|
METODY I TECHNIKI ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
LISTWAN T. SUŁKOWSKI Ł. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 69.75 Twoja cena 66,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Książka dotyczy jednego z głównych obszarów funkcji personalnej w organizacjach,
jakim jest jej wymiar instrumentalny.
Celem publikacji jest przybliżenie Czytelnikom podejść, metod i technik
zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym świecie, w którym rozwój gospodarczy
następuje szybko i jest intensywny, a firmy muszą nadążyć za zmianami i się do nich
dostosować.
W szczególności obszar zainteresowania Autorów obejmuje takie tendencje i zjawiska,
jak: wirtualizacja, outsourcing, kultura organizacyjna, wielokulturowość, przywództwo i
kierowanie ludźmi, zarządzanie karierą, motywowanie (wynagradzanie) i zaangażowanie
pracowników.
Publikacja ta odnosi się do aktualnych problemów zarządczych i w pewnym stopniu
wypełnia lukę istniejącą na rynku księgarskim.
Adresatem książki są zarówno pracownicy nauki i studenci kierunków zarządzania,
administracji, psychologii i socjologii, jak i menedżerowie oraz pracownicy służb
kadrowych w różnego typu organizacjach.
Wstęp
Rozdział 1. Manipulacja w kierowaniu ludźmi
Czesław Sikorski
1.1. Pojęcie manipulacji i próby jej uzasadnienia jako dopuszczalnej metody zarządzania
zasobami ludzkimi
1.2. Rodzaje i techniki manipulacji kierowniczej
1.3. Przywództwo etyczne
Bibliografia
Rozdział 2. Szkolenia pracowników z wykorzystaniem outsourcingu
Tadeusz Listwan, Tomasz Sierpowski
2.1. Wprowadzenie
2.2. Outsourcing i outsourcingowe projekty szkoleniowe
2.3. Typy i charakterystyka outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.4. Fazy i procesy realizacji outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.5. Zalety i ograniczenia rozwiązań charakterystycznych dla OPS
2.6. Badania outsourcingowych projektów szkoleniowych
2.7. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Pragmatyczne przywództwo jako sposób budowania potencjału
organizacji
Jolanta Bieńkowska
3.1. Wprowadzenie
3.2. Istota hiperelastyczności i pragmatyzmu
3.3. Służebny wizjoner
3.4. Indywidualizm w kolektywie
3.5. Bezpieczeństwo rozwoju pracowników
3.6. Pragmatyczna kultura
3.7. Paradoks przewodzenia
3.8. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4.Pomiar cech i zachowań przywódczych w kontekście wartości kultury
organizacyjnej
Jerzy Mączyński, Łukasz Sułkowski, Dariusz Wyspiański, Michał Chmielecki
4.1. Wprowadzenie
4.2. Problem i metody badań w ramach projektu GLOBE
4.3. Wybrane rezultaty badań nad wartościami kultury organizacyjnej w ramach programu
GLOBE
4.4. Problem i wyniki badań w zakresie cech i zachowań polskich menedżerów
4.5. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Metody kształtowania kultury organizacyjnej
Łukasz Sułkowski
5.1. Wprowadzenie
5.2. Paradygmaty kultury w organizacji i zarządzaniu
5.3. Kształtowanie kultury z perspektywy różnych paradygmatów
5.4. Funkcjonalistyczna zmiana kultury
5.5. Interpretatywno-symboliczne podejście do zmian kulturowych
5.6. Kształtowanie kultury w organizacjach w aspekcie krytycznym postmodernistycznym
5.7. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. Zarządzanie karierami pracowniczymi w organizacji: współczesne
problemy i wyzwania
Piotr Bohdziewicz
6.1. Wprowadzenie
6.2. Nowe modele karier zawodowych
6.3. Zarządzanie karierami zawodowymi w organizacji
6.4. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 7. Kształtowanie satysfakcji i zaangażowania pracowników
Ewa Stroińska
7.1. Wprowadzenie
7.2. Satysfakcja i zaangażowanie pracowników - zakres definicyjny
7.3. Wpływ zadowolenia i satysfakcji z pracy na zarządzanie
7.4. Metody i techniki kształtowania satysfakcji i zaangażowania pracowników
7.5. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 8. Koncepcje, modele i metody zarzadzania różnorodnością
Anna Sołtys
8.1. Wprowadzenie
8.2. W stronę standaryzacji zasobów ludzkich
8.3. Różnorodność jako źródło problemów w organizacji
8.4. Zmieniające się zasoby ludzkie
8.5. Filozofia zarządzania różnorodnością
8.6. Uwarunkowania praktyczne zarządzania różnorodnością
8.7. Zarządzanie różnorodnością w organizacji
8.8. Proces implementacji i wskaźniki zarządzania różnorodnością
8.9. Paradoksy i wyzwania
8.10. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście
wirtualizacji zarządzania
Joanna Cewińska, Katarzyna Wojtaszczyk
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wirtualizacja procesu pozyskiwania pracowników
9.3. Wirtualizacja procesów rozwoju zasobów ludzkich
9.4. Wirtualizacja innych subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi
9.5. Mocne i słabe strony wirtualizacji zzl
9.6. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 10. Metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
Izabela Warwas
10.1. Wprowadzenie
10.2. Zarządzanie kompetencjami
10.3. Wybrane metody zarządzania zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
10.4. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 11. Metody kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Jarosław Sokołowski
11.1. Wprowadzenie
11.2. Główne podejścia do kształtowania wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
11.3. Metody kształtowania wzrostu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
11.4. Kształtowanie wynagrodzeń jako element strategii przedsiębiorstwa
11.5. Projektowanie systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwach
11.6. Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 12. Jak zmierzyć to, co niemierzalne? Zasady konstruowania wskaźników
syntetycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Justyna Wiktorowicz
12.1. Wprowadzenie
12.2. Skale pomiarowe
12.3. Mierniki syntetyczne - zasady konstrukcji, etapy oceny
12.4. Podsumowanie
Bibliografia
Noty o autorach
276 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|