Marketing międzynarodowy
Wybrane zagadnienia
Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na podjęcie
działalności na międzynarodowym rynku, przy czym bardzo istotna staje się znajomość
danego rynku – jego zachowań, sposobów komunikowania, innej kultury organizacji.
Podstawowe znaczenia ma zatem stosowanie zasad i instrumentów marketingu międzynarodowego,
któremu poświęcono ten podręcznik.
W niniejszym opracowaniu autorka podejmuje problemy związane z wybranymi
zagadnieniami dotyczącymi problematyki marketingu międzynarodowego.
Zachodzące w otoczeniu międzynarodowym przeobrażenia mogą być dla przedsiębiorstw
zarówno szansą rozwoju, jak i zagrożeniem, dlatego ważne jest stosowanie marketingu w
działalności przedsiębiorstwa.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a
także dla praktyków rynku, którzy wykorzystują marketing w międzynarodowym biznesie.
Autorka książki jest pracownikiem Katedry Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i
Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniami
marketingu, również międzynarodowego, publikując swoje badania i studia.
Wstęp
Rozdział pierwszy. Internacjonalizacja i orientacje międzynarodowe
przedsiębiorstw
Rozdział drugi. Ogólne strategie działania na rynkach międzynarodowych
Rozdział trzeci. Strategie wejścia na rynki zagraniczne i polityka dystrybucji
Rozdział czwarty. Otoczenie międzynarodowe i segmentacja rynku
Rozdział piąty. Badania na międzynarodowych rynkach
Rozdział szósty. Produkt w marketingu międzynarodowym
Rozdział siódmy. Polityka cenowa na rynkach międzynarodowych
Rozdział ósmy. Promocja na rynkach międzynarodowych
Literatura
142 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka