ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RÓŻNICE KULTUROWE W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ


BUDZANOWSKA-DRZEWIECKA M. MARCINKOWSKI A.S. MOTYL-ADAMCZYK A.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej


Analizowany przez Autorów temat jest ważny zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Praca stanowi ciekawe studium poznawcze na temat znaczenia różnic kulturowych w komunikacji biznesowej.
Z recenzji prof. dr hab. Renaty Oczkowskiej

Publikacja podejmuje interesującą poznawczo i aktualną problematykę związaną ze źródłami, charakterem i następstwami występowania różnic kulturowych. Na podkreślenie zasługuje w szczególności dokonane z dużym „wyczuciem” połączenie dwóch perspektyw badawczych, obejmujących różnice kulturowe oraz procesy komunikacji.
Beneficjentami książki będą z pewnością pracownicy naukowi i studenci. Przesądza o tym naukowa jakość wywodu, wielość źródeł oraz naukowy język. Zawiera ona wiele egzemplifikacji, praktycznych ilustracji, a także rozmaitych graficznych form przedstawiania myśli. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby książka trafiła również do rąk menedżerów i specjalistów w zakresie różnych ogólnych i szczegółowych problemów zarządzania.
Z recenzji dr. hab. Piotra Jedynaka, prof. UJ


Książka uwzględnia wielość podejść i perspektyw naukowych, opierając się na przeglądzie wyników badań empirycznych, jak i aspektów metodologicznych i teoretycznych, między innymi z zakresu socjologii, antropologii, psychologii czy lingwistycznych analiz międzykulturowych, ważnych dla działań biznesowych realizowanych na rynkach odmiennych kulturowo.

Autorzy, wychodząc z założenia, że komunikacja to kultura, a kultura to komunikacja, skoncentrowali się na syntezie zagadnień wyjaśniających zawiłości i złożoność komunikacji międzykulturowej w biznesie.

W rozdziałach podjęte zostały wątki dotyczące: istoty komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowych u przedstawicieli biznesu jako konsekwencji procesów globalizacyjnych, uwarunkowań komunikacji na zróżnicowanych kulturowo rynkach, analizy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w przestrzeni międzykulturowej, aby ostatecznie odnieść się do szczegółowego obszaru – budowania przekazu reklamowego kierowanego do klientów na rynkach odmiennych kulturowo.
(na podstawie Wprowadzenia Małgorzaty Budzanowskiej-Drzewieckiej)


Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka – adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Jagiellonian Journal of Management”. Autorka opracowań naukowych i popularnonaukowych dotyczących zachowań młodych konsumentów. Obecnie prowadzi badania nad poszukiwaniem przez konsumentów informacji rynkowych w internecie, nowymi formami komunikacji marketingowej oraz różnicami kulturowymi.

Aleksander S. Marcinkowski – pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. Socjolog organizacji, prowadzi badania z zakresu socjologicznej teorii zarządzania, zarządzania w organizacjach publicznych (ekspert ds. zarządzania strategicznego w samorządzie w zespole Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej i Canadian Urban Institute 2002–2003), przedsiębiorczości i sektora MSP oraz rynku pracy. Autor i współautor ponad 60 artykułów i 10 publikacji książkowych wydanych w Polsce i za granicą. Stypendysta Oxford University (Nuffield College), Johns Hopkins University (Bologna Center) oraz Uniwersytetu w Heidelbergu (Alfred Weber Institute).

Agata Motyl-Adamczyk – przedsiębiorca, doradca biznesowy i mediator. Zajmuje się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami mediacji, komunikacji, negocjacji międzykulturowych, a także rozwiązywaniem konfliktów. Wcześniej związana z Wyższą Szkołą Europejską im. Ks. J. Tischnera i Uniwersytetem Jagiellońskim w Krakowie. Autorka i współautorka wielu artykułów naukowych i publicystycznych


WPROWADZENIE (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)

Bibliografia

ROZDZIAŁ 1. RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE I ZARZĄDZANIE (Aleksander S. Marcinkowski)
Globalizacja jako szansa i pułapka poznawcza
Od różnic kulturowych do "zróżnicowania" w biznesie
Kontakt międzykulturowy jako źródło problemów zarządzania
Kompetencje międzykulturowe
Komunikacja międzykulturowa
Od modelu do metodyki: Do czego przydają się teorie kompetencji międzykulturowych?
Bibliografia

ROZDZIAŁ 2. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA - WYBRANE UWARUNKOWANIA I KONSEKWENCJE DLA BIZNESU (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, Agata Motyl-Adamczyk)
Ewolucja modeli komunikacji w kontekście komunikacji międzykulturowej
Psychologiczne uwarunkowania dekodowania komunikatu na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Etnocentryzm
Stereotypy
Lęk
Inteligencja emocjonalna
Artybucja
Ograniczenia i bariery w komunikowaniu międzykulturowym
Błędy i nieporozumienia w komunikowaniu międzykulturowym
Bibliografia

ROZDZIAŁ 3. KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA NA ZRÓŻNICOWANYCH KULTUROWO RYNKACH (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Elementy komunikacji interpersonalnej
Międzykulturowe różnice językowe
Języki Wschodu i Zachodu
Komunikacja niewerbalna na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Gesty jako symbole i ich interpretacja
Mimika twarzy - ekspresja emocji
Komunikacja elektroniczna na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Znaczenie elementów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w wybranych sferach marketingu
Bibliografia

ROZDZIAŁ 4. REKLAMA JAKO FORMA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA ZRÓŻNICOWANYCH KULTUROWO RYNKACH (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
Międzykulturowa komunikacja marketingowa
Międzykulturowe badania reklamy na zróżnicowanych kulturowo rynkach - stan obecny
Strategie reklamowe na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Kulturowe pozycjonowanie w reklamie
Apele reklamowe na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Elementy konstrukcji przekazu reklamowego na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Dobór postaci w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Celebrity endorsement w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Odwołania seksualne w reklamach na zróżnicowanych kulturowo rynkach
Bibliografia

ZAKOŃCZENIE (Aleksander S. Marcinkowski)

SŁOWNICZEK PODSTAWOWYCH TERMINÓW I NAZWISK
(Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka, Aleksander S. Marcinkowski)

SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SUMMARY (Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka)
ABOUT THE AUTHORS


168 stron, Format: 15.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022