Najtrudniejsze w tym, co trudne
Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi
Półki w księgarniach uginają się od podręczników i poradników opisujących różne
techniki i style zarządzania. Autorzy tych książek zapewniają, że oferują
czytelnikom przepis na sukces, tylko że... taki przepis nie istnieje. Otoczenie, w którym
przychodzi nam prowadzić firmy, jest zbyt złożone i skomplikowane, aby prostymi
formułkami opisać wyjście z każdego problemu. Każdy, kto jest szefem, musi liczyć
się z tym, że będzie zmuszony sprostać sytuacjom stanowiącym ogromne obciążenie —
również emocjonalne.
Ta niezwykła książka została napisana przez założyciela i szefa pewnej firmy.
Jest brutalnie szczera w opisie trudnych i bardzo trudnych problemów, które przytrafiają
się kierownikom różnego szczebla.
Nie ma tu złotych reguł, cudownych recept ani przechwałek, są za to wskazówki i
podpowiedzi, dzięki którym znalezienie wyjścia z sytuacji niemożliwej do rozwiązania
staje się łatwiejsze i znośniejsze. A przy tym problemy, nawet te najgorsze, są
opisane w sposób bardzo przystępny i zrozumiały. Warto docenić uczciwość i
otwartość autora, gdy przyznaje się do błędów i opisuje, jak do nich doszło, jak
silne były emocje, jak trudno było je pokonać. Ta historia niesie przekaz, który
powinien trafić do każdego szefa firmy.
Z tej książki dowiesz się:
jak walczyć o przetrwanie firmy;
jak zwalniać i degradować pracowników — również tych, których bardzo się lubi i
szanuje;
jak utrzymać właściwą kulturę pracy w zespole i ograniczyć zakulisowe rozgrywki;
jak pielęgnować w zespole właściwego rodzaju ambicję;
jak pielęgnować w sobie najlepsze cechy lidera;
co zrobić, gdy wartościowi pracownicy zamieniają się w okropne indywidua;
jak radzić sobie z obciążeniem emocjonalnym;
kiedy podjąć decyzję o sprzedaży firmy.
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni: przekonaj się, jak naprawdę wygląda pokonywanie
trudności w firmie!
Wprowadzenie
Rozdział 1. Od komunisty do inwestora kapitału podwyższonego ryzyka
Rozdział 2. Przetrwać!
Rozdział 3. Tym razem z uczuciem!
Rozdział 4. Gdy wszystko się rozpada
Walka
CEO powinien mówić, jak jest
Właściwy sposób zwalniania ludzi
Przygotowanie do zwolnienia menedżera
Degradacja lojalnego przyjaciela
Kłamstwa powtarzane przez przegranych
Ołowiane kule
Nikogo to nie obchodzi
Rozdział 5. Dbaj o swoich ludzi, produkt i zyski - w tej kolejności
Dobre miejsce do pracy
Dlaczego startupy powinny szkolić swoich ludzi?
Czy jest coś złego w zatrudnianiu ludzi z firmy przyjaciela?
Dlaczego tak trudno jest sprawnie wprowadzić wielkie postaci w małej firmie?
Zatrudnianie menedżerów wysokiego szczebla: Jeśli nigdy nie wykonywałeś tej pracy, to
jak masz znaleźć kogoś odpowiedniego na to stanowisko?
Kiedy pracownicy niewłaściwie interpretują słowa menedżerów
Dług zarządzania
Zapewnienie zarządzania jakością
Rozdział 6. Sprawy bieżące
Jak zmniejszyć intensywność zakulisowych gierek w firmie?
Właściwy rodzaj ambicji
Nazwy stanowisk pracy i awans
Gdy inteligentni ludzie stają się złymi pracownikami
Starzy wyjadacze?
Jeden na jeden
Programowanie kultury
Demistyfikacja tajemnicy skalowania
Błąd oczekiwań skali wzrostu
Rozdział 7. Jak kierować firmą nawet wtedy, gdy nie wiesz, dokąd zmierzasz?
Najtrudniejsza do opanowania umiejętność CEO
Cienka granica między lękiem a odwagą
Jedynki i Dwójki
Idź za liderem
CEO pokojowy vs. CEO na wojennej ścieżce
Definicje i przykłady
Kreowanie się na CEO
Jak ocenia się dyrektorów wykonawczych?
Rozdział 8. Pierwsza zasada przedsiębiorczości brzmi: Nie ma żadnych zasad
Paradoks: odpowiedzialność vs. kreatywność
Technika zarządzania: zakręcony piątek
Przemijająca wielkość?
Czy powinieneś sprzedać firmę?
Rozdział 9. Koniec początku
Dodatek A. Pytania dotyczące szefa korporacyjnego działu sprzedaży
Dodatek B. Pytania dotyczące umiejętności operacyjnych
Podziękowania
Prawa autorskie i reprodukcji
O autorze
320 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka