|
RÓŻNICE KULTUROWE W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ
BUDZANOWSKA-DRZEWIECKA M. MARCINKOWSKI A.S. MOTYL-ADAMCZYK A. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej
Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z
teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze
na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej
Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną
ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie
zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch
perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o
tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele
egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form
przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk
menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów
zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ
Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na
przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i
teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy
lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych
realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo.
Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to
komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność
komunikacji międzykulturowej w biznesie.
W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej
i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów
globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy
komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie
odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego
do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka – adiunkt w Instytucie Ekonomii,
Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego
czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i
popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania
nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami
komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.
Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i
Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z
zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych
(ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły
Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i
sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji
książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield
College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu
(Alfred Weber Institute).
Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator.
Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji
międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą
Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie.
Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych
WPROWADZENIE (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Bibliografia
ROZDZIAŁ 1. RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE I ZARZĄDZANIE (Aleksander S.
Marcinkowski)
Globalizacja jako szansa i pułapka poznawcza
Od różnic kulturowych do "zróżnicowania" w biznesie
Kontakt międzykulturowy jako źródło problemów zarządzania
Kompetencje międzykulturowe
Komunikacja międzykulturowa
Od modelu do metodyki: Do czego przydają się teorie kompetencji międzykulturowych?
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA - WYBRANE UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE
DLA BIZNESU (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, Agata Motyl-Adamczyk)
Ewolucja modeli komunikacji w kontekście komunikacji międzykulturowej
Psychologiczne uwarunkowania dekodowania komunikatu na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Etnocentryzm
Stereotypy
Lęk
Inteligencja emocjonalna
Artybucja
Ograniczenia i bariery w komunikowaniu międzykulturowym
Błędy i nieporozumienia w komunikowaniu międzykulturowym
Bibliografia
ROZDZIAŁ 3. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA NA ZRÓŻNICOWANYCH KULTUROWO
RYNKACH (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Elementy komunikacji interpersonalnej
Międzykulturowe różnice językowe
Języki Wschodu i Zachodu
Komunikacja niewerbalna na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Gesty jako symbole i ich interpretacja
Mimika twarzy - ekspresja emocji
Komunikacja elektroniczna na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Znaczenie elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wybranych sferach marketingu
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4. REKLAMA JAKO FORMA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA ZRÓŻNICOWANYCH
KULTUROWO RYNKACH (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Międzykulturowa komunikacja marketingowa
Międzykulturowe badania reklamy na zróżnicowanych kulturowo rynkach - stan obecny
Strategie reklamowe na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Kulturowe pozycjonowanie w reklamie
Apele reklamowe na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Elementy konstrukcji przekazu reklamowego na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Dobór postaci w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Celebrity endorsement w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Odwołania seksualne w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Bibliografia
ZAKOŃCZENIE (Aleksander S. Marcinkowski)
SŁOWNICZEK PODSTAWOWYCH TERMINÓW I NAZWISK
(Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, Aleksander S. Marcinkowski)
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SUMMARY (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
ABOUT THE AUTHORS
168 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|