.3. Wpływ zadowolenia i satysfakcji z pracy na zarządzanie
7.4. Metody i techniki kształtowania satysfakcji i zaangażowania pracowników
7.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Koncepcje, modele i metody zarzadzania różnorodnością
Anna Sołtys
8.1. Wprowadzenie
8.2. W stronę standaryzacji zasobów ludzkich
8.3. Różnorodność jako źródło problemów w organizacji
8.4. Zmieniające się zasoby ludzkie
8.5. Filozofia zarządzania różnorodnością
8.6. Uwarunkowania praktyczne zarządzania różnorodnością
8.7. Zarządzanie różnorodnością w organizacji
8.8. Proces implementacji i wskaźniki zarządzania różnorodnością
8.9. Paradoksy i wyzwania
8.10. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście wirtualizacji zarządzania
Joanna Cewińska, Katarzyna Wojtaszczyk
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wirtualizacja procesu pozyskiwania pracowników
9.3. Wirtualizacja procesów rozwoju zasobów ludzkich
9.4. Wirtualizacja innych subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi
9.5. Mocne i słabe strony wirtualizacji zzl
9.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
Izabela Warwas
10.1. Wprowadzenie
10.2. Zarządzanie kompetencjami
10.3. Wybrane metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
10.4. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Jarosław Sokołowski
11.1. Wprowadzenie
11.2. Główne podejścia do kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
11.3. Metody kształtowania wzrostu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
11.4. Kształtowanie wynagrodzeń jako element strategii przedsiębiorstwa
11.5. Projektowanie systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwach
11.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Justyna Wiktorowicz
12.1. Wprowadzenie
12.2. Skale pomiarowe
12.3. Mierniki syntetyczne - zasady konstrukcji, etapy oceny
12.4. Podsumowanie
Bibliografia

Noty o autorach


276 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022