Psychologia Sprzedaży
droga do sprawczości niezależności i pieniędzy
Każdy z nas sprzedaje w jakiś sposób siebie, za pomocą wizerunku, emocji,
opowiadanych historii. Rodzic sprzedaje dziecku strategie radzenia sobie z
rzeczywistością, a partnerzy składają sobie nawzajem oferty na abstrakcyjny produkt
jakim jest świetlana przyszłość. Nauczyciel sprzedaje wiedzę uczniom i jeśli zrobi
to dobrze, rozkocha ich w przedmiocie i przyczyni się do wyboru ścieżki życiowej.
Każdy potencjalny kandydat o pracę sprzedaje szefowi historię o tym, jak zmieni jego
firmę, podobnie jak mężczyzna sprzedaje kobiecie, że ta decydując się na związek z
nim, będzie szczęśliwa. Sprzedaż jest wszędzie, a rynek matrymonialny, gospodarczy,
intelektualny, emocjonalny czy rodzinny nie różnią się od siebie fundamentami, bo
każdy z nich opiera się na interakcji między dwoma podmiotami, z których jeden ma
ofertę wartości dla drugiego.
Mateusz Grzesiak na bazie praktycznej psychologicznej wiedzy, latach własnych
międzynarodowych doświadczeń sprzedażowych i obserwacji najskuteczniejszych specjalistów
od handlu opracował uniwersalny model sprzedaży: MasterSales.
Jego pierwsza część, czyli Inner Game, tłumaczy zasady budowania pierwszego
wizerunku oraz używania języka ciała w celu zrobienia jak najlepszego wrażenia.
Druga część – Relations Game – uczy technik służących do budowania relacji i
zaufania, a także określania jego potrzeb.
Część trzecia to Sales Game — bezpośrednio dotyczące narzędzi zamykających
sprzedaż produktu bądź usługi.
Każde z tych narzędzi jest tak opisane i zaprezentowane, by nadawało się od razu do
zastosowania zarówno przez rasowego handlowca, jak i osoby z innych branż, świadome,
że sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności życiowych.
Wstęp
Istotność sprzedaży
Polska mentalność
Model MasterSales
Inner Game
Sympatia i kompetencja
Autorytet
Kategorie
Archetypy
Pozycje
Wzrok
Gestykulacja
Dotyk
Chodzenie
Odległość
Niepowtarzalność
Motywacja
Dystans do siebie
Ciekawość
Zmiana wrażenia
Błędy wizerunkowe
Relations Game
Social jiu-jitsu
Raport niewerbalny
Raport werbalny
Etapowość
Zaufanie
Potrzeby
Demografia
Psychografia
Emocje
Lojalność
Future pace
Backtrack pace
Telefon
E-mail
Zasady komunikacji
Sales Game
Wątpliwości
Definiowanie produktu
Elevator speech
Promocje
Język korzyści
Pytania
Odpowiadanie
Wiele osobowości
Rama inwestycji
Umawianie spotkań
Cross-sale
Rekomendacje
Testymoniale
Buyers remorse
Techniki perswazyjne
Epilog
208 stron, Format: 13.1x19.8, oprawa twarda