Ogólnopolskie Wystawy Znaków Graficznych
Blisko siedemset najlepszych polskich logotypów – tak z okresu PRL-u, jak i współczesnych!
Logo to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole,
plastyczne metafory i graficzne skróty są jak litery graficznego systemu językowego, w
którym jak w soczewce skupia się historia danego społeczeństwa i kraju.
Ta książka to przegląd najwybitniejszych dokonań polskich twórców w dziedzinie
projektowania logo, a zarazem konfrontacja prac powstałych blisko pół wieku temu z tymi
używanymi obecnie.
Książka składa się z dwóch części; każda zawiera 335 znaków graficznych.
Pierwsza część to ikoniczne projekty z lat 1945–1969 (m.in. CPN-u, Mody Polskiej, PKO
BP), natomiast druga przedstawia współczesne znaki, powstałe w latach 2000–2015.
Razem tworzą unikatową całość, wyjątkową prezentację rozmaitych form, jakie
przybiera polskie logo.
Rene Wawrzkiewicz – projektant, researcher, kurator wystaw
poświęconych dizajnowi. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Organizator
projektów poświęconych projektowaniu zaangażowanemu społecznie. Kurator 2. Ogólnopolskiej
Wystawy Znaków Graficznych. Współzałożyciel Pracowni Krytyki Dizajnu – pierwszego
polskiego think tanku zajmującego się kulturą dizajnu w Europie Środkowej. Mieszka w
Warszawie.
Patryk Hardziej – ilustrator i projektant grafik. Wykonuje projekty
z zakresu ilustracji, brandingu, projektowania logo, komunikacji wizualnej, grafiki
edytorskiej, a także projekty artystyczne. Mieszka w Gdańsku. Pomysłodawca i kurator 2.
Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.
256 stron, Format: 24.0x16.1, oprawa miękka