ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING STRATEGICZNY W SEKTORZE KULTURY EUROREGIONU ŚLĄSK CIESZYŃSKI


WRÓBLEWSKI Ł.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 66.39 Twoja cena  63,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński


Sukces organizacji kulturalno-oświatowych zależy od wielu czynników. Nie ulega wątpliwości, że marketing mieści się wśród nich. Aby jednak opracowywać i właściwie stosować strategie marketingowe, trzeba je dobrze poznać. Temu zadaniu może z całą pewnością służyć lektura książki „Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński".

Jan Ryłko
Prezes Zarządu Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Republice Czeskiej

Silną stroną pracy jest udane, naturalne połączenie istniejącej teorii marketingu z wynikami i wnioskami z badań empirycznych przeprowadzonych przez autora. Na podkreślenie zasługuje różnorodność form badania własnego, obejmującego ustalenia ilościowe i jakościowe, w tym także posłużenie się techniką analizy przypadków. Ogromne znaczenie dla oceny wartości pracy ma jej przydatność dla zarządzania procesami kultury w regionie Euroregionu Śląsk Cieszyński w przyszłości, tak w ujęciu makro (dla władz euroregionu), jak i mikro (dla osób kierujących poszczególnymi instytucjami kultury).

prof. nadzw. dr hab. Adam Grzegorczyk

Przedstawiony materiał jest bardzo interesujący, wartościowy, zawierający bardzo wiele odniesień praktycznych. [...] Wysoko należy ocenić poziom naukowy całej pracy. [...] Wysoko oceniam stronę metodyczną badań pierwotnych prowadzonych zarówno po stronie podażowej (podmioty sektora kultury), jak i popytowej rynku (odbiorcy oferty kulturalnej). Poszczególne rozdziały książki zostały napisane bardzo przystępnym językiem, w sposób interesujący i zachęcający do czytania.

prof. dr hab. Zdeněk Mikoláš

Praca udostępnia doświadczenia oraz wiedzę zgromadzoną przez autora, a także biorących udział w badaniu menedżerów kultury. Części teoretyczne zobrazowane wynikami badań pierwotnych ożywione zostały wieloma trafnie dobranymi przykładami, opracowanymi na podstawie działalności autentycznych podmiotów kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński. Książka skłania do myślenia, zachęca do formułowania własnych opinii na temat możliwości stosowania zaprezentowanych w pracy rozwiązań.

Bogdan Kasperek
Dyrektor Biura Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza"
Sekretarz Euroregionu Śląsk Cieszyński


Wstęp

Rozdział 1
Kultura i jej przemysły - znaczenie i istota sektora kultury
1.1. Kultura i jej podział
1.2. Zależności między kulturą a przemysłami kultury
1.3. Typologia instytucji kultury w Polsce
1.4. Kultura i jej przemysły jako czynnik stymulujący rozwój regionu

Rozdział 2
Marketing kultury i przemysłów kultury
2.1. Pojęcie marketingu kultury
2.2. Przesłanki stosowania marketingu w kulturze i przemysłach kultury
2.3. Typowe zastrzeżenia wobec marketingu kultury
2.4. Model koncepcji marketingowej w sektorze kultury

Rozdział 3
Kultura i jej przemysły w Euroregionie Śląsk Cieszyński
3.1. Pojęcie i zadania Euroregionu
3.2. Charakterystyka Euroregionu Śląsk Cieszyński
3.3. Cele strategiczne Euroregionu Śląsk Cieszyński
3.4. Kultura jako wyróżnik Euroregionu Śląsk Cieszyński
3.5. Kultura i przemysły kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński w świetle wyników badań empirycznych

Rozdział 4
Działania strategiczne podmiotów sektora kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński
4.1. Misja i cele strategiczne
4.2. Preferowana orientacja marketingowa w sektorze kultury
4.3. Segmentacja rynku w sektorze kultury
4.4. Wybór sposobu postępowania oraz instrumentów marketingowych

Rozdział 5
Analiza możliwości adaptacji strategii marketingowych w instytucjach kultury i przemysłach kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński
5.1. Strategie produktu
5.2. Strategie cenowe
5.3. Strategie dystrybucji
5.4. Strategie promocji
5.5. Strategie wobec pracowników
5.6. Badanie strategii konkurencji z punktu widzenia ich przydatności w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński

Rozdział 6
Nowe media w strategii marketingowej instytucji kultury i przemysłów kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński
6.1. Przesłanki wykorzystania Internetu w instytucjach kultury i przemysłach kultury
6.2. Działania promocyjne podmiotów kultury w Internecie
6.3. Analiza i ocena witryn internetowych instytucji kultury i przemysłów kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów


250 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022